Kızlar, Feministler için eşitlik mutluluk ve refah için araç mıdır yoksa amacın kendisi midir?

Öncelikle bu soru bir varsayıma dayanıyor lütfen bu varsayımı değil o varsayıma dayalı soruyu cevaplayaljm.

Diyelim ki bir feminist kadın belki bir tartışma belki okuduğu bir kitap veya gördüğü bir araştırma yahut gözlemleri sonucunda hayatında ve ailesindeki erkeğin otoritesini kabullenip ona biat eden yani ataerkil düzeni kabullenmiş kadınların hayatlarının daha iyi seyrettiği , daha huzurlu ve mutlu hissettikleri ki bunun da toplumsal kuralların değil içgüdğlerin eseri oldupunu yani kaçınılmaz olduğunu; hatta erkek otoritesini kabul eden kadınların iş yaşantıları ve fiziksel sağlıkları konusunda da olumlu sonuçlarla karşılaştıkları tespitini kabullenmek durumunda kalacağı şekilde pek çok delil, örnek olay veya araştırma ile ikna oluyor

Bunu kabullenmek dışında bir seçenek kalmadığında "madem öyle erkeğe itaat edelim" demesini mi yoksa "tamam faydamıza olsa da boyun eğmemeliyix daha az mutlu olmak pahasına yine de eşit olalım" demesini mi beklemeliuix?

Kızlar, Feministler için eşitlik mutluluk ve refah için araç mıdır yoksa amacın kendisi midir?
Cevapla