Feministler için eşitlik amaç mı araç mı?

Yani araç mı derken eşitlik kadının huzuru, mutluluğu, rahatı, refahı ve sağlığı için yani kısaca iyiliği için gerekli olduğunu düşündükleri için mi bunlara eşitlikle daha çok ulaşılacağı düşüncesiyle mi eşitlik istiyorlar yoksa bu gibi şeylere yani iyiliğe ulaştırmasından bağımsız olarak mı kadın erkek eşitliğini gerçekleştirmek istiyorlae...

Mesela zaman zaman geleceği gösteren ve değiştirme imkanı veren bir ekranda bir feminist bu akşam yine feminşst bir arkadaşıyla gideceği bir davette arkadaşının bir erkekle tanışacqğını; görür görmez aşık olacağını; adamın ise tam bir ataerkil bir maço oldupunu; adamla sevgili olduğu zaman onunla eşitliğini özgürlüğünü koruma mücadelesine girip kısa süre içinde bu savaşı kaybedeceğini ve adama katısız şartsız teslim olacağını; bu teslimiyet kısa süre bu kızı rahatsız etse de teslimiyetin bşr süre sonra huzur ve mutluluk vereveğini; onun erkek olarak ona hükmetme gücü olmasının herkes için iyi olacağına ikna olacağını; sadece kendisi için değil tüm hemcinsleri için erkeğine teslim olmanın en iyisi olacağına inanıp bu fikrini yayacağını ve hayatı boyunca o erkeğe itaat ettikçe daha da çok mutlu olacağını; erkeğin de bu gücünü onun iyiliğine kullanarak ataerkil aile düzeni için muazzam bir örnek haline geleceğini görüyorsun.. ilgili femibşst kız o davete giderse arkadaşı hayatının geri kalanını orada tanışacağı erkeğin otoritesi altında mutlu ve huzurlu şekilde getirecek...

Ortalama bir feminist bu davete o arkadaşıyla gidip bu kaderi yaşamasına izin mi verirdi yoksa programı iptal edip erkek otoritesi altında bir yaşam sürmek durumundan kurtarır mı?

Feministler için eşitlik amaç mı araç mı?
Cevapla