Kızlar, feninizmde kadın erkek eşitliği amaç mıdır araç mı?

araç mı derken şöyle izah edeyim: eşitlik kadının huzuru, mutluluğu, rahatı, refahı ve sağlığı için yani kısaca iyiliği için gerekli olduğunu düşündükleri için mi bunlara eşitlikle daha çok ulaşılacağı düşüncesiyle mi kadın-erkek eşitliğini istiyorlar yoksa bu gibi şeylere yani iyiliğe ulaştırmasından bağımsız olarak mı kadın erkek eşitliğini gerçekleştirmek istiyorlar...

Bir feminist kadın düşünelim. Yüzde yüz inandığı bir falcı diyor ki bu hafta eğer esmer bir erkekle tanışacak olursan ona çok kısa sürede aşık olacaksın; ama bu erkek tam bir maço tam anlamıyla ataerkil bir adam; bu seni rahatsız edecek ama onunla mücadele edip kesin olarak mağlup olacaksın; hayatında onum kayıtsız şartsız egemenliğini kabul etmek zorunda kalacaksın. Bir süre bu seni rahatsız etse de adam bu otoritesini öyle keyifli bir şeye dönüştürecek ki sen her geçen gün daha çok teslim olacak ve teslim oldukça daha mutlu, itaat ettikçe daha huzurlu biri olacaksın; adamın yönetimi altında onun otoritesi sonucu yaptığın veya yapmadığın hiçbir şeyin sonu pişmanlık olmayacak ve hayatının geri kalanında ataerkil aile düzeninin kadınların lehine olduğuna dair bir örnek olarak kalacaksın.

Tüm bunlar olmasın istiyorsan sakın bu hafta kimseyle tanışma! Mümkünse evden çıkma. Bu haftayı atlatırsan bunların hiçbiri olmayacak.

Bir feminist bu durumda ne yapar?

Kızlar, feninizmde kadın erkek eşitliği amaç mıdır araç mı?
Cevapla