Diyetsiz geç kilo veriliyor. Lakin sporda kas gelişimi için, protein ve karbonhidrat şart. Protein kas onarımı, karbonhidrat enerji için gerekiyor. Hızlı kilo vermeyi de sağlıksız buluyorum. Çabuk giden kilo, çabuk geri alınıyor.
İkisini dengeli ve düzenli olarak yapmak gerekiyor. Çünkü kilo verirken vücudun deforme olmasını engellemek için gerekli sporların yapılıp vücutta oluşabilecek sarkmalarin engellenmesi lazim. Ki bi o kadar da yağ yakımının yanı sıra kas kazanmakta önemli ki vücut gücünü kaybetmeyip sağlıklı bi kilo veriş olsun. Tabii bunları işin uzmanı olan kişilerden bilgi ve destek alarak yapmak en doğrusu.. 😊
Diyete gerek yok, yeme ve içmene dikkat edip sağlıklı beslendikten sonra bile kilo verirsin ama asıl önemli olan spor yapmak. Sadece bir yürüyüş bile bazen yetebiliyor. O yüzden spor daha önemli.
Bana göre ikisi bir arada olmalı spor salonunda ter döktükten sonra gidip baklavaya merhaba diyorsan o iş yürümez hem dengeli beslenme hem spor bir arada olmalı
Spor yapıp şekerden uzak dursan yeterli Kendi tecrubemi anlatayım son zamanlar çok açımasız diyetler yaptım ne oldu kasdan eridiğimi farkettim eski güç ve dayanıklığım kalmadığını anladım şimdi adım adım yeniden spora alışmaya çalışıyorum
Ben bir ekmek yemeden doymayan ve karbonhidrat aşığı biriyim Fakat gün içinde o kadar hareketliyim ki,55 /56 kilodayım yıllardır. Yani benim için spor, hareket ise yariyor
Kendimden örnek veriyim. Kilo vermeye karar verdiğim zaman önce yediklerimi azaltarak başladım bulunduğum yerde yürüyüşe çıkamıyordum. 2 hafta boyunca çok dikkat ederek sürdürdüm. 2. Haftanın sonunda tartıldığımda abartmıyorum 1 gram bile vermemişim. Sonra yürüyüş kattım ilk haftadan 2 kilo vermeye başladım. Yani sporsuz diyet, diyetsiz spor olmaz. 2 ayda 15 kilo verdim ve hiç geri almadım. Spor yaptığım için herhangi bir sarkma da olmadı
İkisinin de birbiri olmadan boşa çaba olacağını düşünüyorum. Bir yere kadar fayda gösterecektir. Ama daha fazlasını istiyorsan ikisini bir yapmak zorundasın. Zincirin halkaları gibi.
Spor. Şimdi güzelce yaptım oturuyorum. Zamanında katkısı çok oldu bana. Şuanki halimi spora borçluyum. Unutmayın, diyet yaparsanız zayıflar, incelirsiniz. Spor yaparsanız şekillenirsiniz.