Bu harika tarif lezzet ve pratikliği buluşturuyor! Bal kabağının tatlılığı, beyaz peynirin kremsi dokusu ve adaçayının eşsiz aroması her lokmada uyum yaratıyor. hızlıca hazırlanabilen bu yemek fırında parmesan peyniriyle taçlanıyor. Hem göze hem damağa hitap eden bu tarif hem pratik hem lezzetli hem de son baharın gözdesidir diyebilirim.

Malzemeler:
- 200 gr kısa makarna (boncuk, fiyonk, bukle vb.)
- 250 gr bal kabağı (soyulmuş, küpler halinde doğranmış)
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 100 gr beyaz peynir (az tuzlu, küp küp veya elle ufalanmış)
- 4-5 adet taze adaçayı yaprağı (ince ince doğranmış)
- Yarım çay kaşığı kırmızı pul biber (isteğe bağlı, acı sevmeyenler için paprika da olur)
- 1 diş sarımsak (ezilmiş veya rendelenmiş)
- Tuz ve karabiber (beyaz peynirin tuzuna dikkat ederek ayarla)
- Üzeri için 2-3 yemek kaşığı rendelenmiş Parmesan (veya eski kaşar) peyniri
Hazırlanışı:
- Makarnayı haşlamak için makarnayı paketin üzerindeki talimatlara göre haşlayın ancak 1 dakika eksik haşla (bir az diri kalmalı).
- Haşlama suyundan yarım su bardağı kadar ayırın ve makarnayı süzün.
- Daha sonra bal kabağı küplerini bir fırın kabına veya ısıya dayanıklı geniş bir tavaya alın. Üzerine zeytinyağının 1 yemek kaşığını, pul biberi ve biraz tuzu ve karabiberi ekleyip karıştırın.
- Bal kabaklarını önceden 200 derece ısıtılmış fırında yumuşayıp kenarları hafifçe kızarana kadar (yaklaşık 15-20 dakika) pişirin.
- Fırından çıkan bal kabaklarının üzerine hemen ezilmiş sarımsağı, doğranmış taze adaçayını ve kalan 1 yemek kaşığı zeytinyağını ekleyin. Karıştırarak aromaların salınmasını sağlayın.
- Haşlanmış makarnayı ve ayırdığınız makarnanın suyundan 2-3 yemek kaşığını bu karışıma ekleyin. Ardından beyaz peynir küplerini de ekleyip nazikçe karıştırın (peynirlerin çok ezilmemesine dikkat edin).
- Karışımı fırın kabına yayın. Üzerine rendelenmiş parmesan peynirini serpiştirin. Peynir eriyip hafif kızarana kadar 5 dakika daha fırınlayın ve sıcak servis yapın.
NOT: Makarnanızı kendi damak zevkinize göre de lezzetlendirebilirsiniz. Adaçayı yerine taze reyhan, taze nane ya da taze kekik kullanabilirsiniz. Parmesan yerine eritme ya da klasik kaşar peyniri de kullanabilirsiniz. Ayrıca karabibere ek olarak kimyon da eklenebilir kimyon çok iyi bir aroma katacaktır.
Umarım bu bencem hoşunuza gider deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.❤️

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
15Cevap
Emeğine sağlik canım cok severim😇
❤️
Tarif paylaşıyorsunda yapsaydın yeseydim spordan çıkmışım acıkmışım , hemde şiştim
😋😋
Yaptım büyür gel 😄
*Buyur gel 😄
Bak gelirim birgün sonra kapıdan geri çevirme ha🙂
Teşekkür ederim 🙏😊
Görüntü güzel gözüküyor. Ben daha sadeyi zor yapıyorum.
Olsun o da iyidir hiç yoktan iyidir 😄
Tabii ki 😄
Türlü yemeğinin makarna versiyonu givi olmuş :)
Evet bir az öyle ama tadı gayet lezzetlidir 😄
Eh afiyet olsun
Sebzeli makarnaları sevemiyorum ya ama denemeyi düşünüyorummmm
Ben de pek sevmem ama özellikle bal kaklı, patlıcanlı, domatesli v. b. olursa severim 😄
Eline emeğine sağlık, çok süper bir yazı olmuş 😊👍.
❤️
Rica ederim 😊🙏.
Güzel bir tarif teşekkürler canım 💝
❤️
Hazır evde bal kabağı varken deneyelim.
Şimdiden afiyet olsun ❤️
Teşekkürler ✌️🌹
Naber nasılsın
Denemesi keyifli tarif, teşekkür ederim.
❤️
Bence hafif tatlı aromatik güzel olur
Evet gayet lezzetli oluyor ❤️
Peyniri sevmiyorum.
Olabilir herkesin damak tadı farklıdır 😄
Emeğine sağlık keyifle okudum 🙏☺️
❤️
☺️🙏
Çok güzel bir tarif emeğinize sağlık
❤️
Çok güzel bir tarif ellerine sağlık 🤩
❤️
Denenebilir eline sağlık
❤️
Eminim cok guzel olmustur
Gayet lezzetli oluyor ❤️
Tarif güzelmiş deneyeceğim.
Şimdiden afiyet olsun ❤️
Çok güzel görünüyor diyetede bire bir bence
Evet diyete de porsiyonla uygundur❤️
Abla yapta yiyelim ben beceremem bunu
Gel de yapayım 😄
Konum alayım
Denenebilir
❤️
Yapsanda yesek
Afiyet olsun
❤️
Deneyeceğim.
❤️
Süper