Kolot Peyniri Yoksa Çeçil Peyniri Var, Mıhlama Yapmanın Püf Noktaları!

Sinakaplan

Selam yemek pıtırcıkları <3

Her evde mıhlama için kolot peyniri bulunmadığına göre bizde çeçil peynirinden misler gibi mıhlamamızı yaparız. Kalem kağıtlar hazırsa tarifi sizlere buluşturuyorum . :)

Çeçil Peynirinden Mıhlama Tarifi!

Mıhlama tarifi
Mıhlama tarifi

Malzemeler:

  • 2 kaşık tereyağı
  • 2 kaşık mısır unu
  • 1 kase çeçil peyniri
  • bir su bardağından bir tık daha fazla sıcak su

Mıhlama Nasıl Yapılır?

  • İlk olarak tavamızda güzelce tereyağını eritiyoruz daha sonra mısır unumuzu ilave edip bir güzel kavuruyoruz.
  • Kavurma işlemi bittikten sonra ocağımızın altını kısıp sıcak suyumuzu ekliyoruz hepsini bir anda dökmek yerine yavaş yavaş dökmek en iyisi. Bu sırada karıştırmayı ihmal etmiyoruz (topaklanma kısa sürede engelleniyor bu sayede). Su döküldükten sonra tavamızın kapağını kapatıp 5 dakika kadar bekliyoruz.
  • Son olarak çeçil peynirimizi ekliyoruz ve eriyene kadar karıştırıyoruz. Niye tuz atmadın diyenler mutlaka olacaktır fakat buna hiç gerek yok çünkü çeçil peyniri oldukça tuzlu. Tabi sizin damak zevkinize hitap etmezse fazladan 1 çay kaşığını geçmeyecek kadar tuz atabilirsiniz.

Şimdiden afiyetler olsun :)

Mıhlama tarifi
Mıhlama tarifi
Kolot Peyniri Yoksa Çeçil Peyniri Var, Mıhlama Yapmanın Püf Noktaları!
16
14
Görüşünü yaz

Bi’Bot Seçimi

Çok Süper Görüş
  • joeblack18
    Çeçil peyniri ile aslında daha güzel oluyor mıhlama. Biraz da çedar enfes olur.. Malzemeler birebir orantılı ve her şey yerinde ;) Mıhlama dediğin çok fazla yapılmayacak. Aynı hamur yapar gibi orantılı dökülüyor.. Karıştırma dediğin gibi çok önemli. Nasıl canım çekti ya.. Benim cheat meal öğünlerim arasında bir mıhlama var bir de listeye daha yeni pankek girdi. Annem de genelde tuzu atar ve orantılı atmadığı için tuz çorağı oluyor özellikle yumurta falan yaparken. Zaten dediğin gibi çeçil tuzlu ne gerek var. Sonra da çok rahat dökülebilir.

    Eline sağlık! Çok iyi olmuş..
    Görüş hala geçerli mi?

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

1415
  • Ben bir karadenizli olarak kolod dan yana ama geçenler de bi değişiklik yapayım dedim sepet peyniri hemde keçi sütünden biraz mısır ununu azaltıp içine yumurta kırdım acaip. birşey oldu sevdik yedik tabiki tereyağ le Kolot Peyniri Yoksa Çeçil Peyniri Var, Mıhlama Yapmanın Püf Noktaları!Kolot Peyniri Yoksa Çeçil Peyniri Var, Mıhlama Yapmanın Püf Noktaları!
  • En çok merak ettiğim lezzetlerin başında geliyor gadası
  • @Sinakaplan nerelisin çoğu kişi kolot peynirini bilmez 😂. Bilirde her yerde ismi farklı 😂
  • Natureloverr126
    kolot peyniri emanet gibi geliyor bana,çeçil olarak bildik öyle kaldı benim için. çeçil tercihim :) ama kolot la da oluyor.
  • Shadoww1
    Çok güzel görünüyor 😋 Sevmeyenler de olabilir elbet ama güzel tarif için emeğine sağlık teşekkürler 🙂
  • Çeçil peynirinden yapılan bir şey kötü tadıyor olamaz.
  • Pamuk2468
    Kahvaltı da efsane gidiyor. Ben hellim peyniriyle de denedim oda güzel oldu😋
  • benbendeğilimartık
    Çok güzel ancak, rejimdeyim teşekkür ediyorum eline emeğine sağlık.
  • Ben buğday unuyla yapıyorum, mısır ununu sevemedim 🌺
  • Çok severim uzun zamandır yeniyorum ilk fırsatta yapacağım. Teşekkür ederim 🌸
  • Sakaryalim
    Bizim yörenin vazgeçilmezi.
    Elinize sağlık ❤
  • July_22
    Kilit peynirinle harika oluyor
  • skazmsmss
    Bi yiyemedim of.
    Eline sağlık.
  • AdilOlmayanYıldırım
    Çok güzel görünüyo
  • ŞEREFXAN_KARDAŞ_21
    Yaw hiç sevemedim bu muhlmayı
  • Muhlamadır onun doğrusu
  • Gunce06
    Tarif için teşekkürler ellerini saglik
  • Pikacuuuuuuuup
    Iki sinide sevmiyorum
  • fonojetik
    resme baktikca acikiyorim keske bi de yapabilsem
  • Denizdibindeinciiii
    Off harika ya canım çekti ellerine sağlık
  • zirve_yolculuğu
    peynirli omlet ye.
  • meyvelisedaaaa
    Güzel bi lezzete benziyor😄😍
  • Hüseyin_33
    Çok güzel görünüyor denemek gerek
  • nickname_nickname
    Çok teşekkürler
  • Birisisadece
    Mıhlama sevmeyen tek benim sanırım
  • Yiğit555
    Valla bilmiyorum ki
  • Gizli Üye
    Tatli mi acaba
  • Gizli Üye
    Eline sağlık yaa. Ben seviyorum mıhlama ama peynir bulmam zor oluyordu. Çok sevindim tarifi görünce teşekkürler ♥♥
  • Gizli Üye
    Birgün yicem tadıcam
YÜKLENİYOR...