Vücut Geliştirme, Fitness veya Atletizm İle Uğraşanlar İçin Zayıflama Yöntemleri

Merhaba arkadaşlar. Başlıkta bahsettiğim sporlar ile uğraşanlar için zayıflama konusunda yardımcı olmaya çalışıcam. Öncelikle zayıflamaktan kastımız kesinlikle 2 ayda 10 kilo vermek istiyorum gibi bir zayıflama olmamalı.

Bu hem sağlıksız hem de bir o kadar kontrolsüz zayıflama yöntemidir. Çünkü hızlı zayıflama bir o kadar kas kaybına yol açar. Ben hiçbir zaman kilo vermek ile yağ yakmayı aynı kefeye koymam. Bizim amacımız kesinlikle yağ yakmak olmalı !

Kalori hesabı

Vücut geliştirme, Fitness veya Atletizm ile uğraşanlar için zayıflama yöntemleri

Arkadaşlar yediklerinizin kalori hesabını yapmalısınız. Öncelikle boy ve kilonuz ile ne kadar kalori ihtiyacınız olduğunu hesaplayın. Daha sonra bu ihtiyaçtan haftalık 200 gram keserek kalorilerinizi düşürün.

Trans yağ ve şekerden uzak durun

Trans yağ tüketimini bitirin. Sağlıklı yağlar kullanın. Yemeklerinize zeytinyağı kullanabilirsiniz. İnsan vücudunun şeker ihtiyacı yoktur. Ömrünüz boyunca hiç şeker tüketmezseniz ölmeniz gibi bir şey söz konusu değildir. ( Kronik rahatsızlığı olanları dahil etmiyorum ) Eee hiç mi çikolata yemicez dediğinizi duyar gibiyim. Haftada ya da iki hafta bir cheat meal yapabilirsiniz. Cheat meal'ın ne olduğunu bilmeyenler araştırmalarını öneririm.

Mutlaka haftada en az 3 gün spor yapın

Bayanlar, spor salonlarında ağırlık kaldırmaktan korkmayın. İsteseniz bile o fotoğraflarda gördüğünüz iri kadınlar gibi olamazsınız. Konumuzdan sapmamak adına o kısma girmeyeceğim. Belli bir antrenman programınızı olsun. Bir sonraki paylaşımımda bu konuya değineceğim. Cardio yapmak sıkıcı olabilir ancak ağırlık çalışmasından sonra cardio yapanların kalp krizi riskinin büyük oranda azaldığı gözlemlenmiş.

Uykunuza dikkat edin

Uyuyun ! En az 7-8 saat uyumalısınız çünkü büyüme hormonu uyku esnasında max aktifliktedir. Bu da demek oluyor ki uyurken kas inşa ediyoruz !

Mutfak terazisi kullanın

Biz sporcuların silahı mutfak terazisidir. Yediklerinizden ne kadar yediğinizi bilmelisiniz arkadaşlar yoksa bu iş olmaz.

Aç kalarak kilo vermeye çalışmayın

Böyle bir şey yok. Kahvaltıyı yaptıktan sonra akşama kadar bir şey yemeyim de kilo vereyim gibi saçma düşüncelere girmeyin. Günde 3 ana öğün ve 2 ara öğün oluşturun. Kahvaltıyı kesinlikle es geçmemeye özen gösterin.

Nasıl kahvaltı yaptığınız güne nasıl başladığınızı belirler!

Protein ağırlıklı besinler ile beslenmeye çalışın. Kasların proteinlerden oluştuğunu burada anlatmama gerek yoktur umarım. Ara öğünleriniz kuruyemiş, yoğurt, elma, portakal gibi meyveler olabilir. Bunları yanınızda taşımanız için saklama kapları edinin.

Şimdilik vereceğim tavsiyeler bu yöndedir arkadaşlar. Umarım faydalı olmuştur beğenmeyi ve görüşlerinizi paylaşmayı unutmayın.

İyi sporlar!


7|1
75

En İyi Kız Görüşü

En İyi Erkek Görüşü

  • - Antrenmandan sonra karbonhidrat alımını kes.
    - Protein ve zeytinyağını arttır
    - Öğünleri en az sekize böl.
    - Bol su iç.
    - Sabahları yeşil çay ve portakal tüket.
    - Antrenman öncesi şekersiz nescafe ile bebe aspirini al.
    - Light yoğurt tüket.
    - Kardiyoyu her gün arttır.
    - Zayıflama durduğunda künefeye aban.

    0|1
    0|0

Senin görüşün nedir?

Kızlar Ne Diyor 6

  • Çok teşekkürler, çok faydalı bilgiler bunlar :)

    0|1
    0|0
    • Daha detaylı yazmak istiyordum ancak fazla uzun olur okuyucuları sıkmayım dedim daha ilk bencemde diye kısa tuttum :) teşekkür ederim faydalı olduysa ne mutlu

    • Bence de çok uzun olunca sıkılabilirler, en güzeli kısa ve öz olması :)

    • Kesinlikle 😊

  • sabahlari yulaf ezmeli omlet (zeytin yagiyla yapilmis), oglen yagsiz yemekler, aksam beyaz peynirli zeytinyagli coban salatasi tarzi beslenmeyle kilo verebilirmiyim? tatli ihtiyacimi neyle karsilaya bilirim?

    0|1
    0|0
    • Yulaf ezmeli omlet güzel tarif devam etmenizi öneririm. Öğlen yine zeytinyağıyla yapılmış yemekleri tercih edebilirsin kızartmalar hariç. 150-200 gram tavuk göğsü çok güzel olur mesela. Öğlen ile akşam arasında mutlaka ara öğününüz olsun ( elma, kuruyemişler, yoğurt) kuruyemiş bir avucu geçmemeli çünkü kalorisi yüksektir. Akşam yemeğiniz hafif yiyeceklerden oluşursa kilo vermeniz kolaylaşır. Salata güzel bir tercih ancak yine de alternatif olarak balık tavuk ve diğer sebze yemeklerini de tüketmelisin. Gece acıkmalarını tarçınlı yoğurt yiyerek halledebilirsin tarçın kan şekerini dengeler bu da gece yediğin yoğurdun yağlanma yapmasını önler. Tatlı ihtiyacını meyvelerin kendi tatlılarından karşılayabilirsin portakal çilek güzel alternatiflerdir. Haftada 1 sefer cheat meal yapabilirsin haftada 1 öğün istediğin şeyleri ye mesela ama bu yine de bütün diyetini alt üst etmemeli. cheat meal deki amaç diyet disiplinini sağlamaktır. Başka sorun varsa cevaplamak isterim başarılar 👍

    • Hepsini Göster
    • @Turuncusevenkiz Başlıklarla ilgili tek tek detaylı şekilde benceler yazmaktan mı bahsediyorsun tam olarak

    • tesekkur ederim faydali onerilerin icin :)

  • Çok güzel yararlı

    0|1
    0|0
  • Yararlı bir paylaşım olmuş

    0|1
    0|0
  • güzel olmuş

    0|1
    0|0
  • Çok teşekkürler
    Mutfak terazisi alıcam mutlaka 😊

    0|1
    0|0
    • Faydalı olmasına sevindim :)

    • Hepsini Göster
    • Yanına bir arkadaş daha bulursan spor yapıp yemeğini yanında getiren çok daha keyifli olur tek başına sıkılmazsın :)

    • O biraz zor 😊
      Ama sorun değil benim için düzene sokucam. 1 buçuk ay kaldı zaten. Günlük beslenme programı yazıcam kendime

Erkekler Ne Diyor 4

  • Teşekkürler. Paylaşımınız için..

    0|1
    0|0
  • Eline, emeğine saglık..

    0|1
    0|0
  • Guzel bence olmus

    0|1
    0|0
  • FAYDALI bir bence :)

    0|0
    0|0
Yükleniyor...