Merhaba KS üyemiz ; Aralıklı oruc diyince ilk olarak aklımıza gelen 16:8 yöntemine bi bakalım ;Bu düzende bi diyet uyguladıgımızda ortalama 16 saat aç kalıyoruz , geri kalan 8 saat içinde ise yemek yiyoruz. Örnek verecek olursak : 12:00-20:00 arası yemek yediniz , kalan 16 saatte ise sadece şekersiz çay, kahve ve su dışında herhangi bir besin tüketmiyoruz.
Kilo vermek için bu diyeti uygulamak istiyorsanız işe yarar ama ne kadar doğru ve size uygun olarak uyguladığınıza bağlı! Kilo vermek için yaptıgınızda bu diyette öğün atlandığı için enerji alımı kısıtlanıyor ve doğal olarak kilo kaybı gerçekleşiyor. Ancak sağlıklı kilo kaybı için önemli olan herhangi bir diyet yöntemi değil size özel olan bir program , YETERLİ VE DENGELİ beslenmektir. . En önemlisi bu ikisine dikkat etmektir. Bu programı uygularken siz İF diyeti yapıyorsunuz. 16 saat aç kalıp kalan 8 saat içinde sağlıksız, şekerli ve yüksek kalorili besinlerle beslenirseniz hem kilo kaybı verimli ve kalıcı olmayacaktır hem de sağlığınız için riskler oluşacaktır ve yağlanma oranınız artacaktır. Bu sistemler uygulanırken öğün içerikleri yine SAĞLIKLI ve YETERLİ ENERJİYİ sağlayacak şekilde planlanmalıdır. . Bu sorunun cevabına özetle cevap vermek gerekirse İF diyeti etkili ve saglıklı bir beslenme düzeni ama sizin bunu ne kadar dogru ve size uygun olarak uygulacagınıza bağlı.. Sevgiler :)
hayır bu yöntem tek basına kilo verdirmez akşam beşten sonra yemedik tamamda 5 den önce hopur hopur ne varsa yersek olur mu? olmaz akşam 5 den sonra yememek ya da aralıklı oruçta asıl mesele kilo vermek değil sindirim sisteminin rahatlamasını sağlamak ve uzun süren açlıkta vucudun yağ yakmasını sağlamaktır. burada 3 temel konuya dikkat etmek zorundayız 1. aldıgımız toplam kalorinin yaktığımızdan az olması 2. Bir anda fazla yemek yememek cünkü bu kan şekerimizi yükseltir ve kilo vermemize engel olur vucut yağ tutabilir. 3 yeterli vitamin mineral ve sıvı desteğini sağlamak
yani yine asıl öz noktaya dönüyoruz doğru beslenme yaşam tarzınıza uygun beslenme daha önemli
Evet çok sağlıklı bir şey insülin direncine de birebir. Günde 8 saat uyuyorsan 4 saat önce yemeyi kes uyandıktan iki saat sonra bir şeyler yemeye başla. Böylelikle 14 saatlik oruç tutmuş olursun. 2 öğün tavsiye ederim
Vücutta ''otofaji'' adını verdiğimiz bir reaksiyon başlar. 16 saat ve üzeri yemek yenmediğinde hücreler yenilenir ve yağ yıkımı başlar. Detaylı bilgi için Prof. Dr. Yavuz Yörükoğlu'nun ''30 günde 10 yıl'' kitabını okuyabilir veya YouTube kanalındaki ''Aralıklı oruç'' adlı videosunu izleyebilirsin.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
evet cok kilo verenler var bu diyet ile ama saat 5’e kadar yediklerine dikkat edip, sağlıklı beslenmek gerekiyor. yoksa o kadar saat boşuna aç durduğunla kalırsın. bence biraz yorucu bir diyet türü ya ben denedim ve pek verim alamadım. sinir ve gerginlik yapıyor bende 😅
Ben denemedim lakin kuzenim aralıklı oruç ile 3 ayda 8 kilo verdi. Ayrıca eskisinden daha sağlıklı besleniyor ve daha rahat çalıştığını, daha sağlıklı hissettiğini söylüyor.
Bu hiç yememek değil başka bir şey. Gün içerisinde alman gereken kaloriyi minik parçalar halinde değil büyük parçalar halinde alıyorsun. Yani canın istediğinde vücuduna yiyecek sokmuyorsun. Vücudunun dönüşüm sürecine gitmesine müsaade ediyorsun
" Gün içerisinde alman gereken kaloriyi minik parçalar halinde değil büyük parçalar halinde alıyorsun" bu cümlenle aynı şey az yemek yiyerek kilo verilir yazdım bende aynı dikkatli oku
Merhaba KS üyemiz ;
Aralıklı oruc diyince ilk olarak aklımıza gelen 16:8 yöntemine bi bakalım ;Bu düzende bi diyet uyguladıgımızda ortalama 16 saat aç kalıyoruz , geri kalan 8 saat içinde ise yemek yiyoruz. Örnek verecek olursak : 12:00-20:00 arası yemek yediniz , kalan 16 saatte ise sadece şekersiz çay, kahve ve su dışında herhangi bir besin tüketmiyoruz.
Kilo vermek için bu diyeti uygulamak istiyorsanız işe yarar ama ne kadar doğru ve size uygun olarak uyguladığınıza bağlı! Kilo vermek için yaptıgınızda bu diyette öğün atlandığı için enerji alımı kısıtlanıyor ve doğal olarak kilo kaybı gerçekleşiyor. Ancak sağlıklı kilo kaybı için önemli olan herhangi bir diyet yöntemi değil size özel olan bir program , YETERLİ VE DENGELİ beslenmektir. . En önemlisi bu ikisine dikkat etmektir.
Bu programı uygularken siz İF diyeti yapıyorsunuz. 16 saat aç kalıp kalan 8 saat içinde sağlıksız, şekerli ve yüksek kalorili besinlerle beslenirseniz hem kilo kaybı verimli ve kalıcı olmayacaktır hem de sağlığınız için riskler oluşacaktır ve yağlanma oranınız artacaktır. Bu sistemler uygulanırken öğün içerikleri yine SAĞLIKLI ve YETERLİ ENERJİYİ sağlayacak şekilde planlanmalıdır. .
Bu sorunun cevabına özetle cevap vermek gerekirse İF diyeti etkili ve saglıklı bir beslenme düzeni ama sizin bunu ne kadar dogru ve size uygun olarak uygulacagınıza bağlı.. Sevgiler :)