Herkese selam, artık kendim için yani vücudum için bir şeyler yapmaya karar verdim. Görünüş için olmasa da vücudumun buna ihtiyacı olduğunu düşünüyorum... ve sağlıklı beslenmek istiyorum ama buna nasıl başlanır hiç bilmiyorum nereden başlamalıyım? Ekmek olarak tam buğday ekmeği tüketiyordum bazen tadı hoşuma gidiyor ama öğünlerimi nasıl çeşitlendirebilirim?Dengeli beslenme alışkanlığı nasıl kazanılır ve nasıl başlanır?
Dengeli beslenme alışkanlığı nasıl kazanılır ve nasıl başlanır?
🥗 Ramazan ayı bunun için oldukça uygun bi zaman dilimi. Günde iki öğüne geçiyoruz. (İftar sahur) Böylece gün içinde yaptığımız “gelip gidip yeme” faaliyetini yapamyoruz..
● Midemiz böyle beslenmeye alışıp küçülmüşken sonradan genişletmemek önemli! 🙅♂️🙅🏻♀️ Sahurda yoğurt, salata, zeytin, haşlanmış yumurta, yulaf (herhangi bir şekilde hazırlanmış) tercih etmek midemiz için faydalı olabilir. Hem tok tutan, hem metabolizma hızlandıran besinlerdir bunlar. Ramazanda kabızlık derdine de uğramamış olursunuz hem 💁🏻♀️ ● İftara gelecek olursaaaaak.. Açlıkla her şeye saldırmamalıyız. Önce bir hurma, su, zeytin tercih edebiliriz. Bunlar hem kan şekerini düzenler hemde yemeği aşırı tüketmenizi engellemeye yardımcı olur. ● Sebze yemekleri tüketmek, dengeli beslenmeye destek olan bir adım bence. Her çeşit yapılabilir, sınırsız büfe gibi düşünün. Rengarenk salatalarrr, domatesli yemeklerrr.. ● Aynı şekilde yoğurdun da hakkı yenemez. Tatlı da hazırlayabilirsiniz tuzluda. 🌿🌿🌿 Ben kendimce fikirlerimi paylaştım arkadaşlar. Sizlerde istifade edebilirsiniz 💫
Sağlıklı, dengeli ve düzenli beslenmek sadece kilo vermek için değil, sağlıklı bir hayat yaşamak için çok önemli. Düzensiz beslenmenin yol açtığı birçok sağlık problemi bulunuyor.
Yemek yerken amacımız sadece karnımızı doyurmak olmamalı diye düşünenlerden biri de benim :) Yediğime içtiğime özellikle dikkat ediyorum, düzenli beslenmeye çalışıyorum. Bu şekilde gün içerisinde de daha enerjik hissediyorum.
Sağlıklı ve Dengeli Beslenme Nedir?
Sağlıklı ve Dengeli Beslenme Nedir?
Sağlıklı ve dengeli beslenme canımızın her istediğini yemek değil, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu vitaminleri, proteinleri, karbonhidratları yeterli miktarda alabilmektir. İhtiyaç duyduğumuz bu besin öğelerini yeterli miktarda almazsak sağlık problemlerine davetiye çıkarmış oluruz. şu an olmasa bile sağlıksız beslenmek ileriki yaşlarımızda sağlığımıza olumsuz bir şekilde yansıyacaktır.
Dengeli Beslenme Alışkanlığı Nasıl Kazanılır?
Dengeli Beslenme Alışkanlığı Nasıl Kazanılır?
Öğünlerinizde çok fazla besin tüketiyor, canınızın istediğini yiyemediğinizde sinirleniyor olabilirsiniz :) Ancak dengeli ve sağlıklı beslenmeye başladıktan sonra vücudunuzdaki değişimler her şeye değecek emin olun. Her şeyden önce sağlıklı görünen bir cilde kavuşacaksınız, gün içerisinde daha enerjik hissedeceksiniz, hastalıklardan korunmuş olacaksınız. Peki dengeli beslenme alışkanlığını nasıl kazanacağız diyorsanız:
Yavaş yemekle başlayabilirsiniz. Bazı çalışmalar yavaş yemenin iştahı azalttığını kanıtlamış durumdadır. Bu sizde de işe yarayabilir.
Amacınız gözünüzü doyurmak değil, karnınızı doyurmak olsun. Öğünlerinizi küçülterek bir denge oluşturabilirsiniz.
Az miktarda ama sık sık tüketin, her öğünde farklı bir besin tercih edin.
Lifli gıdalara ağırlık verin. Bu sayede daha uzun süre tok kalacak, gün içerisinde daha enerjik olacaksınız.
Sağlıklı beslenme programı oluşturmak için bir uzmandan destek alın ve size uygun gördüğü programa mutlaka uymaya çalışın
Yemeklere mutlaka bir bardak su içerek başlayın. Bu sayede daha çabuk doyduğunuzu fark edeceksiniz.
Abur cuburları rafa kaldırın :) Göz görmeyince gönül katlanır misali, tatlı ve abur cuburlar görmeyeceğiniz yerlerde olsun ya da hiç almayın.
Dengeli Beslenme Programı Nasıl Olmalıdır?
Dengeli Beslenme Programı Nasıl Olmalıdır?
Dengeli beslenmek için besin piramidine mutlaka uymanız gerekmektedir. Aşağıdan yukarıya doğru en çok ve en az tüketmeniz gereken besin öğelerini içerir.
Dengeli beslenme programı için özellikle meyve ve sebze tüketimi arttırılmalıdır.
Sıvı tüketimine dikkat edilmelidir. Günlük ihtiyacımız olan sıvı miktarı sindirim sistemimizin düzenli çalışmasına faydalı olacaktır.
Şekerli ürünler, tatlılardan uzak durulmalıdır.
Her öğün için karbonhidrat ve protein içeren besinler yeterli miktarda tüketilmelidir.
Kalori miktarı da önemsenmelidir. Yediklerinizin kalorisini öğrenmekte fayda var. Bu sayede programınızı oluşturmak daha kolay olur.
Hayvansal besinler yağsız bir şekilde pişirilmelidir, çünkü zaten yağ içerirler.
Gün içerisinde tükettiğiniz besinlerin %50'si karbonhidrat ağırlıklı olmalıdır. (Bu besinler: Yulaf, tahıllı ekmek, pirinç, nohut, kuru fasulye)
Yavaşça hayatına adapte etmek en iyi yoldur her gün abur cubur yiyen birinden aniden sebze yemeği yemesini bekleyemezsin kendini buna zorlasan da bir iki hafta sonra vazgeçersin abur cubura devam edersin ama kısaca kendimde değiştirdiğim şeylerden bahsetmek isterimTahılları ekmekleri severim genelde tahıllı yerdim arkasında buğday unu oranı az olanlardan ve şeker olmayanlardan alabilirsin ama canım bazen çok beyaz ekmek isterdi ondan da yerdim fastfood veya paketli ürün yerine ev yemeği yemek hatta pizza, hamburger tarzı yemekleri evde yapmak biraz internette araştırma yapabilirsin ama sağlık konusunda çok fazla yanlış/ abartılmış bilgi var dikkatli olup uzman tavsiyeleri dinle Didem kanca' nın tavsiyelerini daha doğru ve uygulanabilir buluyorum özüm sabay var bazı verdiği bilgiler yanlış olsa da çok gaza getiriyor ve sağlıklı tatlı tarifleri filan paylaşıyor bir kaç kişi daha vardı bana faydası olan ama hatırlamıyorum özetle evde yaptığın doğal olan şeyler ye sağlıklı bir çok besin var sağlıksız besinleri de doğru yağ, pişirme şekliyle sağlıklı hale getirebiliriz illa her şeyin en sağlıklısini yememiz gerekiyor gibi davrananlar var mesela kısır yapıyor ama kinao gibi bir çok şey katıyor bulgur ve salata kısır zaten sağlıksız ya da çok kalorili bir şey değil yağı daha az katılabilir karnabardan kısır yapmak bana çok ters geliyor ya da içine bir sürü tohum katmak kısırı düz yiyelim işte
1
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Çok mantıklı bir bilgilendirici yazı olmuş çok sağ olll💙💙
Tatlıdır, şekerdir, ıvır zıvırdır... bunlar kırkta yılda bir yenecek tarzda bayağı sıkıntılı şeyler. Düzenli olarak haftada aşağı yukarı şu kadar yiyorum diyemeyeceğim kadar az tüketmeyi tercih ediyorum.
Kendimden bir örnek menü (bugün yediğim):
et = 300gr köfte/et/tavuk karbonhidrat = 100gr kuru makarna/pirinç makarna sosu = 20-30gr kaliteli tereyağı ve yazdan kavanozlanmış kaliteli pembe domates rendesi + 2 çiğ sarımsağın rendesi beyaz peynir = 30-40gr brüksel lahanası = 250gr brüksel lahanası + 20-30ml zeytin yağı + 1 çiğ sarımsak rendesi + pul biber + karabiber + 15gr parmesan rendesi çorba = 250ml kadar yoğurt çorbası
Genelde tek öğünde yiyorum. Et her zaman menünün ana noktası oluyor ki doyayım ve protein alayım. Yan tarafta vitaminler ve ıvır zıvır için genelde ya bir salata ya da o tarz sebzeli bir şey yapıyorum. Gayet de sağlıklı bir şekilde günü kapatıyorum.
Aniden düşük kalorili beslenerek değil de yavaş yavaş beslenmek lazım. Mesela yüksek porsiyon yiyen biriysen yine yüksek porsiyon yemeye devam et ama sağlıklı bir şey ye. Mesela 1 paket şekerli bisküvi yiyorsan normalde. Evde kendi yaptığın yulaflı sağlıklı kurabiyeyi ye.
diyet yaparken kararlı olmalısınız, uzun süre açlıklar metabolizmayı yavaşlatarak kilo kontrolünü zorlaştırır. ara öğünleri protein ağırlıklı yapmalı ve mutlaka kalorilere dikkat etmelisiniz
Sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmak için 15 yol 1 glisemik indeksi düşük olan gıdalar tüketin 2 yavaş yiyin 3 az ama büyük öğünlerde de çok daha küçük öğünleri tercih edin 4 lifli gıda tüketimizi artırın 5 porsiyona oranla kalorisi az olan gıdaları tercih edin 6 öğünlerdeko tat çeşitliğini azaltın 7kendinizi aç bırakmayın 8 daha fazla egzersiz yapın ve daha sonra yemek yiyin 9 daha küçük tabaklar kullanın 10 her yemekten önce bir bardak su için 11 yemekten önce bol bol su için 12 gözünüzün önünde yemek bulundurmayın 13 servisi mutfaktan yapın 14 ruh halinizin iyi olmasını sağlayın 15 daha fazla uyuyun
merhaba her gün karbonhidrat yiyip bir anda sağlıklı besinlere (salatalık vb.) geçmek zordur. Bir anda geçmek yerine örnek veriyorum makarna yapın yanınada salata , başka bi zaman yine yemeklerin yanına salata vs koyun ilerleyen zamanlarda makarnanın miktarını azaltın. Yavaş yavaş makarnayı azaltıp salata ya da sağlıklı yiyecekleri arttırın. Kahvaltılarda da yulaf yiyebilirsin gerçekten hem lezzetli hem de içindeki lifler midemizde şişiyor ve bizi tok tutuyor tam bir diyet yemeği. (bunların hepsi kendi görüşümdür.)
Vejeteryanlığa adım atabilirsin, sonrası zaten geliyor. Eğer olmaz ben etçil bir insanım diyorsan hazır ürünlerden ve aynı şeyleri sürekli olarak tüketmek, kendini diğer besinlerden soyutlamaktan uzak duracaksın. Tuzu, şekeri, ekmeği kes falan diyenlere bakma. Vücudun hepsine ihtiyacı var -kararında-. Zamanın bir de imkanın varsa önünde hiçbir engel yok. Günlük olarak tükettiğin şeylerin vücudunda etkilerini gözlemle, ona göre yavaş yavaş hayatından çıkar. Sonrası zaten gelir.
Beslenme alışkanlığını değiştirmek gerekiyor ama bundan önce su tüketimine dikat edilmeli ondan sonra hazırlanan sağlıklı beslenme veya fiyat listesine uygun olacak şekilde beslenmek gerekiyor karbonhidrat az protein bol olan gıdalar tuketilmeli, sebze ve meyve yeme alışkanlığını edinmeli. dahasida var ama ben yazmiyacam
Bir diyetisyene danışmak en doğru alışkanlıkları kazanman için yardımcı olacaktır. Beslenme alışkanlıkları ve ihtiyacın olan besin kalori hakkında en doğru bilgiyi verecektir.
Sabah kalkıyorum xs beden elbise almışım astım dolabın üstüne her sabah ona bakıp inat ediyorum sabah kahvaltımı güzelce yaparım herşeyi yerim öglen ve akşam hafif şeyler çok acıktıgımda patlat bi türk kahvesi oh mis
Sağlıklı beslemek günümüzde çok pahalı. Doğal ürünlerden az alıp, az yenirse bekli kurtarır. ekmek olarak da ben çavdar ve buğday unu karışık kullanıyorum. ama en iyisi siyez, haliyle pahalı.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
2 senedir bunu yapıyorum ve artık bünyem öyle alıştı ki ağır yiyecekler yiyemiyorum
Benim aklıma haşlama olan her yer geliyor yeşillik ve kuruyemişin her türlüsünü tükettiğinde yeterli olur daha da abartmaya gerek olmadığını düşünüyorum
Öncelikle bir spora başlamanı öneririm. Sporun getirdiği yemek ihtiyacı ve oradaki performansını-rahatlığını görünce otomatik olarak başlarsın diye düşünüyorum.
ebru şallıyı dinliyorum ben de işte hshshshs. chia tohumlu ekmek, avokadoyu bolca tüketmek, günde 2 litre su içmek, sabah kalkınca suyun içine biraz limon sıkmak, pilates, pilatesten önce türk kahvesi gibi
Uzun zamandır beslenme düzenimi oturtmaya çalışıyorum ve bu konuda gerçekten yulaf ve müsli en büyük kurtarıcım oluyor kahvaltı öğünlerinde🤩
Beslenme düzeni gerçekten hayat kalitesini belirleyen en büyük etkenlerden biri bence, çok güzel anlatmışsınız😊
Özellikle ara öğünlerde müsliyle yaptığım fit barlar aşırı iyi oluyor, siz de deneyebilirsiniz✌🏼