1-Spor yapın
En ufak bir yürüyüş bile olur hatta...
NEDENİ: Kalori ihtiyacınızı arttıracağı için daha hızlı zayıflamanıza yardımcı olur. (Ama işin özü yemek)
2-2 öğün yiyin
NEDEN: Normal bir ev yemeğinin 800 kalori (kcal) olduğunu varsayarak 2 öğün yediğinizde 1600 kalori(kcal) yapar. Bu da normal bir insanın günlük kalori(kcal) ihtiyacının altında kalacağı için yani 2000 kalorinin altında kalacağı için vücut kendi depolarından yağlardan vs. yani kilondan beslenecek.
3-Tatlı bir şey yemeyin
NEDEN: Kalorisi çok yüksek olduğu için. Bir de nedenini benimde tam bilmediğim şekerin yağ yakımını engellemesi. Yani en ufak bir mentos falan atıyorum ufak şeker bile kilo vermenizde güçlü bir engel ama yine de verirsiniz üstteki 2 maddeyi uygularsanız.
4-Her öğün 2 dilim ekmek yiyin
NEDEN: Ekmek enerjinizi daha fazla yükseltecek ve yediğiniz yemekten bir şey anlayacaksınız. 2 dilim olmasının nedeni de tabi ki 2.maddedeki 800 ya da 900 kalori olayına uyması. (Pilav makarna filan varsa pilavı makarnayı az yiyin (3-4-5 kasık falan) ekmeği yiyin ya da poğaça filan)
5-Abur cuburlardan sadece tuzluları tercih edin
NEDENİ: 3. maddedeki şekerin yağ yakımını engellemesi.
Sonuç
Günde 2000 kalorinin altında kaldığınız sürece kilo vermeye mahkumsunuz. 2 öğün kuralı da bu kalori(kcal) hesabını kolay yoludur. Kalori ihtiyacınızı artırarak yani spor yaparak daha hızlı kilo verirsiniz. 5. madde atıştırmalık hakkınız olsun diye var ama 5. maddeyi hiç uygulamazsanız, sizin için daha iyi olur ama ben uygulamanızı tavsiye ediyorum (Fazla abartmamak kaydıyla) ;)
Nasıl spor yapılarak fit olunur onu da başka bir yazımda paylaşırım.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Bunun metabolizmayla alakası var ya. Benim her gün deli gibi abur cubur yiyip her öğün en az büyük bardak kola içen arkadaşım var ek olarak fast food yiyor. Aynı şekilde tüketmek zorunda kalsam kilo alıyorum fakat arkadaş hala tığ gibi :)
onun fast food yedikten sonra baska düzgün bir öğün yemediğinden emin olabilirsin. bütün mesele günde aldığın kalori miktarı çünkü.
birde kola o kadar fazla kalorili bir içecek değil 149 kcal miş bir kutu kola 2000 nire 149 nire.
15 yaşındayım. Boyum 1.65 ama kilom 54 aslında çok bir kilo değil ama 50 de kalmak istiyorum neler yapayım.
üste yazdığım 2 öğün kuralını ve hepsini uygula.4 kiloyu 1 ayda verirsin.50 de kalmak istiyosanda günde 2000 kalori al. 2.5 öğün gibi bir şey. yani 2 öğüne istediğin zaman buçuk öğün ekleye bilirsin. Ve yaşın genç olduğu için günde 2 bardak süt iç. Ve fast fooddan 2 öğün olmaz tek öğün olur eğer o gün fast food yediysen ki yeme, geri kalanı elma vb kraker vb şeylerle geçir.(fast foodtan kastım mcdonalds ve burger king gerisi o kadar fast değil).
Bütün her yerde 6 öğün yiyin diye bağırıyorlar siz iyi misiniz? Böyle metabolizma çalışmayı bırakır sağlıksız ötesi kilo vermiş olursunuz. Sonra da fazlasıyla geri döner.
@BlondeCat iki öğün yiyin dedim diye metobolizmanız yavassa iki öğünde lifli beslenin bu kadar basit. eğer gelişme çağındaysa da iki öğünü sağlıklı beslenir. eğer yazımı okusaydın 5. madde diye birşey var, atıştırmalık alabiliyolar.
Atıştırmalık demiyor o maddede aburcuburlardan bahsediyor. Ay sağlıksız sağlıksız insanlar sağlıkçı kesiliyor ya! Bayılıyorum
@BlondeCat sonuç kısmına bak. ve tabiki tuzlu abur cubur derken cipsten bahsetmiyorum. cubuk kraker galeta vs. den bahsediyorum.92 kilodan 75 e düştüm 17 kilo verdim 3 ayda (3 ayda vermemin sebebi hergün 5km koşmam normalde 5 ayı bulur.).1 senedirde bu kilodayım.
Tatlısız günüm geçmez ama hep zayıfım.
tatlidan baska normal bir öğün bir ev yemeği yemiyorsan gene aldığın kalori miktarı az olduğu için kilo almazsın. bütün mesele aslında aldığın kalori miktarı, 2000 altındaysa kilo vermeye mahkümsun eğer 2000 ise (ki normal bir öğün yemeden 2000 kaloriye ulasman zor) kilo almazsın.2000 ve üzerinin ne kadar üzerine geçersen o kadar kolay kilo albileceğini söyleyebilirim. yani sırf tatlı yiyerekte kilo verebilirsin.(ki bunu çocuklarda da görürüz sadece atıyorum nutellalı ekmekle besleniyo oda tatlı değilmi ama çocuk çiroz birşeydir).