Kış Aylarında Bağışıklığınızı Yükseltecek ve İçinizi Isıtacak Bitki Çayları!

Merhabalar. Bugün size özellikle havaların çok soğuduğu ve bağışıklığımızın iyice düştüğü günlerde siyah çay yerine tüketebileceğimiz bazı çaylardan bahsedeceğim. Umarım sizin için faydalı olur.

Hibiskus Çayı

Kış Aylarında Bağışıklığınızı Yükseltecek ve İçinizi Isıtacak Bitki Çayları!

C vitamini deposu, iştahı düzenlediği için kilo vermek isteyenlerin sıklıkla kullandığı bir çaydır. Mayhoş bir tadı var. Kaynamış suya yaklaşık 1 tatlı kaşığı kadar (4-5 çiçek) hibiskusu atar, 5 dakika demlerseniz çok lezzetli olur. 7 dakika kaynatan da var ama tadı bence acılaşıyor. Rengi ve tadı ile hibiskus pek çok bitki çayına oranla daha çok seveceğiniz bir çay bence. Düşük tansiyona sahip olanlar yine de doktora sormadan tüketmezse daha iyi olur ve günde 2 fincandan fazla tüketilmesi tavsiye edilmez.

Adaçayı

Kış Aylarında Bağışıklığınızı Yükseltecek ve İçinizi Isıtacak Bitki Çayları!

Seveni de çok nefret edeni de. Adaçayı hem antiviral hem de antibakteriyel bir bitki olduğu için çoğu viral ve bakteriyel hastalıklarda kullanıldığında büyük ölçüde rahatlatır. Ağız ve diş eti yaralarına iyi gelir, toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı olur. Yine bir tutam kurutulmuş adaçayını 5-10 dk arasında demleyerek tüketebilirsiniz. Erkeklerin günde 1, kadınların 2 fincandan fazla tüketmesi önerilmez. Östrojen içerdiği için özellikle erkeklerde kullanım dozlarına dikkat edilmesi gerek. Adaçayını tütsü olarak yakmak tütsü sevenler için de iyi bir alternatif olur. Geçmişte özellikle cadılar adaçayını pek çok alanda kullanmıştır. Çok uzun zamandan beri çok sevilen bir bitki diyebiliriz yani :)

Zencefil Çayı

Kış Aylarında Bağışıklığınızı Yükseltecek ve İçinizi Isıtacak Bitki Çayları!

Bunu da herkesin seveceğinin garantisini veremiyorum ama özellikle öksürük ve boğaz ağrısına çok iyi geldiğini, mide sorunlarını rahatlattığını, regl sancılarını azalttığını (kanı söküyor ama kanaması çok olanlar bunu bilsin) pek çok derde deva olan bir antioksidan deposu olduğunu söyleyebilirim. Tozunu da kullanabilirsiniz ama meyvesini kullanmanızı tavsiye ederim çünkü içindeki faydalı yağlar uçuyor toz haline getirildiğinde. İyice yıkayıp kaşık yardımıyla soyduğumuz zencefilleri yaklaşık 20 gramını dilimleyerek kaynamış suyun içinde 10 dakika demliyoruz. Yine günde 2 fincandan fazla tüketilmesi önerilmez. Kan sulandırıcı içenlerin kullanması tavsiye edilmez veya pıhtılaşmama sorunu yaşayanların. Doktorunuza sormadan tüketmeyin.

Gül Çayı

Kış Aylarında Bağışıklığınızı Yükseltecek ve İçinizi Isıtacak Bitki Çayları!

Yine regl sancılarına iyi gelen, zaten ağrı kesici özelliği olan, stresi ve inflamasyonu azaltan, idrar yolu enfeksiyonlarına iyi gelen bir çay daha. İnternetteki görüntülerin aksine demlediğinizde pembe değil sarı bir su çıkar. Kaynamış suya 2 çay kaşığı gül tomurcuğu koyup 5 dakika demliyoruz. 5 bardaktan fazla tüketilmesi tavsiye edilmiyormuş ama bence o kadar da içmeyin.

Bunların dışında böğürtlen çayı içmeye başladım. Havalar soğuk ve idrar yolu enfeksiyonuna iyi geldiği söyleniyor. Yeni başladım diye direkt tavsiye etmiyorum ama bir araştırın derim. Özellikle kadınlar sistite daha fazla yakalanıyor.

Hepinizin sağlıklı ve mutlu bir kış geçirmesi dileği ile bu benceyi sonlandırıyorum.

Kış Aylarında Bağışıklığınızı Yükseltecek ve İçinizi Isıtacak Bitki Çayları!
Cevapla