Merhabalar. Bugün size özellikle havaların çok soğuduğu ve bağışıklığımızın iyice düştüğü günlerde siyah çay yerine tüketebileceğimiz bazı çaylardan bahsedeceğim. Umarım sizin için faydalı olur.
Hibiskus Çayı

C vitamini deposu, iştahı düzenlediği için kilo vermek isteyenlerin sıklıkla kullandığı bir çaydır. Mayhoş bir tadı var. Kaynamış suya yaklaşık 1 tatlı kaşığı kadar (4-5 çiçek) hibiskusu atar, 5 dakika demlerseniz çok lezzetli olur. 7 dakika kaynatan da var ama tadı bence acılaşıyor. Rengi ve tadı ile hibiskus pek çok bitki çayına oranla daha çok seveceğiniz bir çay bence. Düşük tansiyona sahip olanlar yine de doktora sormadan tüketmezse daha iyi olur ve günde 2 fincandan fazla tüketilmesi tavsiye edilmez.
Adaçayı

Seveni de çok nefret edeni de. Adaçayı hem antiviral hem de antibakteriyel bir bitki olduğu için çoğu viral ve bakteriyel hastalıklarda kullanıldığında büyük ölçüde rahatlatır. Ağız ve diş eti yaralarına iyi gelir, toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı olur. Yine bir tutam kurutulmuş adaçayını 5-10 dk arasında demleyerek tüketebilirsiniz. Erkeklerin günde 1, kadınların 2 fincandan fazla tüketmesi önerilmez. Östrojen içerdiği için özellikle erkeklerde kullanım dozlarına dikkat edilmesi gerek. Adaçayını tütsü olarak yakmak tütsü sevenler için de iyi bir alternatif olur. Geçmişte özellikle cadılar adaçayını pek çok alanda kullanmıştır. Çok uzun zamandan beri çok sevilen bir bitki diyebiliriz yani :)
Zencefil Çayı

Bunu da herkesin seveceğinin garantisini veremiyorum ama özellikle öksürük ve boğaz ağrısına çok iyi geldiğini, mide sorunlarını rahatlattığını, regl sancılarını azalttığını (kanı söküyor ama kanaması çok olanlar bunu bilsin) pek çok derde deva olan bir antioksidan deposu olduğunu söyleyebilirim. Tozunu da kullanabilirsiniz ama meyvesini kullanmanızı tavsiye ederim çünkü içindeki faydalı yağlar uçuyor toz haline getirildiğinde. İyice yıkayıp kaşık yardımıyla soyduğumuz zencefilleri yaklaşık 20 gramını dilimleyerek kaynamış suyun içinde 10 dakika demliyoruz. Yine günde 2 fincandan fazla tüketilmesi önerilmez. Kan sulandırıcı içenlerin kullanması tavsiye edilmez veya pıhtılaşmama sorunu yaşayanların. Doktorunuza sormadan tüketmeyin.
Gül Çayı

Yine regl sancılarına iyi gelen, zaten ağrı kesici özelliği olan, stresi ve inflamasyonu azaltan, idrar yolu enfeksiyonlarına iyi gelen bir çay daha. İnternetteki görüntülerin aksine demlediğinizde pembe değil sarı bir su çıkar. Kaynamış suya 2 çay kaşığı gül tomurcuğu koyup 5 dakika demliyoruz. 5 bardaktan fazla tüketilmesi tavsiye edilmiyormuş ama bence o kadar da içmeyin.
Bunların dışında böğürtlen çayı içmeye başladım. Havalar soğuk ve idrar yolu enfeksiyonuna iyi geldiği söyleniyor. Yeni başladım diye direkt tavsiye etmiyorum ama bir araştırın derim. Özellikle kadınlar sistite daha fazla yakalanıyor.
Hepinizin sağlıklı ve mutlu bir kış geçirmesi dileği ile bu benceyi sonlandırıyorum.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
25Cevap
bitki çayları dikkatli kullanıldıgında faydalı oldugu kadar içinde bir çok riski de barındıran içecekler ıhlamur ve adaçayının dışına pek çıkmıyorum hastanede calıstıgım dönemlerde böbrek fonksiyonları üzerindeki olumsuz etkilerini yakından görmüşlüğüm var doğru kullanım şart
Bu yüzden doktora danışmadan kullanılmamalı ve her şey kararında kullanılmalı. Siz diyince fark ettim bencede dikkat edilmesi gereken bazı bilgileri vermişim ama doktora sormadan tüketmeyin dememişim. Bu yüzden teşekkür ediyorum
bi olay anlatalım bobrek fonksiyon testleri çok yüksek cıkan bir hasta vardı doktor ona ne kullanıyorsan bırak bidaha içme 1 ay sonra gel dedi adam bitki çayları içiyor her gün bir kaç bardak bırakınca normale döndü sonuçları.
Bir başka doktorun rezene kullanan hastaya "manyak mısınız siz biz onu bir kaşıktan fazla önermiyoruz ne demek günde bir bardak içmek barsak florasını bozar" dediğine de şahidim. ölçü önemli
Tarçın
Tarçın muhteşem bir C vitamini kaynağıdır. Kış aylarında birçok içeceğin içerisine ekleyebileceğiniz tarçının vücuda birçok faydası vardır. Kan şekerinin dengelenmesinde çok önemli olan tarçını elma kabukları ile birlikte kaynatıp içtiğinizde kendisi daha dirençli hissedeceksiniz.
Kuşburnu Çayı Kan Dolaşımını Hızlandırın
Kuşburnu kış aylarında tüketilmesi gereken en önemli çaylardan bir tanesidir. Kan hücrelerini çoğaltma özelliğinden dolayı kan dolaşımını hızlandırır. Kış aylarında vücudu zinde ve sıcak tutan kuşburnu çayı aynı zamanda kolesterolü düşürür.
Yeni Dünya Çayı
Malta eriğinin çiçeklerinden oluşan bu muhteşem kaynak gribe karşı savaşan en önemli bitkilerdendir. Yeni Dünya bitkisi içeriğinde C vitamini ve antioksidanlar vardır. Kış aylarında Yeni Dünya Çayını tüketmek sizi hem mikroplara karşı korur hem de size gün boyu enerji verir. Yatmadan önce bir bardak Yeni Dünya Çayı içmeniz sizi rahatlatarak gece boyu deliksiz uyumanıza faydalı olacaktır.
Derlediğiniz bilgiler ve sarfettiğiniz emek için teşekkürler.
Benim bu konuda dikkat çekmek istediğim husus çay olarak tüketeceğimiz bitkileri satın alırken çok dikkatli olmak gerektiği.
Çünkü aktarların raflarında yıllarca bekleyebiliyor ve bu süre zarfında güve oluşumu vs. olabiliyor.
Kaynağı ve hasat zamanı belli değil sonuçta.
Bilgi için çook teşekkürler
Ekinezyanın faydaları nelerdir?
Ağrı kesici özelliği vardır
Bağışıklık sistemini güçlendirir
Grip ve nezleye karşı koruma sağlar
Enfeksiyonları önler
Detoks etkisi vardır
Vücut kırgınlığını ve halsizliği giderir
Böcek ve yılan ısırığında tedavi edici etkisi vardır
Diş ağrısını hafifletebilir.
Kanserden koruma özelliği vardır
Gül çayından gül kokusu, tadı geliyor mu? Ben gül kokusunu hiç sevmem. Kullandığım ürünlerin içeriğinde gül aroması olmamasına dikkat ediyorum. Reçeli bile var ama onu bile yemiyorum.
İçmemenizi tavsiye ederim o zaman biraz acımtırak bir tadı var ve doğal olarak koku da geliyor aroma da var.
Teşekkür ederim eline sağlık güzel çalışma tam da hastaydın denk gelmesi güzel oldu
Geçmiş olsun
Saolun
Ay ayyy 👋🏻🌼 tam da hastayken çok iyi oldu bu 🙏😌
Geçmiş olsun
Teşekkürler ellerine sağlık senin de 🙏🌺
Adaçayını çok içmek istesemde erkek olduğum için pek bulaşmıyorum
Ölçülü tüketilmeli tabi
Bak sıkıntı çıkmasın? 😀😀
Yani doktor tavsiyesi olmadan için diyemem. Karar sizin tabi ama azı karar çoğu zarar. Ben babama veriyorum, doktor da 1 fincan içmesinin onun için çok faydalı olabileceğini söyledi zaten (ciğerlerine indi covid maalesef)
Hadi ya Allah acil şifalar verin.
Versin
Teşekkürler.
Zencefil, boğaz mukazasını güçlendirici etkiye sahiptir.
Teşekkür ederim hepsini severim ama bir çay bardağından fazlasını içemiyorum.
Tadı bir süre sonra çok boğsa da yine en iyisi gül çayı sanırım
Biraz damak zevki ve alışkanlıkla alakalı sanırım. Bana göre en iyisi hibiskus ve adaçayı ama babam adaçayı içtiğim zaman bana bu şeyi nasıl içiyorsun diyor.
Teşekkür ederim benceniz için. Elinize emeğinize sağlık. i
Ben mandalina portakal yiyorum. Soğuk algınlığı için de nurofen alıyorum. Yetmez mi?
Ellerinize sağlık.
Ama papatya çayı eksik: )
Evet papatya çayı da iyidir ama özellikle bağışıklığımı kuvvetlendiren ve etkilerini bildiğim, kimin kullanıp kimin kullanamayacağının bilgisine sahip olduğum şeyleri paylaştım ki kimseye fayda sunayım derken zarar vermeyeyim.
😊iyiymiş
Sağlıklı bir bence emeğinize sağlık
kaçak çay en güzeli
Siyah çay pek sevmiyorum, kaçak da hiç içmedim.
kaçak çay güzel ama ya samimi sıcak :D
bu arada sigara var.
Ihlamur unutulmuş :)
Unutmaktan ziyade kendi en çok tükettiklerimi yazdım. Ihlamur da çok güzeldir ama bir kaç yıldır pek kullanmıyorum
Anladım teşekkür ederim. Ihlamur ve zencefili birlikte içebilirsin 😉
Güzel bir bence
#Hükümdar
Gün içerisinde devamlı içtiğim çaylar
Hibiskus çayını merak ediyorum.
Çok iyi teşekkür ederim
Benim tercihim ıhlamurlar dan yanaaa
Emeğine sağlık
Çok teşekkürler
Teşekkürler
En sevdiğim şey
Kış aylarında vazgecilmezlerim 😋
Paylaşım için teşekkürler
Kış çayı tüketirim herkese tavsiye ederim
Eline sağlık
Adaçayı erkekler için neden 1
Hormonal sistemi etkiliyor. Östrojen üretimini tetiklediği için azı karar çoğu zarar diyebiliriz. Sperm kalitesini düşürüp memede büyüme yapabilir fazla kullanılırsa. Doktora danışabilirsiniz. Kadınlarda da fazla kullanmak hormonal bozukluğa yol açabiliyor tabi. Faydalı bir bitkidir ama dozunda kullanılmazsa zararı da olur.
Aslında memelerim büyüsün istiyorum 😂
Yine de doktora sorun.
Neyse Çok mühim bi konu degil teşkür ederim yinede
Hepside şifa deposu
Ada çayı iyidir iyi
Bilgiler için teşekkürler
Kışın en güzel yanları bitki çayları 😜
Adaçayı çok güzel
Emeğine Sağlık