
Herkese merhaba! Önümüzde zengin sofralar eşliğinde ve bol proteinli bir Kurban Bayramı var. Bayramın ağustos ayına denk gelmesiyle beraber, beslenmeye de dikkat etmemiz gerektiğini vurgulamak farz oldu. Sofraya konulan kavurmalar ve akabinde et dolu geçecek olan günlerde sağlığımıza dikkat etmek için size 5 tüyo vermek istiyorum.
1- Etin pişirilme şekline dikkat edin

Kurban etini pişirirken ekstra yağ kullanmaktan kaçının. Zaten kurban etleri yeterince yağlıdır ve eklediğiniz yağ, etin kendi yağı ile birleştiği zaman bu size damar tıkanıklığı, karaciğer yağlanması ve kilo olarak geri dönecektir. Eti pişirirken yağ eklememeye, mangalda yapılacaksa fazla yakmamaya ve ölçülü miktarda tüketmeye özen gösterin ki bayramınız sağlıklı geçsin.
2- Yeterli miktarda su tüketin

Hem havanın sıcaklığı hem de ete eklenecek olan baharatlar, daha çok susamamıza neden olacaktır. Bunu önlemek için öncelikle tuz ve şeker tüketimini azaltın. Daha sonra ise yeterli miktarda suyu gün içine yayarak tüketmeye özen gösterin ki vücudunuz, yenilen eti sindirebilmek için güç kazansın.
3- Hafif tatlıları tercih edin

Kültürümüze göre "bayram" demek "tatlı" demektir. Her bayramda bir tatlı ikramı veya en azından çikolata-şeker gibi giriş ikramları sunarız. Tabi bu durumda dikkat edilecek husus şu; baklava gibi şerbetli tatlılar yerine daha hafif yani sütlü tatlıları tercih etmek, etli bir öğünden sonra sizi rahatlatacaktır. Tabii ki tatlı yemek zorunda da değilsiniz, hatta etli öğün yaptığınız gün tatlı yemeyin bence. Ama tüketecekseniz de sütlü tatlıları tercih edin.
4- Tabağınıza mutlaka salata ekleyin

Kurban etinin tadına varacağımız bir bayram geçireceğiz tabii ki. Tabağımızı etle doldurmak yerine az miktarda et ve bolca salata ile sağlıklı bir öğün yapmak da bizim elimizde. Tabağınıza ekleyeceğiniz yeşil ve hafif salata ile beraber hem doyma hissine daha kolay erişeceksiniz hem de etin kolay sindirilmesine katkı sağlayacaksınız. Dikkat! Salataya fazla yağ eklemeyin.
5- Yoğurt ve ayran gibi süt ürünlerini tercih edin

Her öğünde yoğurt tüketen bir toplum olduğumuz için çok şanslıyız. Etin yanında veya öncesinde tüketeceğiniz yoğurt veya ayran, hem fazla et yiyerek sağlığı zora sokmayı engelleyecek hem de kan basıncınızı dengede tutmayı sağlayacaktır. Akşam yemeğinden sonra tatlı yerine yoğurt da tüketebilirsiniz.
Sizin de Kurban Bayramında sağlıklı beslenmek için önerileriniz varsa lütfen aşağıya yorum bırakın :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar