Hastalıklardan korunmak ve hasta olduğumuzda kolay iyileşebilmek adına, vücudumuzun bir nevi kalkanı olan bağışıklık sistemimizin güçlü olması gerekir. Mevsimsel ve yaşamsal şartlara bağlı olarak, bağışıklık sistemi zaman zaman güçsüzleşir. Bağışıklık sistemimizin bu anlarda bize bazı mesajları var! Şimdi bu mesajlara birlikte göz atalım.
Antibiyotik kullanımından mümkün olduğunca kaçının!

Antibiyotikler, bakteri öldürmeye odaklandırılmış ilaçlardır. Kusurlarından biri, yalnızca kötü bakterileri değil iyi bakterileri de öldürüyor olmasıdır. İyi-kötü ayrımı olmayan antibiyotikleri mümkün olduğunca kullanmaktan kaçınmalıyız.
Mor ve kırmızı sebze-meyveler tüketin!

Meyve ve sebzelerde, mor ve kırmızı renkler bir mucizedir. Bu renk meyve ve sebzeleri tüketmek, bağışıklık sistemine yapılan en büyük yatırımdır.
Ekmek tüketiminde tam buğdaylı olanı tercih edin!

Sofralarımızın vazgeçilmezi ekmek, beyaz undan değil tam buğday unundan olan olmalıdır. Tam buğdaylı ekmek, vitamin ve mineraller bakımından zengindir!
Günde 3 bardak yeşil çay için!

Günde 3 bardak yeşil çay içmek, bağışıklık sistemini güçlendirir. Antioksidan kaynağı olan yeşil çay, hücre yenilenmesine destekte bulunarak bağışıklık sistemine tam destek sağlar.
Soğan ve sarımsak tüketin!

Gün içerisinde bol bol su için!

Su, bütün besinlerin ve atıkların kanda çözünmesini sağlar. Bu açıdan günde 2 litre su tüketimi, besinlerin vücuttaki hücrelere nüfuz etmesinde ve atıkların boşaltılmasında önemli etken olacaktır.
Sık sık dinlenip gevşeyin!

Günlük yaşadığımız stres ve yorgunluğa bağlı olarak bağışıklık sistemimiz zayıflar. Dinlenme ve uyku ile stres seviyemizi azaltmaya çalışmalıyız.
Banyodan çıkmadan önce son duşunuzu soğuk alın!

Soğuk su, bağışıklık hücrelerine giden lenf dolaşımını hızlandırır. Banyodan çıkmadan önce son duşunuzu soğuk alırsanız, bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin vücuda zindelik katan bir yolunu seçmiş olursunuz.
En önemlisi pozitif olun!

Bazen her şeyi yaptığımız halde yine de hastalıklı halimizden kurtulamayız. Bunu bizzat yaşayan biri olarak söylüyorum ki mutlu olmak, sizi sevenlere sarılmak, etrafa gülümsemek, sahip olduklarımızın farkına varmak, bizim iyi olmamızda en önemli faktördür.
Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için uygulayabileceğimiz birkaç yöntemden bahsettim. En önemlisinin "pozitif olmak" olduğunu yinelemeden geçemeyeceğim. Dün siteden bir arkadaşımla konuşurken bana, " Gözlerini kapa ve ne yapsan seni mutlu eder? düşün." dedi. Gözlerinizi kapatın ve ne yaparsanız mutlu olursunuz, düşünün. Sonra da yapın! Ertelemeyin!
Okuduğunuz için teşekkür ederim.💕
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar