Bir yemeğin pahalı olması lezzetli olduğunun göstergesi midir?
Hayır pahalı olması iyi ve kaliteli lezzetli olduğu anlamına gelmez. Bir yemeğin pahalı olması için enteresan bir şey, bulunması zor bir şey veya çok emek harcanan bir şey olması gerekir ama pahalı olan yemek çok iyi yemektir diye bir şey yok. Yani en azından ben katılmıyorum.
Bir yemeğin pahalı olması onun malzeme ya da mekan kalitesini gösterebilir ama lezzetine kefil olamaz diye düşünüyorum. Çok şık yerlerde berbat yemekler yediğim ya da tam tersi çok harcı alem yerlerde müthiş lezzetler tattığım oldu. Özellikle bu yaz ailemizle Bodrum'da Bozukbağ Kahvaltıcısı diye bir yere gittik. Mekanda dekor falan on numara ama gel gör ki çok kötüydü yemekler. Ki insan bir kahvaltıcıda ne kötü olabilir diye düşünüyor!! Ama size söyleyeyim, mesela en merak ettiğim şey "Bodrum'da o kadar kötü zeytini nereden buldun?" cidden yani burada kötü zeytin yoktur, bulamazsınız. o kadar berbat ve fahiş fiyatlı, asla gidilmemesi gereken kazıkçı feci bir yer. Bir daha da asla gitmem, olur ya siz de duyarsanız falan sakın ha gitmeyin, hem midenize hem cebinize yazık edersiniz...
O kadar parayı o yemeğe vermek gereksiz olduğunu gösterir. O paraya dışardan 1 öğün yemek yiyeceğine evde 2 öğün yemek yersin ve daha sağlıklı hem cebini de yakmaz. 1 yemek pahalı olduğunda onu lezzetli göstermez. Sen o yemeği ya da içeceği markette daha ucuza bulun. Pahalı olmasının tek nedeni kâr elde etmek için öyle yaparlar. Mesela ucuz yerden kolayı 2 liraya satın alırsın lokantada 6 liraya satarsin. Normalde kola koladir. Yani bunda değişen bir şey yok. Sadece fazla para vermiş olursun.
Bir yemeğin pahalı olması onu lezzeti kılan bir etken olabilir. Kullanılan malzemeler iyidir ve tazedir. Tabi bu gittiğin mekana göre değişen bir durum.
Şehir turu yaparken genelde en lüks restoranları tercih ettim. Doğal olarak fiyatlar yüksekti. Memnun kalmadığım, bu ne be dediğim yemekler oldu. Değişkenlik gösterir yani.
Bir restoranta gittigimde garsona pardon bakarmisiniz menunuzdeki en pahali sey ne ise ondan getirin derim ve bugune kadar yanildigimi hic gormedim. Bunumu bekliyorsun wtf.
Günümüzde insanlar lezzete değil de markaya değer vermeye başladığından beri pahalı yemeği yemek insanlar için mutlak yapılması gereken bir görevmiş gibi algılanıyor. Öyle salaş ve ucuz yerler var ki lezzeti on numara.
Değildir yemeğin pahalı olması , restoranın yerinin kirasının çok olduğunun bir göstergesidir ayrıca o restoranın bulunduğu mevkide zengin kişilerin çok olduğunun göstergesidir.
Kesinlikle göstermez... Nusret Nusret diyorlar üç ke gittim, üçünde de eti çiğ bırakmışlar. Yemin ederim ben mangal yaktığımda onlardan daha iyi yapıyorum...
Lezzet parayla olsa parayı yerdik 🙃😉 şehirler arası yollarda en iyi yemekler lux restoranlarda değil genellikle kamyoncuların durduğu ucuz lokantalardadir alın size kanit,😆
Bir yemeğin pahalı olması lezzetli olduğunun göstergesi midir?
Hayır pahalı olması iyi ve kaliteli lezzetli olduğu anlamına gelmez. Bir yemeğin pahalı olması için enteresan bir şey, bulunması zor bir şey veya çok emek harcanan bir şey olması gerekir ama pahalı olan yemek çok iyi yemektir diye bir şey yok. Yani en azından ben katılmıyorum.