"Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın?" Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭

Merhaba, geçen gün bir kız kardeşimizin isteği üzerine tatlı yapmıştım yine bir kız kardeşimin isteği üzerine limon soslu cheesecake yaptım. 👻👻

Malzemeler

  • 1 paket tuzsuz ekmek ya da iki paket yulaflı bisküvi
  • 1su bardağı kırılmış fındık
  • 100 gram margarin ya da tereyağı
  • 4 yemek kaşığı süt

Kreması için

  • 500 gr labne
  • 200 ml krema
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 4 yumurta
  • 1 paket vanilin
  • 5 yemek kaşığı un

Limon sosu için

  • Yarım su bardağı limon suyu
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı margarin ya da tereyağı
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭

Hazırlanışı

Limon sosu için bütün malzemeleri tencereye aldım (tereyağı hariç yalnız) çırpma teli ile karıştırdım.

Orta ateşte sürekli karışık pişirdim, kıvam almaya başlayınca ocaktan aldım Terayağını ekledim ve yine karıştırarak kenara aldım.

Etekleri blenderdan geçirmiştim (yulaflı bisküvi ile yapacaklar iki paket yulaflı bisküvi kullanması gerekiyor) derin bir kaba aktardım, üzerine süt fındık kırağı ve margarini ekleyerek tüm malzemeleri güzelce karıştırdım.

Kelepçeli kalıbın tabanına pişirme kağıdı yerleştirdim, hazırladığım harcı kalıba boşalttım.

Kaşıkla bastırarak ve dondurma kupları ile bastırarak düzelttim, buzdolabında dinlenmeye aldım.

Kreması için kremayı mikserle çırptım üzerine labne ekledim çırpmaya devam ettim, şekeri de ekledim. Şeker eriyene kadar güzelce çırp yumurtalarını teker teker eklerim çırpmaya devam ettim.

Un ve vanilya ilave edip tekrar tekrar çırptım, buzdolabında olan kelepçeli kabımı aldım hazırladığım kremayı içine döktüm.

Önceden işittim 160° fırınıma aldım (fırın içerisine ısıya dayanıklı bir kap ile su koydum bunu çatlaması engellemek için yaptım).

1 saat pişirmeye bıraktım, süre dolunca hafif sallayarak pişip pişmediğini kontrol ettim.

Fırını kapattım, fırının kapağını açtım ve fırın oda sıcaklığına gelince dışarıya aldım. Üzerine limonlu sosu döktüm ve üzerine beyaz çikolata rendeledim, buzdolabını aldım. Yaklaşık 4-5 saat buzdolabında beklettim, yemekten hemen sonra servis ettim yapacaklara afiyet olsun.💐

Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın? Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
"Limon Soslu Cheesecake Yapıp Anlatır mısın?" Diyen Kız Kardeşimiz İçin Hem Yaptım, Hem de Anlattım! 🤭
Cevapla