Deniyor

Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐

Karamelli etimek tatlısı yapacaktım, etimekler kırık çıktı ne yapmalıyım diye düşündüm bende cheesecake yaptım.

Malzemeler

  • 1 paket tuzsuz etimek (2 paket yulaflı bisküvi)
  • 1su bardağı kırılmış fındık
  • 100 gram margarin ya da tereyağı
  • 4 yemek kaşığı süt

Kreması için

  • 500 gram labne
  • 200 ml krema (Benim kremam yoktu 1 su bardağı süt ile 60 gram margarini ocağa aldım yağı erittim el yapımı krema yaptım.)
  • 1,5 şu bardağı şeker
  • 4 yumurta
  • 1 paket vanilin
  • 5 yemek kaşığı un

Çilekli sos için

  • 400 gram çilek (ben dondurucuda ki çileğimi kullandım)
  • 1 su bardağı şeker ( daha az tatlı olsun istiyorum diyorsan şekeri azaltabilirsin)
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası

    Üzeri için
  • Antep fıstığı kırığı
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐

Hazırlanışı

Çilekli cheesecake’in sosu için dondurucudan çıkardığım çileklerin üzerine şeker ilave ettim hava sıcak olduğu için çabuk eridi buzu ,orta ateşte pişirdim .blenderdan geçtim tekrar ocağa aldım 1 yemek kaşığı nişasta ekledim sürekli karıştırarak pişirdim altını kapattım, soğuması için cam kaseye aldım. alt tabanı için etimekleri rondodan gectim (yulafli bisküvi için yapacaklar 2 paket yulafli bisküvi kullanmali ) Derin bir kaba aktardım. Üzerine süt,fındık kırığı ve margarini ekleyerek tüm malzemeleri güzelce karıştırdım.
Kelepçeli kalıbımın tabanına pişirme kağıdı yerleştirdim . Hazırladığım harcı kalıba boşalttım kaşıkla bastırarak sıkıştırdım ,dondurma kuplari ile duzelttim . buzdolabında dinlenmeye aldım .Kreması için kremam olmadığı için süt ve yağı tavaya aldım kaynatmadan yağı erittim doğal krema oldu . Yaptığım kremayı miksere aldım çırptım üzerine labne peynirini de ekledim çırpmaya devam ettim şekeri de ekledim şeker eriyene kadar güzelce çırptım yumurtalarımı teker teker ekledim çırpmaya devam ettim un ve vanilyayı ilave edip tekrar çırptım.
Buzdolabında olan kelepçeli kalıbı aldım hazırladığım kremami icine döktüm .önceden ısıttığım 160 derece fırına aldim (fırın icerisine ısıya dayanıklı bir kap ile su koydum ,çatlamasını engellemek icin yaptım bunu ) 1 saat pişmeye bıraktım. Pişince Hafifçe sallayarak pişip pişmediğini kontrol ettim .fırını kapattım ,fırın kapağını açtım fırın oda ısısına gelince fırından cheesecake’ki aldım. Üzerine çilekli sosu gezdirerek döktüm. Kenarlarına Antep fıstığı kırığı serptim .buzdolabında beklettim yemekten sonra servis ettim yapacaklara afiyet olsun. 💐

Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Başka Bir Tatlıya Niyet Etmişken Malzeme Kırık Çıkınca Bende Çilekli Sosun Çok Yakıştığı Cheesecake Yaptım ❤️💐
Cevapla