Hatay'ın dünyaya nam salmış tatlısı, benimde en sevdiğim şerbetli tatlı olan künefeyi birde tavada yapmayı denedim. Yaparken de birkaç görselle bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim.
Kadayıfı Küçük Parçalar Haline Getirelim Ve Hafif Yağ Ekleyip Karıştıralım

Eğer benim yaptığım ebatta yapacaksanız 250 gram kadayıf almanız yeterli olacaktır. Aldığımız kadayıfı küçük parçalar haline getiriyoruz. Çokta toz gibi yapmamak lazım tabi ki, ona dikkat edelim.
Künefe İçin Hatay'da Yapılan Bu Özel Peynir Şart

Ortalama 250 gram künefe peyniri kullanmanız yeterli olacaktır.
Tereyağı Kullanacağız Mutlaka

Tereyağı evde olduğu için bunu ekstra olarak satın almadım fakat künefe yapımında 100 gram tereyağı kullanmak yeterli olacaktır. Bir tava, cezve vb. bir malzeme içerisinde kısık ateşte tereyağını eritelim.
Tavamızın Tabanını Bir Fırça Yardımıyla Yağlayalım

Taban kısmına sereceğimiz kadayıfların tavaya yapışmaması için bu şekilde güzelce yağlayalım.
Tavaya Kadayıfı Sererken Ne Çok İnce, Ne Çok Kalın Olması Gerekiyor O Katmanın

Eğer kalın olursa lezzetli olmaz. Görsel olarak da hoş durmaz. Çok ince olursa yerken veya servis ederken dağılır. Hatta ters çevirirken bile dağılma durumu var. O yüzden buna dikkat etmek lazım.
Peynirlerimizi İlave Edelim

Peynirlerimizi ilave ederken çok fazla kenar kısımları doldurmayalım. Eriyen bir peynir çeşidi olduğu için piştikten sonra iç kısım dengelenecektir.
Peynirlerimizi Kalan Kadayıfla Örtelim

Üstünü kapattıktan sonra açıkta peynir gözükmemeli. Avuç içimizle hafif hafif bastırdıktan sonra ocağa alıyoruz, kısık ateşte ağır ağır pişiriyoruz bu aşamada.
Künefemizin Şerbetini Hazırlayalım

Hem şerbetin, hem künefenin sıcak olmaması gerekiyor buna dikkat edelim canlar. O yüzden şerbetini önceden hazırlayıp bir kenarda soğumaya bırakmanızda fayda var.
Malzemeler:
- 1,5 su bardağı su
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 4 damla limon
Künefemizin Önce Bir Yüzünü, Sonra Diğer Yüzünü Kızartıp Şerbetini Dökebiliriz


Bu aşamada nar gibi kızaran künefemize şerbetini dökebilir, afiyetle yiyebiliriz. Ben yanında bir parça dondurma yiyorum, çok yakıştığından şüpheniz olmasın.
Deneyecek olan herkese şimdiden afiyetler olsun. Görüşmek üzere... 🙌🏼
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer