Selam arkadaşlar.
Bugün sizler için hafif ve bir o kadar da pratik muhallebili bir tatlı tarifi paylaşacağım. Malum yaz aylarındayız, insanın canı pek ağır yemekler, tatlılar çekmiyor. Bunun için en uygun sütlü tatlılar tabi ki. Çoğu buzdolabına girdiği için insanın ferahlık ihtiyacını bir nebze de olsun gideriyor. Bir çoğu basit ve pratik.
Ben yaz aylarında ağır yemeklerden ve tatlılardan kaçıyorum bu yüzden tercihim soğuk ve pratik tatlılar. Her insanın şeker ihtiyacı var dozunda abartmadan bunu karışılamak en doğrusu ve soğudukça tadına tat kattığına inanıyorum. Ayrıca üzerindeki jöle olayı çok hoşuma gidiyor.
Hem basit hem de istediğiniz meyve suyu ile rengarenk yapmak mümkün. Ben portakallı yapmayı tercih ettim fakat bunun çilek, vişne ananas sulu olanları da efsane olur. Muhallebi zaten bilindik bir şey, bu ilk bencem yanlışım hatam olduysa kusura bakmayın lütfen, elimden geldiğince yazmaya çalıştım. 🌼 Tarifi yazıyorum, yapmak isteyen arkadaşlar için:
Muhallebisi için
- 5 su bardağı süt
- 1 su bardağı toz şeker
- 3 yemek kaşığı buğday nişastası
- 1 paket vanilya
- 1 çay bardağı un
- 1 yemek kaşığı tereyağı
Tüm malzemeleri tencereye alıp kaynayana kadar karıştırıyoruz. Son olarak vanilya ile tereyağını ekleyip biraz daha karıştırıp ocağın altını kapatıyoruz. Borcama döküp soğumasını bekliyoruz tamamen. 🌼
Jölesi için de bildiğimiz meyve suyunu alıyoruz ve iki yemek kaşığı nişasta ile koyu kıvam alana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Soğuyan muhallebinin üzerine döküyoruz. 🌼
Buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim ve işte karşınızda muhallebili jöleli tatlım 🌼

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
7Cevap
Teşekkür ederim afiyet olsun elinize sağlık, harika ve faydalı bir bence olmuş
Ayhh az önce görüş attigim tatlının tarifi.
Emeğine sağlık bizi de düşündüğün için teşekkürleeeer
Çok teşekkür ederim 🌼
Her şeyiyle mükemmel görünüyor kanka ellerine kollarına sağlık
Teşekkür ederim kanka 🌼
Süslemelere bayıldım. Güzel gözüküyor eline sağlık. Belki fırsatım olursa yaparım
Teşekkür ederim 🌼
O cicekleri hazir mi aldin? Aldiysan hangi magazadan?
Yok canım bildiğimiz yaprak ile mandalina o ben çiçek şekli yaptım
Günlerdir bu günü bekledim kanka, sonunda yazdın be helal olsun😀
Girdin aklıma kanka 😄
Eline sağlık dostum güzel bir bence olmuş 😊
Olmuş mu kanka ya yazdım ama öyle 😄
Olmuş knk merak etme ilgiyle okudum 😊
Çok teşekkür ederim 🌼
Rica ederim dostum 😉
Annem bir kere yapmıştı çok güzel oluyor
Jöleli iyi mi