Selam yemek pıtırcıkları 🎈
Uzun zamandır yemek bencesi paylaşmadığımı fark ettim ve tekrardan aranıza katıldım. :)
''Kısmet bugüneymiş artık'' deyip sizlere leziz mi leziz iftara özel mis gibi bir tarif vermeye geldim . Tadı damağınızda kalıp tekrar tekrar yapacağınıza oldukça eminim. O halde çabucak tarife geçelim kalem ve kağıtlar hazırsa tarifi verdim gitti. :D
Kaytaz Böreği Tarifi

Malzemeler:
- Yarım su bardağı sıvı yağ
- 1 yumurta
- 1 su bardağı ılık su
- 2 yemek kaşığı sirke
- Yarım paket yaş maya
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 4,5 su bardağı kadar un
İç Harcı İçin:
- 250-300 gram kıyma
- 2 tane soğan
- 2 yemek kaşığı domates salçası
- 1 tatlı kaşığı biber salçası
- Tuz , karabiber , toz kırmızı biber ya da pul biber
- 2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
Kaytaz Böreği Nasıl Yapılır ?
- İlk yapmamız gereken suyun içerisinde mayamızı eritmek olacak daha sonra yoğurma kabımıza 3 su bardağı unu koyup ortasını açacağız. Ardından kalan malzemeleri sırasıyla ekleyeceğiz. Malzemeler eklendikten sonra hafif ele yapışan yumuşak bir hal alana kadar güzelce yoğuracağız sonrada mayalanması için bekleyeceğiz.

- Hamurumuz istediğimiz kıvama geldikten sonra (mayalandıktan sonra ) yumurta büyüklüğünde bezelere bölüp açmaya başlıyoruz. (sıvı yağın gücüyle hamurunuz incecik olacaktır.)

- Ardından havlu misali iki tarafından katlayıp tepsiye altı gelecek şekilde güzelce diziyoruz. İç harcı için bütün malzemeleri karıştırıp hamurumuzun orta kısmına kıymalı karışımdan koyup, hepsine yayıyoruz.

- Son aşama yaptığımız kaytaz böreğini 180 C fırında güzelce pişirmek olacak. (Kızarana kadar pişirmeyi unutmayın) Kaytaz böreği sıcakken oldukça lezzetli bu yüzden mikro dalgada ya da fırında tekrar ısıtıp afiyetle de yiyebilirsiniz.

Şimdiden hepinize afiyetler olsun <3
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
30Cevap
Mini pide gibi göründü gözüme gadası. Ama yapımı oldukça kolay görünüyor. İftarda farklı lezzet olacağı için denenebilir. Şimdiden yapacaklara afiyet olsun.
Merhaba...
En çokta ben düşünüyorum sanırım ne yapsam iftara diye☺️
Güzel bir bence olmuş eline sağlık 🌸
Kaytaz böreği diye bir börek olduğunu ilk kez duyuyorum. Değişik bir tarif gibi duruyor. Eline sağlık.
ilk defa böyle bir tarifle karşılaştım en kısa sürede eşime yaptırcağım
Değişik bir tarif olmuş ilk defa duydum, emeğine sağlık.
Güzel bir tarif olmuş denenebilir eline emeğine sağlık
hep bunların isminin ne olduğunu merak ediyordum bak burada buldum, teşekkürler
İlk defa duydum deneyeceğim Sinoş özlemiştim tariflerini 😊😊😊
yemek tarifi verenler <3 ben :D ellerine sağlık...
Biz buna farklı bir şey diyorduk, ama hatırlayamadım şimdi 🙄 Ellerine sağlık 🌺
Bu bildiğin fındık lahmacun 🤔
benziyor aynen :)
😂😂
Canım çekti be
keşke yapabilsem ama malzeme yok
olanı kullanmak zorunda yım
makarna yaptım
Bursa’nın cantığına benziyor
İftar için ağır
Paylaşmasan iyiydi 😂
çok güzel görünüyor elinize sağlık 😋
Güzel eline emeğine saglik
sahur yemeğini bulduk sanırım :) hemen başlayalım
Çok güzeller Ellerine sağlık
Enfes gözüküyor
Teşekkürler tarifin için
Resimdeki bildiğin bursa cantığı ya.
Ben Bunları Görünce Acıkıyorum 😂
Tam ısırmalık duruyor
Sgl canim
Kb isme bakmayıp yazdım sizi Kadın sanmıştım o yüzden canım yazdım 😅
Erkek olduğumu nereden çıkardın acaba😢
Kb uykulu uykuluk Sina yerine Sinan okumuşsum🤭❤️
Sorun değil😅
Biber salçasız olmaz mı :(
güzel tarifler emeğinize sağlık
Hmm güzel birşeye benziyor.
Eline sağlık abla güzel olmuş :)
@Sinakaplan
Iftarda yemek tarifleri çok iyi oluyor hahahshahsh
Bede iftar da ne yapsam diye düşünüyordum 😊
İlk defa duydum ama eline sağlık 😊
karnım açıktı ya çok güzeller
Mükemmel gözüküyor
çok güzel görünüyo
Ellerime sağlık
Ellerine saglık
Deneyecem bu böreği eline sağlık
Of ya harika olmuş
Yapma yanarız 🤤🤤
Güzelmiş.
Lezzetli görünüyo
Çok güzel görünüyor. Keşke malzemeleri de olsa..
yemede yanında yat
Harika gorunuyor
Görüntüsü çok iyi.
Ellerine sağlık
Ismarla da yiyemm
Eline sağlık