Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz

Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz

Güç elbette bizimle olsun ama karanlık taraftan gösterilen çikolatanın çekimine kim dayanabilir ki ? Bazı gıdalara aş ermek elbette doğaldır. Ancak sürekli olarak bir yemek ya da tatlıyı istemenin altında farklı nedenler olabilir.

İşte canımızın sürekli çikolata çekmesinin nedenleri ve bu isteği farklı şekilde tatmin etme yolları;

Tatlı krizi sinyali

Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz

Çikolatalar, kakao tozu ve kakao yağının tatlandırıcılar ve diğer malzemelerle birleştirilmesiyle yapılır. Farklı çikolata türleri, farklı oranlarda kakao tozu içerir ve bitter çikolata en yüksek kakao tozu oranına, beyaz çikolata ise en az orana sahiptir. Çikolata ayrıca şeker, süt tozu ve fındık gibi çeşitli başka malzemeler de içerir. Kakao doğal olarak acıdır. Çikolatanın tadını iyileştirmek için de bol miktarda şeker ilave edilir. Şeker, vücudunuzun hızla emdiği bir karbonhidrat türüdür ve bağımlılık yapar. Bu durumlarda kakao yüzdesi yüksek çikolata yiyerek şeker alımınızı azaltabilirsiniz.

Karnınız acıkmıştır

Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz

Çikolata krizleri bazen en basit sebepten meydana gelir, açlık. Vücudunuz açken karbonhidrat almanızı ister. Bu sese kulak verip çikolata denizine düşerseniz kısa bir süre için tok hissedersiniz ancak bu şekerin vücudunuza oynadığı bir oyundur. En güzeli sağlıklı bir öğünle açlığınızı dindirmek.

Kafeine ihtiyacınız vardır

Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz

Çikolata kafein içerse de bu oran elbette fazla değildir. Ancak bazı bitter çikolatalar koladan bile fazla kafein içerebilmektedirler. Kafein sinir sistemimizi uyarır ve bizi daha uyanık tutar. Kahve içmeyi tercih etmeyen ya da o an içemeyen kişiler bu yüzden çikolataya karşı bir düşkünlük hisseder. Çikolata yerine bir fincan çay içmeniz kafein ihtiyacınızı gidermeye yardımcı olacaktır.

Alışkanlık haline gelmiştir

Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz

Özellikle kadınların regl dönemlerinde ve öncesinde çikolata ve tatlılara olan düşkünlüğü malumunuz. Ancak bu tamamen bir alışkanlık. Yabancı özentiliği bile diyebiliriz. Regl dönemi ile çikolata yemenin bir bağlantısı yoktur. Stresli, endişeli olduğumuzda ya da rahatsız hissettiğimizde çikolata beyine salgılattığı hormonlarla kendimizi iyi hissetmemize neden olur. Bu durumda kendimize gerçekten çikolataya ihtiyacımız var mı diye sormak gerekiyor?

Magnezyum eksiğiniz vardır

Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz

Evet doğru okudunuz. Çikolatanın içinde yüksek oranda magnezyum vardır ve kendisine duyduğumuz büyük aşk aslında mineral eksikliğinden kaynaklanabilmektedir. Ancak magnezyum oranı yüksek diğer gıdaları neden canımız çekmez bu da ayrı bir konu 😉 Bir kan tahlili yaptırıp takviye alarak kısa sürede bu sorundan kurtulabilirsiniz.

Karanlık Tarafın En Tatlı Hali: Neden Sürekli Çikolata Yemek İsteriz
Cevapla