Peynir severler için kesinlikle tavsiye ediyorum diyebilirim. Bol peynir, bisküvi ve meyve ile ortaya harika bir tatlı çıkıyor. Zor görünen ama yapımı gayet basit bir tatlı. 3 aşamadan oluşuyor. Lafı çok uzatmadan tarife geçeyim en iyisi.
Vişneli Cheesecake Tarifi

Malzemeler:
Önce bisküvili tabanın malzemeleri elbette
- 🍒 3 paket burçak bisküvi
- 🍒 100 gram tereyağı veya margarin
Kreması için malzemeler:
- 🍒 600 gram labne peynir
- 🍒 1paket ( 200 gram ) hazır krema
- 🍒 1 su bardağından biraz az toz şeker
- 🍒 2 yemek kaşığı nişasta
- 🍒 1 paket şekerli vanilin
- 🍒 2 tane yumurta
Vişneli sos için malzemeler:
- 🍒 1 çorba kasesi vişne
- 🍒 1 tatlı kaşığı nişasta
- 🍒 2 yemek kaşığı toz şeker
Vişneli Cheesecake Yapılışı :
Cheesecake yapımı için ilk aşama bisküvili tabanın yapımıdır.

- Pişirme kağıdını elinizde buruşturup açarak borcama serin.
- Bisküvileri rondodan geçirin.
- Margarini eritin.
- Bisküvi ve margarini iyice karıştırın.
- Pişirme kağıdı serdiğimiz borcamın içine bu ikiliyi döküp bir su bardağı yardımı ile eşit bir şekilde iyice sıkıştırın.
- Bu işlemin ardından diğer kat hazır oluncaya kadar dolapta bekletin.
Şimdi sıra ikinci aşama olan peynirli katta.

- Labne peynir ve toz şekeri karıştırma kabına alın ve şeker çoğunlukla eriyinceye kadar çırpıcı ile karıştırın.
- Nişasta ve kremayı sırayla ekleyip iyice karıştırın.
- İki yumurtayı teker teker karışıma yedirerek ilave edin.
- Son olarak da şekerli vanilini ekleyip bir süre iyice karıştırın.
- Dolapta beklettiğiniz bisküvili tabanı çıkarıp hazırladığınız karışımı üstüne eşit bir şekilde yayın. Ve içindeki hava kabarcıkları çıksın diye tezgaha birkaç kere vurun.
- 150 derecede önceden ısıtılmış ve içine su dolu bir kap bırakılmış fırında 20 dakika kadar pişirin.
- Piştikten sonra fırının kapağını açık bırakın ve yarım saat kadar bekletin.
Son olarak oda sıcaklığına gelene kadar fırının dışında soğumaya bırakın.
Üçüncü aşama olan vişneli sosu yapmakta sıra şimdi.

- Vişneleri yıkayın ve çekirdeklerini çıkarın.
- Yarım su bardağının içine nişastayı ekleyip karıştırın ve vişnelerin üstüne dökün.
Şekeride ekleyip ocağın altını açarak karıştırın. Kıvam alınca ocağı kapatın ve soğumaya bırakın. - Soğuyunca rondadan geçirin.
Tüm bunlar tamamlanınca sosu üzerine bir güzel yayın ve bir gece dolapta bekletin. Dilimlemeyi de ertesi güne bırakın.
Minik öneriler ve notlar:
Ben kalıp değil borcam kullandım ama siz kalıp kullanabilirsiniz.
Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalı.
Bisküvili tabanın daha kalın veya ince olmasını istiyorsanız istediğiniz gibi malzemeleri arttırabilirsiniz.

En önemlisi de ben bilerek peynirli katta nişasta kullandım. Siz un tercih edersiniz de bir sorun olmaz.
Pişirme kağıdını buruşturun dedim çünkü böylece borcamdan çıkarması daha kolay olur. Ayrıca kağıdın cheesecake den ayrılması da sorunsuz olur.

Umarım ilk tarifimi beğenirsiniz. Deneyeceklere afiyet olsun. Lütfen kıymetli yorumlarınızı eksik etmeyin.

Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
En İyi Cevaplar