İyi akşamlar
Geçen sene yaptığımız üzüm pekmezini çocuklara yediremedik. "Napsam da yeseler" diye tarif araştırırken karşıma Köfter çıktı. Özellikle Niğde- Ankara yöresinde meşhur olan bu lezzet "pekmez lokumu" olarak da geçiyor bazı yerlerde. Yöreden yöreye yapımında farklılıklar oluyormuş fakat ben size en çok bilinen halini yaptım😊 İşin içinde pekmez var kaçırmayın bu tarifi🌟
Köfter için gereken malzemeler:

Yarım çay bardağı nişasta
Yarım çay bardağı un
1 su bardağı üzüm pekmezi
2 su bardağı su

Nişastayı ve unu 1 bardak suyla iyice karıştırın. Ardından 1 bardak su daha ilave edip yine karıştırın.

Pekmezi de ilave edip karıştırmaya devam ederek ocağa alın. Kıvam alıncaya kadar karıştırmayı bırakmayın.

Kıvamını alınca borcamı veya herhangi başka bir kabı (dikdörtgen veya kare bir kabınız varsa ona koyun dilimlediğinizde daha hoş olur) hafif ıslatıp içine dökün ve güzelce yayın. Soğuduktan sonra buzdolabında 3-4 saat bekletin. Sürenin sonunda kenarlarından havasını alıp dilimleyerek servis edin.

Üzerini toz hindistan ceviziyle de süsleyebilirsiniz.
Orjinal tarif için:
İnternetteki Köfter resimlerinden birini de paylaşayım sizinle😊

Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
18Cevap
Teşekkürler. harika ve iyi bir tarif olmuş, ellerinize sağlık.
Az önce denedim ama bana pek hitap etmeyen bir tatlı. Şekeri fazla sevmediğimden sanırım. Eline sağlık.
Kuzum şeker girmediği halde sevemediysen sen de tuzlucusun demek ki😊 Bizim burda üzüm pekmezini tatlı yani şekerli bulanlara "tuzlucu" derler. Sana tuzlu bir kurabiye yapayım o zaman😊
Köfter bizim Bolu da Kayseri de Malatya da yapılan cevizli sucuğa değerler ama güzel olmuş elinize sağlık :)
Valla varya harika bizi mahvettin 😊
Ellerine sağlık
çok güzel ve bu arada kadınlar günün kutlu olsun :) :)
Teşekkürler 😊
İlk defa duyuyorum bu tarifi. Eline sağlık. Harika görünüyor. Deneyeceğim☺️
Çocuklar için efsane olmuş buna benzer çikolata da yapıyolar dene derim
İçine susam ve tahinde ekliye bilirsin ya da fındık...
Görüntüsü mükemmel tadıda öyledir ellerine sağlık anniş
Ya balım canım çekti ya bir şeyde yemedim telafi etmelisin bir kazan dolusu hazırla geliyorum
Lezzet her zaman önemli kıvamını tutturabilirsen tabi 😉
Üzüm pekmezinin kendisini içerim, hiç uğraşamam. :d
Emeğine sağlık dostum. Alttan da müziği açıp okuması keyifli.
https://www.youtube.com/embed/SLNy6L29RGMElinize saglik denicem mutlaka😄
Emeğine sağlık güzel görünüyor
Lokum denince Safranbolu lokumu dan başkasını görmem
Elinize sağlık hanımefendi 🙂
Üzüm pekmezi yerine başka ne kullanılabilir?
Dut pekmezi de olabilir yani pekmezin yerine alternatif olarak yine pekmez çeşitlerinden biri kullanılmalı yoksa tarif istenildiği gibi olmaz😊
supermiş
elinize saglık
Ellerine sağlık biliyorsun bu işi 👏👏
Tarif için teşekkürler🙏 güzel gözüküyor
Ellerinize sağlık yemiş kadar olduk.
Bizim burda "haside lokumu" denir. Aynısı
Kofter niye koymuslar aadini
Çok güzel olmuş iyifikir
Güzel görünüyor denemek lazım
Üzerine para virsen yimem bune lan :D
Teşekkürler ilk fırsaatta yapıcam👍
Güzel
Harika görünüyor.
Lezzetli.
Ellerine sağlık
Ceviz de katsan olurdu
Elinize sağlık
Eline sağlıkkk 😅
Eline sağlık 🌸
Ellerine sağlık
Ellerine sağlık