
Dünyada bereketli topraklar ve çöller bulunmakta O yüzden fakir kişinin- zengin, yoksul devletlerin-varsıl ülkeler üzerinde hakları vardır. Adil dağılım, bizi insan yapacak yegane şey değil midir, siz neler düşünüyorsunuz 🤔







Günümüzde nefsin isteklerine boyun eğmiş, sadece tüketerek yaşayan kişilerin sayısı giderek artmaktadır. Buna bağlı olarak sosyal hayattaki yaralar büyümektedir. İsraf ve aşırı tüketim sadece failine değil, topluma da ciddi darbeler vurmaktadır. Yüz milyonlarca insanın açlık ve sefalet içinde bulunduğu dünyamızda israf edilen her bir değerden sorumlu olduğumuz açıktır!!!
Senin her görüşün Eig be hemşehrim 😊
İsraf çok büyük günah. Suyun damlası bir değerliyken saatlerce duş almak gerçekten çok kötü. Güzel bir konuya dokunmussun eline sağlık.
Her daim 👏👏
Cevap
4Cevap
Dün bir komşu bir poşet dolusu küflenmiş ekmek koymuş bunlarda bir nevi israfın sonucu ve üzüldüm. Detaydaki masumcuklar söz konusuysa Türk kızılay gönüllüsü olarak ve arada İhh ile elimden gelenin en fazlasını yapmaya çalışıyorum. Birilerinin onlar için birşeyler yapmaları lazım.
Hay Allah razı olsun Zaten anlamıştım ne kadar ince ruhlu olduğumçnuzu 💐
Estağfurullah. Cümlemizden. Arakan'ı da unutmayalım.
Asla unutmam, insanlığımızı unutmak gibidir 😳
Dunyada adelet diye birsey yok maalesef.. Bir taraf sur banyosu yaparken diger taraf su bulamiyor... ve tuhaf olan Şu an elestiren ben bile gereksiz harcamalar yapiyorum. Ama kendimi kandiriyorum musrif degilim bunada ihtiyacim vardi falan diye...
Herkesin karninin doydugu, adeletin oldugu bir dunya goruruz inshaAllah 🙏🏼
Allah cc razı olsun Çok güzel bir insansın 👏👏
Bunların tek sorumlusu doymak bilmeyen ve daha fazlasını isteyen, elindekinin kıymetini bilmeyen kişiler.
Şeytan her zaman her yerde görevini yapıyor.
Hep Afrika'ya gidip oradaki kişilere faydam dokunsun isterim.
Hay Allah cc razı olsun hemşehrim Gerçekten bizim Trabzon insanı özellikle hep mazlumun yanındadır 🤗
Trt Belgesel'de var. Oradaki insanlar için yere sondaj yapıp su çıkarıyorlar.
Yanlış hatırlamıyorsam bunu yapanlar eski askerler.
Eyvallah hemşerim.
Evet, her daim öyle.
Eşim Doğulu oldugu için sofralar bole kuruluyor
Biz tek tabakta 3 cesit yemek yeriz tabak kirletmeyiz onlar birine corba digerine yemek diğerine pilav artik ole goze cok geliyor
Şu an fotoya yorum yazdim
3 cesit yemekte israftir tabi
Yok değildir, 3 çeşit de olur 4te...
Yeter ki dökmeyelim, çürütmeyelim😬
Fazla yemekte israftır senin Resulun tek hurma ile iftar ederdi
Öyledir ama dökülmesin de yenmesine razıyım yine Daha kötü durumlar var yani 😬
Afrika sömürge altinda
Elmas çıkan ülke halkı somuruluyor cocuk işciler sabah aksama kadar tuğla taşıyorlar günlüğü 3 lira mi ne turk lirasiyla nufus arttirimi çok susuz ulke olduğu için devlet halkina sahib çıkmıyor hastaliklar çoğalıyor bazi kesimler zenginlikten ölcek bazi kesim şu bakarken içim acıyan olan bolge açlıktan once hastaliktan ölecek
Zengin üzerine duseni yapsa malinin zekatini verse
Zengin olmaya bile gerek yok 15 lira kimseyi fakir etmez kimseyide zengin etmez bağış yapilsa birinin tok uyumasına vesile olursun
Bir çuval pirinc 120 lira önümüzdeki ramazan ayinin fitresini oraya bağış yapsak her aile yapsa mesela açlık diye birsey kalmaz sadece makyaj malzemelerine harcadığımız para ile aç ülkelerinin kac yillik erzagini karşılayabiliriz ama iste kime ne anlatiyoruz kiyamete kadar surcek bu ne biz anlatmaktan yorulcaz ne başkaları kulaklarini tikamaktan
Sen muazzam bir insansın 👏👏👏
Yardım etmek en büyük zenginliktir. Ne kadar paran olursa olsun bir gram şeyini paylasmadiktan sonra bir önemi yok
Gerçekten öyle 3 kuruş para gönderince kendimi çok mutlu hissediyorum Sanki büyük bir bağış yapmış gibi Paylaşmak ruh zenginliğidir Bu hazzı herkese tavsiye ediyorum
Kesinlikle
Allah yar ve yardımcıları olsun umarım insanlar birseyler başına gelmden anlar ve ona göre hareket eder:/
Allah cc razı olsun güzel insan 😊
önce kendi ülkemizdeki gençlere sahip çıkalım sonra diğer ülkelere acırız !
Biz varlık içinde yoksuluz Farkı var 😏
İnsanlar doymayi bile dünyadaki nimetler herkese yeter ama bilmiyoruz
Rüzgarlar nemi nasıl çorak topraklara taşıyorsa bizim de gıdayı ve suyu götürmemiz gerekiyor değil mi
Ya gerçekten iyi hatırlattın bende yardım edeyim şimdi
10 lira gönderiyorum ve sanki o ülke benimmiş gibi hissediyorum Yardım edebilmek en büyük zenginlik 😄
Sen elimden geldiğince dua VE kıyafet yardımı gönderiyoruz
Allah cc razı olsun 🤗
Eşit dağılımdan değil adil dağılımdan yanayım her zaman.
Ben de bunu kastettim değerli hocam 🤗
🌹🌷
İhtiyaç fazlası alınmamalı her zaman ve her şey için geçerli. Özellikle biz kaid larin kıyafetleri için. Market alışverişini günlük yapmalı. O gün pisecek yemeği kişi sayısına göre ayarlamali.
Zenginlik varlığın kıymetini bilmektir değil mi Gözümüz aç olduğu için hep fazlasına bakıyoruz Ve öte yanda insanlar ölüyor 😳
Komşusu açken tok yatan bizden değildir sözü. Varlıklı olanların yoksula yardım etmeme gibi hakkı olamaz yardımlaşmalıyız tabi
Hey maşaAllah sözlerinizin ilahi bir kaynağı var 😇
E yani dinimize göre yorum yapmalıyız
MaşaAllah 😊
O fotolardan içim kötü oldu ya 🥺
Sahip olduğumuz şeylerin kıymetini bilelim 😏
Allahım bu fotolar ne içim acıdı
Dünya gördüğümüzden ibaret değilmiş 😳
Ayy o son fotoğraf ne öyle içim gitti yaa🥺🥺
Narin ruhlu kardeşim benim 💕
Allah yardimcilari olsun
Biz de olalım inşaAllah 😊
İsraf etmemek daha iyi tabi ki
Teşekkürler güzel insan 😊
Rica ederim
zengin çok zengin fakir çok fakir
evet israf yapmaktan bir numarayız
Rabbim rızkımızı kesmez inşAllah
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar