Deniyor

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor

Doğu Ekspresinin son durağı olan Kars'a ulaştık ve gezmeye devam ediyoruz. Kaz etiyle ünlü bildiğimiz şehrimizin birbirinden lezzetli ve farklı yöresel yemeklerini olduğunu öğrendik ve tatmadan dönmek olmaz dedik. Kars'ın lüks restoranlarından Han-ı Hanedan'da karar kıldık. ''İlgi ve alakalarıyla gönlümüzde taht kuran, ikramlarıyla yüzlerimizi güldüren çalışanlara teşekkürlerimizi iletiyoruz.''

Restoranlara gitmeden önce rezervasyon yaptırmanızı ve yöresel yemekler hakkında bilgi almanızı öneririm. Çünkü yoğunluğa göre kalmayabiliyor, sonra restorandan üzgün ayrılmayın.

Han-ı Hanedan

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor

Kapanış saatine yakın gittiğimiz restaurantta kimsecikler yoktu. Açıkçası bu daha rahat olmamızı sağladı ve çalışanların sadece bizle ilgilenmesine sebep oldu. Önce menülerimiz geldi, biraz göz gezdirdik. Ardından garsona yöresel yemekleri tatmak istediğimizi söyledik, bize yardımcı oldu. Önerilerini sundu, nasıl yapıldığını anlattı. ''Erişte Aşı Çorba, Tandırda Kars Kazı, Piti ve Kete''de kara kıldık.

İçimizi ısıtan Kesme Aşı Çorba ve Kete

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor

Önce Kars yöresine ait kete ve çorbamızın sunumu yapıldı. Çorbalarla aram sıcak olmasa da kesme aşı çorbasını çok beğendim. Bir kase daha içmeyi düşünmedim değil ama sıradaki yemeklere yer kalmayacağı için maalesef.. Ketenin içinde peynir olduğu için yiyemedim, o yüzden yorum yapmam pek doğru olmayacak. Kız arkadaşımın yorumu olumlu yöndeydi. Memnun kaldık. :)

Piti ve Tandırda Kaz Eti

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor

Çorbadan sonra yöresel yemeklerden Piti ve Tandırda Kaz Etinin sunumu yapıldı. Kaz etinin önce derisini soyduk, parçalar haline getirip yedik. Pitinin sunumunu garip bulduk, nasıl yiyeceğimizi bilemedik. O yüzden garson arkadaştan yardım istedik.

Kars deyince akla gelen Tandırda Kaz Eti

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor

Önce Tandırda Kaz Etinin yapımından kısaca bahsedeyim; Önce kazımız iki dört saat haşlanıyor ardından demire takılıp tandırdan aşağı sallandırılıyor. Kaz etinin hemen altında önceden hazırlanan pilav bulunuyor, sıcaklığın etkisiyle kaz etinden akan yağlar doğruca pilava damlıyor. Bu pilava ayrı bir lezzet katıyor. Kaz eti kızarınca sunuma hazır hale geliyor.

Tadım; Daha önce hiç kaz eti yememiştim, bana çok ağır geldi. Yemeden önce araştırmıştım, ağır olduğu söyleniyordu. Ve hafif tuzlu buldum o yüzden pilavla birlikte yememiz gerekiyormuş. Pilava ise diyecek sözüm yok. Annemin yaptığı pilavlardan sonra en lezzetlisi bu diyebilirim.. Çok bir beklenti ile yemenizi önermem ama biz memnun kaldık.

Sofraların Vazgeçilmezi Piti

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor

Kaz etinden sonra Pitiyi yemek istedik ama pek alışık olmadığımız bir sunumla karşı karşıyaydık. Garson arkadaştan yardım istedik bizlere nasıl yiyeceğimizi anlattı. Yoksa çatalla yerdik, bilgisizliğimizin ziyanı olacaktı.

Piti ile servis edilen lavaşı önce parçalar haline getirip tabağa koyuyoruz. Ardından pitinin suyunu tabağa ilave ediyoruz, lavaşlara ıslatıyoruz. Etleri parçalar haline getirdikten sonra üstüne nohutu ilave ediyoruz. Bunları yaptıktan sonra pek hoş bir görüntü ortaya çıkmadı ama şu masada yediğim en lezzetli yemekti diyebilirim.

Bir gün önceden suya bırakılan nohut, kuzu incik, kuyruk yağı, domates, biber ve baharın buluşmasıyla oluşan efsane yöresel yemek diyebiliriz. Ayrıca doyurucu. Bak şimdi yazınca canım çekti.. Tekrar Kars'a gitmek istiyorum :D

İkramlar; Çay, Türk Kahvesi ve Umaç helvası

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor

Yemeklerin ardından Kars'a özgü bir tatlı yemek istedik. Garson ikram edeceklerini söyledi.

Çay ile Kars'a özgü Umaç helvası ikram ettiler. İki parça bana iki parça kız arkadaşıma ^^ Un, şeker ve yağdan yapıldığını öğrendim. Çok hafif bir tadı var. Şekere boğmamışlar anlayacağınız. O kadar ağır yemekten yoğun bir tatlı yesek gecemiz karın ağrısıyla geçerdi sanırım :)

Hesabı istedim. Garson kahve ikram etmek istediğini iletti. İkram edilen çikolatamızı yerken kahvemizi içtik. Kırk yıllık hatır diyoruz yahu, içmesek ayıp olurdu :D

Ve böylelikle Kars'a özgü yöresel yemekleri tatmış olduk. Çok memnun kaldık, umarım bir gün yolunuz Kars'a düşer diyorum.

Bir bencemin daha sonuna geldik.

Geziyor/Deniyor etiketi bulunan bencelerdeki tüm görseller bana aittir. Daha önce farklı sitelerde paylaşım yapmış olabilirim.(aynı nick ile) Alıntı olduğunu düşünmenizi istemem.

Kalın sağlıcakla;

Kars'ta Yöreye Özgü Yemekleri Tadıyoruz #ZodiacGeziyor
Cevapla