AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
320Cevap
gittik aslanlar gibi yaptık geldik. her türk genci gitsin yapsın. hayatı zorluğu sıcağı soğugu öğrensin
Ben zengin değilim o kadar param yok vicdanı red yapabilirim ya da bana devlet daha iyi bir iş bulsun fakir olabilirim ama gariban değilim
Asker olmaktan korkanlar, erkek olmaktan korkanlardır. Ana kuzuları askerlikten ve erkek olmaktan korkar. 18 ay Şırnakta askerlik yaptım, bir kere daha olsa bir kere daha giderim.
Zorunluk askerlik en temel hak olan yaşama hakkına aykırı. Ölebiliyor veya öldürebiliyosun. Oysa sen silah tutmak dahi istemiyorsundur.
bedelli yapanların içleri rahat ediyor mu merak ediyorum.
Bu vatan parayla kazanılmadı. Savaşarak kazanıldı.
Burası Amerika ya da İngiltere değil burası Türkiye olmalı. Kadınlarda yapmalı.
Türkiye düştüğünde tutacak sadece fakir İslam Ülkeleridir. Ama onlar düştüğünde Budist te tutar Şintocuda.
askerlere askerlikte taş taşımak, bulaşık yıkatmak, yaprak toplatmak harici bir şey yaptırmıyorlar... komutanların egolarını tatmin etmek için kullanılıyor
askerlik yapmamış, askerlikte neler yapıldığını bilmeyen insanlar askerde rambo gibi eğitim yapacağını düşünüyor ondan yazıyor 3 tane mermi sıkıcaklar... aldıkları silah zaten 4-5 atıştan sonra sıkışıcak ısınıp :) @delıyurek1985
aynen ole sacmasapan ısler dedıgın ıslerı yaptım ben de baska ıs yapmadım
ben jandarmaydım dinlenme tesislerine gidip çay içerdik :)
ıste bısı yapmıyosun yanı devlete bosuna yuk :D
zorunlu askerlik olmali her erkegin kismen esit sekilde yaptigi tek sey gitsin herkes vatani gorevini yapsin gittim geldim sen sordun diye resmimi bile koydum :)))
Fakir diye insanlari siniflandirman yanlis..
askerlik kesinlikle zorunlu olmali cunku canakkale ve butun topraklarimizda kefensiz yatan atalarimiz var. Kemiklerinin sizlamasini istemeyiz
Herkes yanlış anlamış.
Askerlik zorunlu olmalı hatta mecburi, sadece süresi kısaltılsın.
Aynen *
olmasın arkdaş herkes askerlik yapamıyor firar, intihar, cinnet, kendileri zarar verme yabancı madde kullanmaları benim asker de devrem 1 sene askerliği uzadı firar dan madde kullanım dan ordu resmen bunlar da uğraşıyor kendine güven varsa yapsınlar
olmalı bu ülkede terör var ve daha da hortlayacak. hatta seferberlik ilan da edilir. bu da içsavaş demektir zaten. yetmeyecek asker, herkes silahlara!!! gülersiniz şimdi ama dediklerim tek tek oluyor son yıllarda. okuyun arkadaşlar.
75 milyon nufusu olan bir ulkede zorunlu askerligin olmasi bile ironiktor malesef. Allah muhafaza bir harp çıksa asker olmayanlar evinde mi saklanacak sanki? Şanlıurfa, gaziantep ve kahramanmaraş der susarım!!
Levent kırcadan ögreneceksek eğer vatan sevgisini, varsın öğrenmeyelim..
onlarca levent kırca var burada da :D
Koy gitsin : )
Her türk asker dogar bu vatanda yasayan turk kimligi olan herkese mecburi olacak tabi olmalida
Herkes insan doğar.
Savaş Çıksa Ziraat Dekontları ile savunurlar kendilerini. İki silah tutmayan adamlar. Rezil bir durum ya. Hakket rezil
Türk erkeği yetiştirilme tarzından dolayı Askeliğini yapmadan Adam olamaz. Bence zorunlu olmalı...
Kendimi onların yerine koyarak olmamalı diyorum adamlığı bırakın cok zor 1 sene ya azalticaklar ya da zorunlu olmucak
Kolay degil cok tanıyorum arkadaslarımdan sinir krizi geçiren aileden uzak vatan uğruna yılbaşında tek nöbet tutup
Askere gitsin adam olur sozu coook dogru bir soz bunu askerlik yapan anlar anca ben mesela tuncelixe askerim askerlik bana bisey katmaz diodum ama yanıldım cok şey katıyo sabrı ogretiyo en onemlisi
Zorunlu askerlik olmasın! Sonuçta ben gidemeyeceğim
bizim ülkede biraz adalet ve zorunluluk sıkıntısı önde o yüzden 12 ay değilde 9 ay olsun en azından herkes yapmak ister :))
olmalı hatta bence süresi de az uzatılmalı. tekrar 15 aya çıkarılmalı. bedelli de kaldırılmalı çok büyük adaletsizlik. şaka ironi falan da yapmıyorum çok ciddiyim bu konuda
İsteyen askerlik yapsın, isteyen yerine kamu hizmeti... Paralı askerlik olmasın..
Şimdi Biz Buda Çatır Çutur Yazışıp Evimizde Huzurla Oturabiliyorsak, Sınırda Nöbet Bekleyen Neferlerimizin Sağladığı Güvenlik Sebebiyledir. Askerlik Tabi ki Olacak. Aksi Halde Dünyanın Gözü Olan Topraklarımızı Anında Harcarlar.!
Zamanında askerimiz yoktu l*n babalarımız dedelerimiz kurtardı l*n bu ülkeyi onlar sayesinde buradasiniz sizin için vatan için canlarını verdiler şimdiki insanlar askerden kaçma derdinde a*mimoza koyim
Ömrümden 15 ay gitti, niye Astsubayın yapması gereken işleri yapmak dışarıda suç olmayan şeyleri yapan askerlere eğitim yaptırmak için.. Yok abi çok gereksiz. Profesyonel Askerlik sistemine geçilmeli!!!
Çok saçma onun yerine belli bir ay belli bir saat toplum icin devlet kurumlarinda hastanede mesela bakicilik veya huzur evlerinde insanlara yardimci olumacak seyler yapilmasi daha mantikli donucta artik savaslar oyle meydan muharrbesiyle olmuyor
Evet karsiyim olmasin zorunlu. bedelli de olmasin ne o fakir yapmak zorunda mi
pardon bı alta yorum yapacaktım buraya yapmısım
Kaldırılması gerektiğini düşünüyorum
Bu arada güncelleme de ne oldu hayırdır :)
Bu yazı durumu anlatıyor
www.sabah.com.tr/.../pasanin_karisina_hizmet_vatan_gorevi_midir
Olsun ama temel egitim verecek kadar 12 ay fLan degil...
Olmalı.. En azından disiplin ve dost kavramını öğreniyorsun.
İllaki zorunlu askerlik, "sivil servis" hizmeti de seçenek olmalı.
Sadece galatasaraylı guya mıllı olan futbolcular ıcın cıkarılmıs sankı
gittim yaptım (hem de sınırda) tamama zor ama kattıklarını da yadırgayamam özellikle belirtiyorum bazı insanlar için çok çok gerekli olduğunu düşünüyorum hayatı öğrenme kendini idame ettirme açısından
Bence her erkek askerlik yapsın orada herşeyi anlıyorsun hayata tutunmayı insanları nasıl tanıyabileceğini herşeyi geçtim vatan borcu bedelli iyi bişeymi kınıyorum kısa dönemleri bile kınıyorum
Milleti zor durumda bırakıp askerliği zorla yaptırmanın anlamı yok bence. Yani askerlik gerekli bişey ama bunu devlet meselesi haline getirip yaptırmaya mecbur bırakılmamalı.
bir savas olsa bu vatani kim koruyacak, vicdani red mis, o zaman bu ulkedende cikin gidin, parali askerlikte sacma,
Israil kadinlara askerligu zorunlu kilan tek ulke bilginize !!!
burada da karılara zorunlu kılınsın o halde
Ben oyle anla, israil bir avuc insaniyla dunyaya hukmediyor artik ticari olarak 1 numaralar, israil silahta bir numara dunyaya silah, ucak, tank hersey satiyolar. Daha dune kadar topraklari bile yoktu para ile satin aldilar simdi topraklarini genisletme pesinde, bizim ulkemize bakincada askerlikten korkan nesiller yetismis, adida olmus vicdani red, o zaman adama derler. Benimde vicdanim seni bu ulkede istemiyor s. ktir git!!! Simdi kalkip kimse demesin burasi benimde ulkem, eger senin ulkense bu ulke icin biseler yapmak zorundasin !!!
Sen oyle anla deliyurek
kadınlar da yapsın dıyorum ben de
Her erkeğin erkek olmasini saglayan bence bir askerlik var onu da kaldirilirsa neler olur bilemiyorum gerci su ulkede hiç bir zaman zenginle fakir ayni kefede olmadi.
Askerlik 4 yıl olmalı ve kadınlarda erkeklerle eşit oldukları için gitmeli ama ayrı üslerde görev yapmalılar tamamiyle kadınların komutanları albayları hatta genel kutma başkanları bile ayrı olmalı
Doğudaki gibi olacak sa sorun yok ama ot yolmak için askere gitmek saçmalık
bedeli olan insandan bedelsiz askerlik yapmasını beklemeyin..
millet bilinci denen bir şey olsa, zorunlu kelimesi tdk'dan atılır..
Bu kadar işsiz varken devlet ödesin işsizlere iş olsun askerlik
Ben askere gitmeyi istiyorum. Seviyorum. Mezun olunca hemen gideceğim.
askerı teknolojıye gerek var
teknılojı zayıfsa bır mılyar askerın de olsa sadece dusmana bır sure daha zahmet verırsın
baska bı avantajı olmaz...
olsun canım niye olmasın bu devlet yarın savaşa gitse hayatı boyunca silah görmemiş adamcıklar napıcak
Erkişiye 3 ay askerlik yeter
Ben 15 ay yaptim tek kelimeyle iğrencti. Tek artisi insan özgürlüğün kiymetini daha iyi anliyor
Bedelli askerlik güzel bişey ama parası olmayanın gitmek zorunda kalması adaletsizlik herkesin bütçesine göre bir teklif yapılabilirdi
Vatan görevidir herkes yapması gerekir aklını dusunenlerin kanlarından süper ederim zorunludur bizler asker olanlar milletiz aksi olmaz
Kesinlikle olmalı. Askere gitmek yerine para ödeyenler pembe kimlik kullansın.
Kadın cinsiyetini aşağılamazsanız çok mumnun olurum, bu rezilliği yeterince gördüm zaten.
Ne alakası var?
''Askere gitmek yerine para ödeyenler pembe kimlik kullansın''
Evet de bu asagilamak icin sylemedim
Amacın iyi de olsa aşağılayıcı bir cümle bu.
Bence onemli olan amac zaten
İster olsun ister olmasın bundan sonra. Şafak demiş 42. Bu saatten sonra bot bağlamayan düşünsün :)))
Saçmalık devlete para yükünden başka bir şey değil düzgün eğitim verilse güzel olur o da yok askerin yaptığı şey nöbet tutup temizlik yapmak
hay agzına saglık ne guzel dedın bos ısler hepsı
Çok saçma bir karar bence sonuçta vicdani ve gururlandırıca bir görev gerek yok ülkesini seven her insan oğlu isteyerek gider zaten
Asgari ücretin bile bir aileyi geçindirmediği, Ülkenin başındaki insanların diblerini doldurduğu, Adaletinin Göt* Başı dağılmış bir Ülkeye canını vermek ne kadar doğru.
askerlik yapmayana adam denmioyr =D biz sahil güvenlik timinde ne harekatlara katıldık insan bir kendine geliyor cesaretleniyor hayatın anlamını kavrıyor
Kadinlar icin konusmasi kolay ama askerligi yapan birisi olarak inanin cok gereksiz artik profesyonel askerlik zamani geldi bence
aynen katılıyorum
kadınlr konusmaktan baska ne ıse yararlar kı
Sana meşe odunuyla dalmaya yarayabilir mesela. * .
Gerek dini inanışım, gerek sosyal siyasi görüşüme göre olmamasından yanayım. Çok önemli bir iç karışıklık, bir savaş olmadıgı sürece at gibi koşup mekik çekmenin habire milletin ağzını kokusunu çekip azar işitmek çok gereksiz
Dönemin yolucularının işi.. vatan sagolsun dalgasına bedava insanların en güzel çağında yıllarını gaps etmekti.. bazen canlarını almaya kadar da gidebiliyor.. ben o vatan da yasayacak ana babayı düşünüyom...
Çoğu erkek eline askerde silah aliyir hayati öğreniyor ailesinin değerini bnce zorunlu olması lazim
Askerlik, hayatında selam bile vermeyeceğin adamlarla aynı yatakhanede uyumaktır. Askerlik, aslında savaştığın adamları destekleyenlerle aynı yatakhaneyi paylaşmaktır. Gidip 5,5 ay yapıp bir görüp gelmekte fayda var. Fazlası bozar...
yalnız ben yaptığımdan, umurumda değil kimin ne yaptığı.
korkmayın yaw askerde yemezler sizi ben 15 ay yaptım şimdikiler 12 ay yapcak tabi bunu yazanda fakırlerle dalga geçmiş fakırler ne yaptı sana anlat bakım
Dalga mı geçmişim? Kafayı çalıştır biraz