Normal bir açıdan baksan askerlik zorunlu olmamalı gönüllü olmalıdır. Askerler ülkeyi, içinde yaşayan insanları korur. Yaşadığımız coğrafyaya bakılırsa, sınırlara, problemlere bakılırsa askerler lazım. Askerlik zorunlu olmasaydı kimisi giderdi kimisi gitmezdi. Belki az gidenler olacaktı. Sonra ülkeyi koruyacak asker bulunamazdı. Yani savunma açısından zorluk çekebilecektik muhtemelen. En azından askere gidenler belli bir eğitim görüyor ve gerektiğinde de o eğitimi meydanda gösterecek.
Profesyonel orduya geçilmeli askerlik gönüllü ve ücret karşılığı yapılmalı ihtiyaç kadar personel orduya alınmalı ama toplumumuza nekadar uyar bilmiyorum askerlik kutsal vazife olarak görülürdü eskiden şimdi o kavram biraz daha önemini kaybetti, askerlik gönüllülük esasına dayansa bence tamamen, kutsal milli vazife olarak görülmekten çıkabilir, Mehmetçik kavramının önemi de azalabilir
Yapmış biri olarak zorunlu askerlik kalkmaz. Neden kalkmaz bazı işlere hizmet edecek insan ihtiyacı var. Bunu sadece para ve meslek olarak yapsınlar derseniz ciddi bütçe harcaması gerekir.