Arkadaşlar sosyal fobiyi yenen bir arkadaşın yazısına rastladım bugün.. Ben de sosyal fobili biri olarak bunu yenenlerin nasıl yendiklerini merak ediyorum.. Paylaşırsanız sevinirim.
...
Dibi bulmak hafta sonu gittiğin bir seminer değildir diyor tyler durden.
Sosyal fobiyi yendim. Sırf size yardımcı olabilmek ve belki de bir yol göstermek için yazıyorum. Burada beylik laflar edecek değilim. Her neyse.
Sosyal fobiyle 3 yıldır boğuşuyordum. Sınıfta; söz alıp şunu desem insanlar güler mi, kafamı kaldırıp kıza baksam, ondan hoşlandığımı anlar mı vs tarzında bir çok saplantılı düşünceyi taşıyordum. Hayatı yaşayamıyordum artık. Hayatı onlar yaşıyor ben izliyordum. Ben sadece oyunu seyreden bir seyirci gibiydim.
Sonra bir gün fight club filmini izledim. Tyler'ı tanıdım. O bana ilham oldu. Dibi bulmak konusu üzerine günlerce düşündüm. Analizledim. Sentez ettim.
Sonra bir gün matematik dersinde çok iyi olduğum bir konuda her soruda hocaya '' cevap kesinlikle şu'' tarzında (cevabın o olmadığını bilerek) çıkışlarda bulundum. Hoca her seferinde yanlış dedi. Üsteledim. İmkansız dedim. Kendimi küçük düşürmek için elimden geleni yaptım. Sınıftakiler güldü. Kızardım. Yılmadım. Her soruda aynı komikliğe(!) devam ettim.
Başka bir gün okulda: nöbetçiyken rastgele bir sınıfa girip, x öğretmenine hocam müdür yardımcısı y bey sizi çağrıyor diye çağırdım.( sınıfta öyle bir müdür yardımcısı yoktu.) herkes güldü. Gene üsteledim. Sizin adınız z değil mi tarzında.(halbuki adı x'ti) herkes güldü. Daha sonra gelip dalga geçenler bile oldu. Sonunda ne oldu. Yaptığım saçmalıklar okuldan mezun olunca o okulda kaldı. Hiç bir arkadaşımı üniversitede görmedim. Şimdi ise sosyal fobi namına bir şey kalmadı ben de. İnsanların bana gülmesi, kendi egolarını tatmin etmek için beni bozma çabaları üniversitede de devam etti. Fakat ego-süperego üzerine, nefs ve terbiyesi üzerine çok okumuştum. Onların bu beni bozma çabalarını, ellerine yüzlerine bulaştırdım. Sonra gidip herkesin içinde özür diledim.
Hülasa; Dibi gördüğünde normal hayat bir lüks halini alıyor. Bir bakkala gittiğinde yaptığın saçma bir hareketimin lise de ki saçmalıklarının yanında bir hiç olduğunu daha ötesi herkesin bir pencereden hayatı yaşamasına mütevellit gerçek gücün onlarda olmadığı gerçeği sizi değerli kılıyor. Kime karşı mı? Kendinize karşı.
...
Dibi bulmak hafta sonu gittiğin bir seminer değildir diyor tyler durden.
Sosyal fobiyi yendim. Sırf size yardımcı olabilmek ve belki de bir yol göstermek için yazıyorum. Burada beylik laflar edecek değilim. Her neyse.
Sosyal fobiyle 3 yıldır boğuşuyordum. Sınıfta; söz alıp şunu desem insanlar güler mi, kafamı kaldırıp kıza baksam, ondan hoşlandığımı anlar mı vs tarzında bir çok saplantılı düşünceyi taşıyordum. Hayatı yaşayamıyordum artık. Hayatı onlar yaşıyor ben izliyordum. Ben sadece oyunu seyreden bir seyirci gibiydim.
Sonra bir gün fight club filmini izledim. Tyler'ı tanıdım. O bana ilham oldu. Dibi bulmak konusu üzerine günlerce düşündüm. Analizledim. Sentez ettim.
Sonra bir gün matematik dersinde çok iyi olduğum bir konuda her soruda hocaya '' cevap kesinlikle şu'' tarzında (cevabın o olmadığını bilerek) çıkışlarda bulundum. Hoca her seferinde yanlış dedi. Üsteledim. İmkansız dedim. Kendimi küçük düşürmek için elimden geleni yaptım. Sınıftakiler güldü. Kızardım. Yılmadım. Her soruda aynı komikliğe(!) devam ettim.
Başka bir gün okulda: nöbetçiyken rastgele bir sınıfa girip, x öğretmenine hocam müdür yardımcısı y bey sizi çağrıyor diye çağırdım.( sınıfta öyle bir müdür yardımcısı yoktu.) herkes güldü. Gene üsteledim. Sizin adınız z değil mi tarzında.(halbuki adı x'ti) herkes güldü. Daha sonra gelip dalga geçenler bile oldu. Sonunda ne oldu. Yaptığım saçmalıklar okuldan mezun olunca o okulda kaldı. Hiç bir arkadaşımı üniversitede görmedim. Şimdi ise sosyal fobi namına bir şey kalmadı ben de. İnsanların bana gülmesi, kendi egolarını tatmin etmek için beni bozma çabaları üniversitede de devam etti. Fakat ego-süperego üzerine, nefs ve terbiyesi üzerine çok okumuştum. Onların bu beni bozma çabalarını, ellerine yüzlerine bulaştırdım. Sonra gidip herkesin içinde özür diledim.
Hülasa; Dibi gördüğünde normal hayat bir lüks halini alıyor. Bir bakkala gittiğinde yaptığın saçma bir hareketimin lise de ki saçmalıklarının yanında bir hiç olduğunu daha ötesi herkesin bir pencereden hayatı yaşamasına mütevellit gerçek gücün onlarda olmadığı gerçeği sizi değerli kılıyor. Kime karşı mı? Kendinize karşı.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Sosyal fobi, kişilerin birden fazla ortamda değerlendirme kaygısına bağlı olarak sürekli korku içinde yaşaması ve bu ortamlarda yoğun heyecan ve sıkıntı yaşayacaklarını düşündükleri için kaçınma davranışları sergileme durumunun sıklıkla yaşandığı bir kaygı bozukluğudur.
Bu fobiye sahip kişiler girdikleri birçok ortamda rezil olacaklarına, yanlış bir şey söyleyeceklerine, gülünç duruma düşeceklerine ve yargılanıp küçük düşeceklerine dair yoğun endişe duyarlar.
Bu kişiler, başkalarıyla etkileşimde bulunmaktan ve başkalarının yanında herhangi bir performans sergilemekten yoğun kaygı duyarlar.
Örneğin; sınıfta söz almaktan, yeni insanlarla tanışmaktan, bir ortamda hakkını savunmaktan, yanlış söylenen bir şeyin doğrusunu söylemekten, bir konuda fikrini belirtmekten, yanlış aldığı bir ürünü değiştirmekten ve iade etmekten ciddi düzeyde kaçınırlar. Bazı durumlarda söz almaları zorunluluk olduğunda ise;
Hatta bazı durumlarda kaygıları o kadar yoğun olur ki rezil olacaklarını düşündükleri için başkalarının yanında yemek yemekten ve bir şey içmekten dahi kaçınabilirler.
Bu yaşantılar bireylerin hayatını olumsuz etkilemekte ve kişiler arası ilişkilerine zarar vermektedir. Çünkü sosyal fobiye sahip olan kişiler, girdikleri ortamda neler konuşulduğundan ve diğerleriyle ilgilenmekten ziyade kendilerine ve söyleyeceklerine odaklanarak vakit geçirmektedirler. Çoğunlukla da dikkati üzerilerine çekmemek için ortamda yokmuş gibi davranabilmektedirler. Sosyal fobiye sahip kişilerin anksiyetelerini arttıran durumların bazıları:
Sorunuzun içerisinde bahsettiğiniz kişi, kendisini korktuğu ortamlara iterek sorunun üzerine gitmiştir. Ancak uzman yardımı olmadan bu tür davranışlar sergilemek, bu davranışlarda kontrollü olmamak, sınırı aşmak veya diğerlerinden alacağınız çeşitli tepkiler sizi daha olumsuz sonuçlara itebilmektedir.
Sosyal fobi, tedavisi olan bir rahatsızlık olarak bilinmektedir. İlaç ve psikoterapi tedavisinin birlikte uygulandığı durumlarda iyileşme oranları oldukça yüksek olmaktadır. Gevşeme eğitimi, durumla baş etmek için kullanılan davranışların değiştirilmesi, sosyal beceri eğitimi gibi birçok teknik tedavilerde sıklıkla uygulanmaktadır. Yardım alınmadığı durumlarda bu rahatsızlığın uzun süre boyunca devam ettiği bilinmektedir. Bir uzmana görünmenizi tavsiye ederim.
Sağlıcakla kalın,
Uzman Klinik Psikolog Zübeyde Ezgi HORZUM