2022 Japonya GP ile Max Verstappen şampiyonluğunu ilan etti. Olaylı geçen yarış ve sezon hakkındaki genel değerlendirmeniz neler?

2022 Japonya GP ile Max Verstappen şampiyonluğunu ilan etti. Olaylı geçen yarış ve sezon hakkındaki genel değerlendirmeniz neler?
Daha ilk turda yaşanan olaylar neticesinde red flag çıkan yarış iki saat ertelendi ve ardından süre sınırı ile koşulan GP'yi Verstappen kazandı. Tam puan dağılımı yapılmasının ardından ise VER şampiyonluğunu ilan etti.

FIA'nın kurallar üzerindeki belirsizliği nedeniyle RedBull pit duvarı ve Max yarım puan dağıtılacağını sanıyordu. Öyle ki son turlarda Max pite girip lastik değiştirmek mümkün mü diye sordu. Belli ki en hızlı tur puanını alıp avantaj sağlamak istedi kendisine.

Eğer yarım puan alınacağını zannettiği için pite girip Leclerc ile mücadeleye girse ve geriye düşse şampiyonluğu önümüzdeki yarışa kalacak ve çok ufak ihtimalle de olsa riske girecekti.

Bunların dışında yarış içerisinde gerçekleşen olaylar;
- Gasly'nin kurtarma aracı ile yaşadığı tehlike
- Başlangıç anındaki kazalar
- 2 saat boyunca yaşanan red flag
- Son ana kadar tam mı yoksa yarım mı verileceği belirsiz puanlama
- Leclerc'in son şikanda aldığı ceza
- Mick Schumacher'in kısa süreli heyecan yaratması
- Latifi'nin ilk puanlarını alması

Tüm bu yaşananlar ve sezonun şu ana kadar olan kısmı hakkındaki düşünceleriniz neler?
Max Verstappen'in şampiyonluğu size neler hissettirdi?

2022 Japonya GP ile Max Verstappen şampiyonluğunu ilan etti. Olaylı geçen yarış ve sezon hakkındaki genel değerlendirmeniz neler?
Cevapla