Hiit kardiyo; yüksek yoğunluklu kardiyo diye özetlenebilir. Vücudun kimyasal reaksiyonlarına göre ortaya çıkmış bir antrenmandır. Yüksek kalp atışlarını görüp, geri normal seviyelere düşürmektir.
Yağ yakımındaki başarısının sırrı!
Yağ yakımı başlaması için yüksek kalp atışlarına ihtiyacımız var. Normal antrenmanlar belli bir yere kadar etki eder. Vücut çabuk alışır, yapılan egzersizlere. Vücudu şaşırtıcı özelliği sayesinde bu kardiyo bu konuda en iyisidir. Diğer bir avantajı; koşuya başladığımızda 25 saniye kadar sürede yorgunluk hissi gelir. Kaslardaki oksijen seviyesi düşmüş ve laktik asit salımı başlamıştır.
Dolayısıyla gerekli oksijen takviyesi kaslara yapılır ve bu esnada vücuttaki yağ yakımı sekteye uğramakta. Yağ yakımı için oksijen yeterli olması gerekmektedir. Bu sorunu ortadan kaldıran özelliği; kısa süre yoğun çalışma ve akabinde normal tempoya dönmedir. Tam oksijen azaldığında dinlenmeye geçip yağ yakımına oksijen sağlamaktır.
Hiit kardiyo çalışma şekli!
İlk haftalar 1 dakika yoğun 3 dakika normal tempo şeklinde koşu, eliptik bisiklet, yüzme, ip atlama gibi aktivitelerde çalışacağız. Zor olan bir şey yok. Koşu bandı var diyelim. 5 dakika ısınıyoruz düşük hızda. Sonra 1 dakika hızlı 10 km/s hızında kalp atışını yükseltiyoruz. Ve 3 dakika normal 5 km/s hızında yürüyoruz. Genel şema şöyle; haftada 3 gün, 1'e 3 şeklinde 5 set ve 4 hafta boyunca.
4 haftada bir dinlenme süresini düşüyoruz. Yani bir sonraki ay 1 dakika yüksek tempo 2 dakika normal tempo ve set sayısı 7 olacak. Mümkünse doğa da yapmaya çalışınız koşularınızı.
Zayıflamaktan kolayı yok. Zayıflamanın hackını bulmuş biri olarak şunu yapmak yeterli şeker un tuz kes rkmek kes sadece meyve sebeze ve belli başlı çerezlerden yarımşar avuç gibi bişey ya da yemezsin... Ben hergün elma yerim yani o olmazsa olmaz meyve iyidir bozunda. Bunun dışında günşük max et mik 100gr geçmiyicek gidip 600gr balık yersen tabi vicut şişer :) Boğaza değil şhtiyaca baktığında vicut işini bilir bunu 150kg den 60 kg ye düşmüş biri olarak söylüyorum. Ve bunu 9 ay da yaptım. Yedim ama ihtiyaçta. Ha spor da yaptım 9 ay bittikten sonra ama bu da bir yol eğer zaman yoksa böylede olur... Ha evde dumbell olsun kastan vermeyin hafifi bacak çalıştırında kas gitmesin...
En İyi Cevaplar