Su için yaşam iksiri desek hata olmaz. Çünkü her türlü metabolik sıkıntıda yeterli miktarda su içip, vücudumuzdaki döngüyü sağlıklı bir biçimde sağlamamız gerektiği uzmanlar tarafından söyleniyor. Bunun yanında günlük 2 litre civarında almamız gerektiği söylenen sudan hiçbir zaman gerekli miktarda içmediğimiz gerçeği de ortada. Hal böyle olunca içeceğimiz su miktarını artırmak ve doğru noktaya çekmek için çok basit ama çok kilit atılacak adımlar mevcut. Ben de bu adımları hem kendim için hem siz Sağlıklı Yaşam takipçileri için bir araya getirdim.

Su ile hazırlanan yemekler yiyin.

Günlük tükettiğimiz suyun neredeyse %20'si kadarını yediğimiz gıdalardan alıyoruz. Dolayısıyla içinde fazla su içeren yiyecekleri tercih edersek günlük tükettiğimiz su seviyesini de artırmak da mümkün oluyor. Örneğin güzel, sağlıklı bir çorba ya da keyfinize göre meyvelerle hazırlanmış bir meyve suyu karışımı çok iyi seçenekler olabilir.
Oda sıcaklığında su için.

Su için de nasıl içerseniz için diye bir tavsiye duyduysanız, bu tavsiyeye uyma durumunda büyük bir hata yapıyorsunuz demektir. Çünkü oda sıcaklığında olmayan suları tükettiğimizde vücudumuz o suyun sıcaklığını makul seviyeye çekmek için daha fazla enerji sarf edecek ve dolaylı su kaybına uğrayacaksınız. Özellikle yaz aylarında soğuk su içtikten sonra terlediğiniz anları hatırlarsanız, vücudunuza tam olarak olan hadise bu. Özetle, oda sıcaklığında içilecek su sağlık açısından en yararlı hareket olacaktır.
Spor esnasında su için.

Aslında su içmek ve etkilerini anlamak için hidrasyon ve dehidrasyon kavramlarının iyi anlaşılması gerekiyor. Temel olarak hidrasyon istediğimiz ve vücudumuzun fonksiyonlarını doğru yerine getirmesi açısından önemli bir olay. Dehidrasyon ise tam karşıt anlamıyla birlikte, istemediğimiz bir durum. Özellikle spor esnasında vücudumuz dehidrasyon sürecine giriyor ve bu süreçte vücudumuzu susuz kalıyor. Eğer spor esnasında su takviyesini yaparsak bu etkileri durdurabiliriz ve yaptığımız spordan daha fazla yarar sağlayabiliriz. Hele ki spor yapmanın bu kadar yaygın ve popüler olduğu bu günlerde bu tüyo çok önemli diye düşünüyorum.
Dehidrasyona sebep olacak yiyeceklerden uzak durun.

Özellikle sodyum açısından zengin yiyecekler, kızartmalar ve çok fazla protein tüketimi vücudumuzun susuz kalmasını sağlıyor. Yukarıda da söylediğim gibi dehidrasyon, vücudumuzun fonksiyonlarını doğru yerine getirmesi açısından çok önemli bir faktör. Bu tip besinleri çok tükettiğimiz sürece dehidrasyon süreçleri daha hızlanacak ve ne kadar su içersek içelim doğru seviyede su içmemiş olacağız.
Su matarası taşıyın.

Gün içinde sürekli su içmek, aslında bu işin sırrı. Bunu da sağlayabilmek için de sürekli yanımızda su matarası bulundurmak doğru olacaktır. Bu yolla hem plastik şişe tüketimini düşüreceğiz, hem de sürekli gözümüzün önünde olan su mataramız bize su içmemizi hatırlatacaktır.
Sizin de bunların yanında tavsiye edeceğiniz yöntemler var mı?
Görüşlere bekliyorum :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar