94ten 65e düştüm ama hala çok şişmanım eski resimlerime kıyaslayınca bile zayıflamış gibi hissetmiyorum hala obez gibi hissediyorum kendimi ve sürekli yeme atakları geçirip kendimi zorla kusturuyorum bunun sonu asla gelmiyor psikolojim berbat ne yaparsam bunu düzeltebilirim 55 kilo olmak istiyorum ama asla olamayacakmış gibi hissediyorum
29 kilo verdim ama kendimi hala çok şişman hissediyorum ve sürekli yeme atakları yaşayıp kusuyorum, bunu nasıl yenebilirim?
İlk olarak 29 kilo vermek büyük bir başarı kendinizle gurur duymalısınız hedefiniz olan kiloya henüz ulaşmadıysanız kilo verme serüveninizi hatırlayıp bu gücün sizde olduğunu kendinize hatırlatın.
Kendinizi hala şişman hissetmenizin nedeni yeme ataklarınızın sizi suçlu hissettirmesi olabilir. Bunun için yeme atakları hakkında bazı konular üzerinde duralım ve bu problemi çözmeye çalışalım.
Yemek yemek insan için vazgeçilemez bir eylemdir ve bu eylemle aramızda duygusal bir bağ vardır. Bazen hepimiz yemeğin dozunu kaçırabiliyoruz bu durum kaçınılmaz ve normaldir. Ancak bu durum sürekli tekrarlanıyorsa ve sizin hem sağlığınız hem de psikolojiniz için olumsuzluklar oluşturuyorsa burada bir sıkıntı var demektir.
Dürtüsel aşırı yeme bozukluğu yaşayan kişiler genellikle negatif duygularla başa çıkabilmenin tek yolu olarak yemeği görürler. Akıllarında sürekli yemek yemek olduğu için her aşırı yeme atağından sonra kendilerini suçlu ve depresif hissederler.
Peki aşırı yeme bozukluğunu yenmenin yolları nelerdir?
1- Aşırı yemek yediğiniz zamanlarda kendinizi başarısız, beceriksiz olarak görmeyi bırakın bu özgüveniniz için olumsuzluklara neden olacaktır.
2- Yeme atağının geldiğini hissettiğiniz zamanlarda durun ve kendinize gerçekten aç olup olmadığınızı ve bunu gerçekten yemek isteyip istemediğinizi sorun. Bu soruları sormanız ve kendinizle konuşmanız size farkındalık yaratacaktır.
3- Yemek yediğiniz ortamı değiştirin En basit haliyle alışkanlıklar; üzerinde düşünmediğimiz, otomatik olarak gerçekleşen davranışlarıdır. Her zaman yemek yediğiniz oturma düzeninde yapacağınız ufak bir değişiklik bile aşırı yemenize neden olan davranışa odaklanarak daha bilinçli bir karar vermenize yardımcı olabilir.
4- Psikologlar, özellikle altta yatan duygusal bir neden bulunduğu durumlarda aşırı yeme problemini tek başınıza yenmenin son derece zor olabileceğini belirtiyorlar. Bu konuda uzman bir psikologdan psikolojik destek almak aşırı yemeye neden olan negatif beden imajı gibi psikolojik tetikleyicilerin belirlenmesine ve çözülmesine yardımcı olacaktır.
5- Bazı besinleri yasaklamak sonrasında daha çok tüketmenize neden olabilir. Eğer aç olmasanız bile canınız bir şeyi gerçekten çekiyorsa küçük bir parça da olsa, aşırıya kaçmadan kendinize yeme izni verin.
6- Belirli besinlerden tamamen uzak durmanızı söyleyen kısıtlayıcı diyetler genellikle başarısızlıkla ve sonrasında aşırı yemeyle sonuçlanır. Yoksunluk da tıpkı stres, öfke ve anksiyetede olduğu gibi aşırı yemeyle sonuçlanabilir.
30 kilo vermek büyük başarı, ama psikolojik sorunlarını çözene kadar tam anlamıyla sağlıklı olamayacaksın. 50 olsan bile hep daha fazlasını isteyeceksin, memnun olmayacaksın. süreç hakkında ise hiç konuşmuyorum, kısaca cehennem azabı gibi. ondan ilk bir psikoloğa görünmen gerekiyor. onla birlikte kilo versen hem kilodan hemde asıl sorundan kurabilirsin
Ya saçmalama mükemmel bir iş başarmışsın ve bunun motivasyonuyla devam etmelisin. Eskiye göre çok ciddi bir fark var. Bunlar bugünden yarına olacak şeyler değil. Spora ve dengeli beslenmeye devam. Olumsuz düşünceleri kov aklından
Evet biraz şişmansın ama çok az bi kaç kilo daha vermen lazım ama kusarak verirsen mida kapakçığın açılır istemsizce kusmaya başlarsın bu sefer ve bu hastalığın tedavisi yok hayatın boyunca her yediğini kusmak zorunda kalırsın o yüzden acı çehre ye o çok güzel sıçırtıyor
Şişman değil, vki'si normal. Ayrıca sen odun musun pardon da şişman olduğunu düşünen ve bununla alakalı ciddi sorunlar yaşayan birine evet şişmansın denir mi
127 kilodan 88e dustum pandemi sürecinde 94e yükseldim ve hala aynıyım. Cok kafaya takma kilonu koru ve asla kusma yoksa cok daha zorlu seyler yaşarsın. Yeme ataklarini da durdurma masumlastir. Kaçamak yapacaksan da mutlaka ama mutlaka erken saatleri tercih et bol su ile destekle.
Senin kalça kısmın iri diye oyle görünüyor aslında pantolon degil de elbise etek gibi seyler tercih etsen vücut tipine daha çok uyar. Sen armut vücutsun bundan dolayi sanirim. vücut tipine gore giyinirsen kendini daha güzel görürsün aynada. Ve cok guzel kilo vermişsin ben de 92 94 kilolardayım vermek istiyorum sen nasıl verdin acaba biraz anlatır mısın? Ve ne kadar surede:)
sen binayı inşa etmişsin sıva kısmı kalmış. asıl binayı güzel gsterecek kısımdasın. çok büyük bir yol katetmişisn. biraz motivasyonun düşmüş anlaşılan. onca yolu sıradna olmak için gelmemişsindir diye tahmin ediyorum. eğer burda bırakırsanherkes bakım oo iyi kilo vermişisn diyecek. * abiraz daha zorlarsan gören büyülenecek dili tutulack abu bir mucize diyecek.
Bir korse al yamuna ve emba sayfalarına bak instgram varsa o belini inceltir bir de yürüyüş yapıp düzenli su içtin mi yesen de kilo verirsin hareket önemli yemek değil çok geç saatte yağlı yiyecekler de yeme yani
Yalnız kusturmak falan sorunun ileri boyuta taşınmasına izin vermemeye çalış, anoreksiya olabilirsin ve bu durum çok kötü bir sonuca gidebilir Allah korusun. Hem psikolojik olarak hem de tıbbi olarak sürekli iletişim de olman da fayda var.
gayet iyi olmuşsun helal olsun. 65 e inmişsin 55 e de inersin merak etme. önemli olan kiloları sağlıklı vermek böyle devam et. bu saatten sonra dert etme ama rehavete kapılıp kendinide salma o kadar emek boşa gitmesin.
Çok yaklaşmışsın bence Gayet iyisin üzerine düşünmek sana iyi gelmez sadece sağlıklı şeyleri yiyip spor yap başka hiçbir şeye gerek yok inan ki çok yakında istediğin kiloya gelirsin ama şu anda da gayet iyisin hoşsun. Bir gün bir bakmışsın istediğin kilodasın
kanka şimdi önemli olan birkaç bölgeyi halletmek mesela boyu kısa olanlar beli 60 da olsa kalın gibi görünüyor bazen 😏o yüzden kıyafeti daha uyumlu seçmek lazım bence 😅
Psikolojik olarak öyle hissediyorsun eskiden bende öyle yapardım hastanelik oldum sonrasında bıraktım tabi de çok yediğim de yine öyle yapıyorum bence büyük bir başarı bu kadar zayıflamak spor yap bende aynaya baktığımda göbeğim var çok kilolu gibi hissediyorum ama aslında öyle değilim insan kendini yetersiz hissediyor sporu düzenli hale getirince vücut şekil alıyor bunları düşünmeyi bırakırsın
Bence böyle de çok güzel olmussn. Şu kusmayı bırak bak mide kapakcıgını bozarsın ondan sonra istesende yiyemezsin dogru düzgün.. diyet listesiyle zayıflamayı denesn
Ben de 82 den 62 ye düştüm. Hala kilolu hissediyorum günde 1 kere yiyorum şişmanmışım gibi geliyo bana da bence bu çevremizdekilerden de kaynaklı kilolu olduğumuzda bunu sürekli dile getiren birileri varsa
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Maşallah çok güzel kilo vermişsin takdir ediyorum. Nasıl verebildin bu kadar kiloyu? Hiç vazgeçme bu kadarını yaptıysan geriside gelir 💪
ne diyeyim ben de valla 165 boy 65 kiloyum kum saati vücut tipim var ama obez gibi hissediyorum daha önce max 60a düşmüştüm ama o zaman da yeterli gelmemişti
kilon şu anda çok iyi eğer kusmaya devam edersen sonucu iyi olmaz ve anoreksiya yoluna gidersin anoreksiya olan kişilerin fotoğrafına bak ve kilona şükret
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Biraz daha verirsen süper olur. Göğüsler de küçülmüş baya
Ben de elli beş olmak istiyorum. 62 kiloyum. 51'i gördüm ama bu şu an imkansız gibi. Seni anlıyorum. Kendimi tutmuyorum bir de. Kusmuyorum da. Paso yiyorum.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Çok idealsin. Asla öyle düşünme şu an ki görünümünü koru bence☺️
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kızııım taş olmuşsun bu ne güzellik. Azmine hayran kaldım. Artık zayıfsın merak etmeee
Çok basit bir şekilde 55 e de düşebilirsin fakat önemli olan zihnine hükmetmen. Sadece ağırlıkları değil hayatını push et
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Normal öyle hissetmen bende 55 kiloyum ama hala taytın üstüne kısa bisey giymiyorum üst kiloda olup giyenleri de olmuyorum eskiden de 59 dum o zaman giyiyordum ama son 3-4 aydır bende de takıntı boyun kaç?
Ana Sayfa > Sağlık > Sorular > 29 kilo verdim ama kendimi hala çok şişman hissediyorum ve sürekli yeme atakları yaşayıp kusuyorum, bunu nasıl yenebilirim?
İlk olarak 29 kilo vermek büyük bir başarı kendinizle gurur duymalısınız hedefiniz olan kiloya henüz ulaşmadıysanız kilo verme serüveninizi hatırlayıp bu gücün sizde olduğunu kendinize hatırlatın.
Kendinizi hala şişman hissetmenizin nedeni yeme ataklarınızın sizi suçlu hissettirmesi olabilir. Bunun için yeme atakları hakkında bazı konular üzerinde duralım ve bu problemi çözmeye çalışalım.
Yemek yemek insan için vazgeçilemez bir eylemdir ve bu eylemle aramızda duygusal bir bağ vardır. Bazen hepimiz yemeğin dozunu kaçırabiliyoruz bu durum kaçınılmaz ve normaldir. Ancak bu durum sürekli tekrarlanıyorsa ve sizin hem sağlığınız hem de psikolojiniz için olumsuzluklar oluşturuyorsa burada bir sıkıntı var demektir.
Dürtüsel aşırı yeme bozukluğu yaşayan kişiler genellikle negatif duygularla başa çıkabilmenin tek yolu olarak yemeği görürler. Akıllarında sürekli yemek yemek olduğu için her aşırı yeme atağından sonra kendilerini suçlu ve depresif hissederler.
Peki aşırı yeme bozukluğunu yenmenin yolları nelerdir?