Herkese merhaba
Küçükken geçirdiğim bir hastalık sonucu kendimi bildim bileli çok zayıf birisiyim.İlk okul ortaokul lise derken zayıflık artık benim için bir sorun haline geldi.Boyumda uzun olduğu için bu zayıflık kendini daha da belli eder oldu.
Lise döneminde :
Boy 180cm Kilom ise 49'u bile gördü. Üniversiteye başlamadan önce lise mezuniyet töreni hemen ertesi günü evde spor yapmaya başladım ardından karbonhidrat tozu alıp spor salonuna yazıldım 2 ay içinde 8 kg aldım ve artık sonunda az da olsa giydiğim kıyafetler üzerime oturur oldu.
Üniversite zamanı geldi çattı bu seferde beni kas yapma güç artışı sporlarını yapmaya merakı sardı. (Profil fotoğrafını da spora başlamadan önce çekmiştim. Ona da bakabilirsiniz. ) İştah sorunu yaşadığım için ek gıda almak zorunda kaldım sürekli.
Protein ve karbonhidrat tozunu tekrar aldım
ve bu sefer de kas kütlesi arttırmaya çalıştım 6. Ayım da bu ayın 30'unda son bulacak. (Evde kendimce yaptığım spor dönemi hariç) Bu süreç içinde 25kg aldım. Lise başlarında 180cm 49 kiloydum aradan 6 yıl geçti şimdi ise 188cm 75 kiloya ulaştım. Tabi bu 6 yılın son 1.5 yılını spor yaparak geçirdim.

Şimdi bu kısa hikayeden sonra size bir kaç öneride bulunmak istiyorum.
- İştah sorununuz varsa ek gıda alın. Bunu karbonhidrat tozu ile yapabilirsiniz yani ben öyle yaptım. Sağlığa zararı var mı derseniz doktorlar bile 2 ye bölünmüş durumda. Yeterki su içtikten sonra bence hiçbir zararı yok. Vücutta belli bir miktarda yağlanma yapacaktır ama zaten zayıf birinin %15 yağ oranı gayret normal. Eğer ki iştah sorununuz yok ama o lanet bağırsaklarınız hızlı çalışıyor ise 😂 spor salonuna yazılmanızı öneririm.
- Spora vaktiniz yok normal bir şekilde günlük yemek ihtiyaçlarını gidererek kilo almayı düşünüyor iseniz :
- Kuru üzüm
- Tam buğday ekmeği
- Kuru kayısı
- Hindistan cevizi sütü
- Avokado
- Esmer pirinç
- Yulaf ezmesi
- Üzüm suyu
- Ananas suyu
- Elma suyu
- Patates
- Ceviz
- Susam
- Balık yağı
- Kuzu ciğeri
- Keten tohumu yağı
- Fındık yağı
- Tereyağı
- Yumurta gibi besinleri de ekstra olarak tüketebilirisiniz.
Ama ben spor yaparak yağ oranını düşürme kas kütlesini artırmaya dayalı kilo artışı kesinlikle öneririm. Hem kendinizi dinç hisseder hemde daha sağlıklı bir şekilde kilo alabilirsiniz.
Not: Ergenlik dönemi diye tabir edilen 14-22 yaş aralığından sonra boy uzaması durduğu için belli bir zamandan sonra zaten kilo alacaksınız ama burada 14-22 yaş aralığında kilo artışı için önerilerde bulundum. Biliyorsunuz ki yukarıdaki bazı besinlerin şeker yağ oranları baya yüksek ve 45+ yaşlardakiler için sıkıntı doğurabilir.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar