İdeal Kiloda mıyım? Zayıflamanın ve Sağlıklı Yaşamın Esasları

Öncelikle "ideal kiloda mıyız" bunu anlamak için vücud kitle indeksine (Body Mass İndex) bakmamız gerekir. Vücud ağırlığının (kilogram cinsinden) Boyun (metre cinsinden) karesine bölünmesiyle hesaplanır. Çıkan değer 20 den düşükse ideal kilodan düşük, 20 ile 25 arası ideal kilo (istediğimiz aralık), 25-30 arası kilolu, 30-35 arası aşırı kilolu, 35 üzeri morbid obez (alveoler hipoventilasyon, polystemi, sol kalp yetmezliği bulguları vardır) bu gurubun kilosu hayati risk oluşturur.


İdeal kiloda mıyım? Zayıflamanın esasları ya da sağlıklı yaşamın esasları diyelim ...


Düzgün yorum yapanların isterlerse vücut kitle indeksini hesaplayıp yorumlayabilirim...


Peki BMI (body mass index)' miz yüksek çıktı zayıflamız gerek nasıl yapacağız. Mantık çok basit aldığından çok yakacaksın. Kişiden kişiye değişmekle beraber günlük yaktığımız kalori bayanlarda ortalama 1600-1800 kalori erkeklerde 2000-2400 kaloridir. Bu farkın nedeni erkeklerin kas kitlesinin fazla olmasıdır.


İdeal Kiloda mıyım? Zayıflamanın ve Sağlıklı Yaşamın Esasları


Aslında her iki cinsinde kasları neredeyse aynıdır ancak erkeklerde kitlesel (yani hacimsel) bir fazlalık söz konusudur. LDH,CK, AST gibi kas kaynaklı enzimlerin erkeklerde fazla olamasının mantığıda budur. Anlaşılacağı gibi erkeklerin kilo verirken bir avantajı var. Şöyle ki erkekler sıkı bir rejim gereksinimi olmadan hayatlarına sporu sokarak kilo verebilirler. Ancak bu iş bayanlarda biraz daha zordur. Beslenme rejimi daha sıkı olmalı ve muhakkak spor yapmalıdırlar.


Beslenme rejimi ve spor yapılırken muhakkak profesyonel yardım almanızı öneririm. Çünkü herkesin fiziksel farklılıkları farklı bir yemek rejimi ve farklı bir spor programı gerektirir (aynı mesafeyi giden otobüsle taksi nasıl aynı oranda yakıt yakmazsa iki insanda aynı fiziksel aktivitede aynı kaloriyi yakmaz ;) )


İdeal Kiloda mıyım? Zayıflamanın ve Sağlıklı Yaşamın Esasları


Anladığınız gibi burdan hastayı görmeden şunu şunu yiyin şukadar koşun zayıflarsınız dersem sizi kandırmış olacam. Ancak bir kaç genel bilgi verebilirim. Öncelikle öğün sayınızı artırın böylelikle insülin sevyeniz düzenlenecek ve açlık hissiniz daha az tetiklenecek. Tam buğday çavdar gibi esmer ekmeği tercih edin, beyaz ekmek insülin salınımını artırır böylece kan şekerin düşer ve açıkırsınız. Meyve şekeri olan fruktoz glikolizin düzenleyici basamağını atlayarak daha çok yağ sentezine neden olur aşırı meyve tüketmeyin. Bol su için (2-3 lt), düzenli tuvelete çıkın ve muhakkak kendinize uygun bir sporu yapın(en azından yürüyüş)


Daha çok şey anlatabilirimde şimdilik sıkmayım bugünlük bukadar olsun sonra devam ederim.


Sağlıklı günler diliyorum...

İdeal Kiloda mıyım? Zayıflamanın ve Sağlıklı Yaşamın Esasları
Cevapla