Öncelikle "ideal kiloda mıyız" bunu anlamak için vücud kitle indeksine (Body Mass İndex) bakmamız gerekir. Vücud ağırlığının (kilogram cinsinden) Boyun (metre cinsinden) karesine bölünmesiyle hesaplanır. Çıkan değer 20 den düşükse ideal kilodan düşük, 20 ile 25 arası ideal kilo (istediğimiz aralık), 25-30 arası kilolu, 30-35 arası aşırı kilolu, 35 üzeri morbid obez (alveoler hipoventilasyon, polystemi, sol kalp yetmezliği bulguları vardır) bu gurubun kilosu hayati risk oluşturur.

Düzgün yorum yapanların isterlerse vücut kitle indeksini hesaplayıp yorumlayabilirim...
Peki BMI (body mass index)' miz yüksek çıktı zayıflamız gerek nasıl yapacağız. Mantık çok basit aldığından çok yakacaksın. Kişiden kişiye değişmekle beraber günlük yaktığımız kalori bayanlarda ortalama 1600-1800 kalori erkeklerde 2000-2400 kaloridir. Bu farkın nedeni erkeklerin kas kitlesinin fazla olmasıdır.

Aslında her iki cinsinde kasları neredeyse aynıdır ancak erkeklerde kitlesel (yani hacimsel) bir fazlalık söz konusudur. LDH,CK, AST gibi kas kaynaklı enzimlerin erkeklerde fazla olamasının mantığıda budur. Anlaşılacağı gibi erkeklerin kilo verirken bir avantajı var. Şöyle ki erkekler sıkı bir rejim gereksinimi olmadan hayatlarına sporu sokarak kilo verebilirler. Ancak bu iş bayanlarda biraz daha zordur. Beslenme rejimi daha sıkı olmalı ve muhakkak spor yapmalıdırlar.
Beslenme rejimi ve spor yapılırken muhakkak profesyonel yardım almanızı öneririm. Çünkü herkesin fiziksel farklılıkları farklı bir yemek rejimi ve farklı bir spor programı gerektirir (aynı mesafeyi giden otobüsle taksi nasıl aynı oranda yakıt yakmazsa iki insanda aynı fiziksel aktivitede aynı kaloriyi yakmaz ;) )

Anladığınız gibi burdan hastayı görmeden şunu şunu yiyin şukadar koşun zayıflarsınız dersem sizi kandırmış olacam. Ancak bir kaç genel bilgi verebilirim. Öncelikle öğün sayınızı artırın böylelikle insülin sevyeniz düzenlenecek ve açlık hissiniz daha az tetiklenecek. Tam buğday çavdar gibi esmer ekmeği tercih edin, beyaz ekmek insülin salınımını artırır böylece kan şekerin düşer ve açıkırsınız. Meyve şekeri olan fruktoz glikolizin düzenleyici basamağını atlayarak daha çok yağ sentezine neden olur aşırı meyve tüketmeyin. Bol su için (2-3 lt), düzenli tuvelete çıkın ve muhakkak kendinize uygun bir sporu yapın(en azından yürüyüş)
Daha çok şey anlatabilirimde şimdilik sıkmayım bugünlük bukadar olsun sonra devam ederim.
Sağlıklı günler diliyorum...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar