#KIZGİBİ

Orkid

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

muhteremzat61

Merhaba arkadaşlar! Yeni bir Bence'm ile tekrar karşınızdayım. Bugün sizlerle genellikle tüm kadınlarda görülen, can sıkıcı bir sorun olan adet öncesi sendromu hakkında konuşmak istiyorum. Özel günleriniz yaklaşıyorsa, kendinizi en dibe batmış gibi hissediyorsanız ve bu duruma ne yapsanız engel olamıyorsanız, bu bence'm tam size göre hanımlar :)

Adet öncesi sendromu nedir?

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Tıp dilinde premenstrüel sendrom, halk dilinde adet öncesi sendromu olarak bilinen ve kiminde yeme şeklinin değiştiği, kiminin depresyona girdiği, kiminin sinir küpü olduğu, kimininse duygu durumunda değişiklik gibi belirtilerin göründüğü can sıkıcı bir durum olarak özetleyebiliriz. Dünyanın her yerinde, kültür fark etmeksizin rastlanılan bir durumdur. Bu yaşamak için adet görmek ve sadece kadın olmak yeterlidir. Şimdi gelin hep beraber bu sendromu nasıl önleyebilir ya da nasıl daha az can sıkıcı hale getirebiliriz inceleyelim :)

Mutlaka bir uzmana başvurun!

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Ancak uzman bir doktor size doğru yolu gösterebilir ve buna göre size yol gösterebilir. Sizi en iyi o anlar ve bu durumlarda ne yapmanız gerektiği konusunda doğru bilgilendirebilir. Kulaktan dolma bilgiler ile zaten can sıkıcı olan bu durumu daha da çekilmez duruma getirmemek için lütfen bir uzman görüşü alın.

Bol bol su için!

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Ajitasyon ve ağrılarınız için su içmek sizi daha iyi hissettirecektir. Özellikle bu adet öncesi dönemde oluşacak baş ağrılarını ya da mevcut ağrıyı dindirmek adına yeterli miktarda su içmek sizi rahatlatacaktır.

Size iyi gelen ne varsa yapın!

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Hayatta her zaman istediğiniz şekilde hareket edemiyor olabilirsiniz, fakat bu dönem de sizi daha çok mutlu eden şeyleri yaparsanız, örneğin çılgınca bir alışveriş veya çikolata yemek gibi şeyler sizi daha iyi hissettirecektir.

Çeşitli egzersizler yapın!

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Bu dönemde yapacağınız her türlü fiziksel aktiviteler, egzersizler serotonin dediğimiz mutluluk hormonunun salgılanmasına ve bu sayede kendinizi daha mutlu hissetmenize neden olacaktır. Bu saye de can sıkıcı ve çekilmez olan dönemi rahatlıkla atlatmış olursunuz.

Bu dönemde bazı alışkanlıklarınızdan uzak durun!

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Maalesef kadınlarımızın tamamına yakını sağlığa zararlı alışkanlıklarını devam ettiriyor. Özellikle alkol ve sigara kullanımını azaltmak bu dönemi rahat geçirmenize olanak sağlar. Tabi bir doktor olarak tavsiyem sadece bu dönemde değil, hayatınızın tamamında genel sağlığınız açısından çok daha iyi olacaktır. Ayrıca kafein içerikli içecekler, özellikle kahveden uzak kalmak yerinde bir karar olacaktır.

Çevrenizdeki negatif insan ve ortamlardan uzaklaşın!

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Bu dönemde zaten yeterince mutsuzsunuz ve birde üzerine böyle olumsuz düşünceli insan ve ortamlar daha da gerginleşmeye sebep oluyor. Sizi olumsuz yönde etkileyecek kişi ve ortamlardan uzak kalmak, moralinizi yüksek tutmak bu dönemi daha normal geçirmenize olanak sağlayacaktır.

Vitamin takviyeleri alın!

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!

Bu dönemde vücudunuz da vitamin eksikliğinden dolayı takviyeye ihtiyaç duyar. Alacağınız bu takviyeler sayesinde durumunuz hafifler ve zaten yeterince sevimsiz olan bu dönem daha çekilir bir hal almaya başlar. E, C, D, A ve kalsiyum, magnezyum takviyelerinin bu dönemde şikayetlerinizi azaltma konusunda size yardımcı olabilir.

Sağlıcakla kalın! Daha az sendromsuz, kriz olmayan ve mutlu günler geçirmeniz dileğiyle :)

Regl Öncesi Sendromu Engellemenin Bazı Yolları!
29
11
Görüşünü yaz

Orkid Ne Diyor

  • Orkid
    Selam muhteremzat61! Rahat bir adet dönemi için Orkid’in ped çeşitleri arasından kendin için en uygun olanı seçebilirsin✌ Üstün koruma ve yumuşak yüzey tercihin ise Orkid Platinum her zaman yanında💙

En İyi Kız Görüşü

  • sevinya
    Değerli bilgilerinizden yararlanıyorum. Teşekkürler
    Görüş hala geçerli mi?

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

2711
  • Bitki çayları ve egzersizler çok iyi geliyor 🌺
  • Çok iyi bir bence olmuş ellerinize sağlık
  • KafamKatliam
    Çok teşekkürler
  • Aydan65
    Çok teşekkürler
  • Serda444
    Uygulamayı deneyeceğim
  • Gizli Üye
    Ben regl olamadim daha kendini baya kötü hissediyorum
  • hilalcicim
    Cabaniza saglik ama yanlis konu uzerine akil yormussunuz bnce. Uzulerek soyluyorum ki regli oncesi sendromunu bir beyefendinin empatiyle dahi olsa anlamasi mümkün degilken tavsiye vermek ya da bence paylasiminda bulunmak mumkun olamaz
    • Ben bir doktorum ama, dolayısıyla bu konuda bilgim var yeterince hanımefendicim, patoloji uzmanı olduğum için kadınların bu durumları hakkında da bolca araştırma yapmıştım 😊 ordan geliyor bunlar yani. Her türlü tavsiye verebilirim 😊

    • hilalcicim

      Dogrudur ama o anki kadin psikolojisini anlayabiliceginizi hala inanmiyorm malesef. tip arastirma vs tabiki bunlara guvenm sonsuz ama bazi seyler yasamadan anlasilamiyor

    • O ayrı bir şey. Ben empati kurarak o an nasıl bir şey yaşanabileceğini anlayabiliyorum ama tabi ki bir kadın gibi anlayamam bu durumu ki çok normal 😊 Benim amacım sadece destek olmak 🙄😊

  • Magnezyum ve çinko desteği ile bu sorun rahatlıkla ortadan kalkar..
  • isparos
    Hepsi güzelde, hormonlar değişince insanın kendini kotrol etmesi zor oluyor.
  • hojiblanca
    Hamile kalmak. Uzun bir süre bambaşka düşünceleriniz olmuş olur 😂
  • YaaReeeN
    Egzersizler iyi geliyor
  • _kız_kulesi_
    Bol bol su içmekden içim dışım su doldu.
  • Pınar199999
    Güzel olmuş ellerine sağlık gayet yararlı bilgiler var😊
  • yabancidilsizterc
    Siniri tüm insanlardan çıkararak sendromu atabiliyorsun
  • AltınYaprakS
    Ne reglmis mk oncesi, sonrasi, ölüsü, dirisi sendrom.
    Onun disinda tavsiyeler guzel.
    • İşte tam da beklediğim tepki 😂😂

    • Valla ya. Hani tek o surec olsa neyse post pre sendrom da sendrom. Nedir bu? Benim kafa rahat hic agrim olmuyor trip falan. Hatta ilginc bir sekilde regl zamani daha neşeli olurum.

    • Vay be 😂 millet kasıp kavuruyor ortalığı

  • Billy59
    Güzel bir bence
  • yyupiiyaskkk
    👏👏
  • ESTÜRK
    Kusup, üşüyerek uyuyunca 1 gün sonrası iyiyimdir
  • uyeadibulamadim
    Çevremdeki negatif insandan uzaklasamam cunku o benim
  • Aɴᴇᴍᴏɴ
    Bilgi için teşekürler tavsiyenize dikkat edecem.
  • ÇokmuYaramazım_ne
    Güzel bilgiler, teşekkürler.
  • CieloStellato
    Faydalı önerilerin için teşekkürler, emeğine sağlık.
  • benkendall
    Regl i düşünecek hal mı bıraktılar
  • RosAlbum
    Güzel bilgiler için çok teşekkürler :))
  • Tesettürlübirkız
    Teşekkürler
  • Gizli Üye
    spor da iyidir
  • Kızgınpenguen
    Vitamin takviyesi ve spor iyidir.
  • Renat88
    Benle alakalı olmayan bir konu
  • ares7880
    Çok da şey etmemek!
  • metinzu654
    Kadınlar için faydalı bilgiler olmuş
  • Arazzaras
    Güzel olmuş tebrikler
  • CesurMan
    Helal olsun sana, burada kızlar yazar hep, sen onlar için çok faydalı şeyler yazmışsın, bravo. Ellerine sağlık.
  • Asabimen
    Tek yolu iki duble vısky' ayrıldığım yare' bunu kanıtlamıştım'' :)
  • cCcengaver10
    hacı çokmu yaşadın biliyorsun :D
    • Yok kardeşim, bu regl ile ilgili çok soru soruyorlar ya, ya da buna benzer şeylerle alakalı, ona istinaden birşeyler karalayım dedim :D

    • Eyvallah baboş :) olay anlaşışdı

  • gannicus06
    Spor iyi olır
  • Gizli Üye
    Tam olarak engellenemez, sadece bastırılır biraz.
    • Aynen. Burada da o amaçlandı elden geldiğince 😊

  • bugencyazar
    kadın için bilgi verici olmuş yazınız
  • Chaleur
    Malum, regl olmadigim icin tesekkur edemiyorum 🤪
    Ama, emegine saglik hocam 🤞
    • Olmuyoruz neyse ki yoksa bizim sinirimiz hiç çekilmez yeminle :D Kan gövdeyi götürür.

YÜKLENİYOR...