Okb takıntı hastalığı tedavisi görüyorum. Her şeyi çok fazla kafama takıp gözümde büyütüyorum. Çok fazla stres oluyorum ve kaygı sorunlarım var. Psikiyatri ve psikoloğa gidiyorum. Kendimi sevmiyorum. Sevemiyorum. Kendime bakınca çirkin kilolu evli kadın gibi görünen birini görüyorum. Hep negatif özelliklerime odaklanıp negatif düşünüyorum. Pozitif biri olamıyorum. Ciddi özgüven problemlerim var topluluk önünde konuşamıyorum. Hayattan çok bunaldım, sıkıldım. Çok yalnız hissediyorum kendimi ne yapabilirim 😔?
Her şeyi çok fazla kafama takıyorum. Bu durumdan nasıl kurtulabilirim?
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı.
Çok öncelerde benimde takıntılarım vardı. İleri boyutta değildi ama bu durum beni çok rahatsız ediyordu. Evde bir çok şeyi sırayla kullanıyordum. Asla o sırayı karıştırmazdım. Ama eğer yanlışlıkla biri o düzenimi bozduğu zaman sinir krizi geçirme durumuna geliyordum. O kadar huzursuz hissediyordum kendimi. Günlerce acaba o sıra nasıldı diye yiyip bitiriyordum kendimi. Aman ne olacak boş ver derlerdi ama o durumun beni nasıl rahatsız ettiğini kimseye anlatamıyordum. Bu durumdan kendimde rahatsız olmaya başladım. Çünkü sürekli eşyalarımı kontrol etme durumundaydım. Biri elliyecek karışacak diye hep korku içindeydim. Bu durumu baya baya aştım. Hala bazı eşyalarımı sırayla kullanırım. Ama karıştığı zaman yiyip bitiriyorum kendimi. Anlık sinir oluyorum ama sonradan boşveriyorum. Bu yüzden ilk önce kendin istemelisin. Ve ne olursa olsun iyi olmayı istemektem vazgeçme. Eğer gerçekten bunu istersen başarırsın.
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Karşımıza çıkan her olayı veya durumu analiz etmemize gerek var mı sorusunu kendimize sorduğumuzda verdiğimiz cevaba göre konunun üzerine gidebiliriz. Ve bu sorunun cevabıyla birlikte, bu düşüncelerden nasıl kurtulmamız gerektiğini öğrenirsek olumlu bir sonuca da ulaşmış oluruz. Farkındalık, kendimizi iyi hissetmemizi sağlayacak en önemli içsel temastır. Kafaya takmakla hiç bir sorun çözülmediği gibi daha da büyük bir hale gelecektir. Bazı konulara gülüp geçmek kafaya takma düşüncesini de bir nevi dışarı atma yöntemidir. Kafaya taktığınız konuları sorguladığınızda, kafaya taktığınız çoğu şeyin gerçekte sizle çok az ilgisinin de olduğunu görmenizi sağlayacaktır.
Merhaba, bunu yenmenin en önemli ve etkili yolu her şeyi çok kafaya takmamak, akışına bırakmaktır. Yani siz eğer her şeyi gözünüzde çok büyütmezseniz ve işin içinde olduğunuz bir konuda elinizden geleni yapıp sonra hayırlısı diyebilirseniz o zaman içiniz ferah olur. Çünkü hayatınız boyunca hep bir şeylerin içinde olacaksınız veya hobileriniz olacak, onlarla uğraşacaksınız vs. Hiçbir şeyi çok gözünüzde büyütmeyin. Zamanınızı verimli kullanmaya, mutlu olmaya bakın. Hayat üzülmek için gerçekten çok kısa. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
Öncelikle çok geçmiş olsun. OKB gerçekten çok zor ve sıkıntılı bir rahatsızlık. Bunu bende en yakınımdan yaşadığım için biliyorum. Burada önemli olan insanın kendi ile olan mücadelesi. Kesinlikle pes etmemek gerekiyor ve mücadeleyi bırakmamak lazım. Sonunda inan ki kazanan sen olacaksın. Ne vesveseler, ne takıntılar peşini bırakacak ama bu savaşı sen kazanacaksın. Kesinlikle kendinden vazgeçme bu savaşı bırakma. İlaçlarını düzenli kullan ve düzenli kontrollere git. Birde kafanı dağıtacak hobiler edin.
çok geçmiş olsun Allah yardımcımız olsun benim de problemim bu okb bir türlü olumsuz düşünceleri kafamdan atamıyorum hep negatifim arada olumlu düşünüp pozitif oluyorum sonra hemen geri gidiyor