Merhaba sevgili herkees. Bazen belirli bir sebepten ötürü bazense ortada herhangi bir sorun yokken kendimizi yalnız, yorun, üzgün hissedebiliriz bu oldukça normal. Fakat bu üzüntü uzun süreli ise ve insanlardan kendinizi soyutlamaya, yalnız kalmaya başladıysanız maalesef depresyon başlangıcınız olabilir veya çoktan depresyona girmiş olabilirsiniz. Bu yazımda depresyondan çıkmak için birkaç tavsiye vereceğim, umarım faydalı bir Bence olur <3

Depresyondan çıkmak için neler yapılmalı?
Uyku saatlerinizi düzenleyin

Depresyona giren bir taraf çok uyurken bir taraf ise kafasına bir şeyler takmaktan ve düşünmekten asla uyuyamaz. Ben de maalesef uyuyamayan taraftayım. Uyuyunca sadece zaman geçer acılar geçmez bu yüzden kendinizi uykuya vermeyin veya gecelerce uykusuz kalmayın. Hele uykusuz iken fevri kararlar almayın. Depresyondan çıkmanın ilk belirtisi düzenli uykudur.
Yalnız kalmamaya çalışın

Yalnız kaldıkça kendiniz ile daha çok konuşmaya başlayacaksınız ve konu konuyu açarken yine üzülen taraf siz olacaksınız. Bu yüzden arkadaşlarınız ile veya aileniz ile beraber olmaya çalışın mutlaka kendinizi daha iyi hissedeceksiniz.
Düşündüklerinizi yazıya dökün

Kendi kendinizle konuşmaktansa hislerinizi, duygu ve düşüncelerinizi yazıya dökmez size rahatlık verecektir. Ben mesela kendime mektup tarzında yazıyorum üzgün olduğumda. Tabi sonradan kimse görmesin diye imha ediyorum. Düşüncelerinizi yazıya dökmek biriyle konuşuyormuş hissi verecek ve sizi rahatlatacaktır.
Spor yapın

Depresyona sadece ruhen değil fiziken de girersiniz bu yüzden depresyondan çıkmak için eksersiz yapmak da şart. Gün içerisinde yapacağınız tempolu yürüyüş bile size kendinizi iyi hissettirmeye yetecektir.
Beslenmenize dikkat edin

Yine depresona giren bir kesim depresyondayken bol bol yemek yerken bir kesimde yemeden içmeden kesilir. Bol yemek yiyip kilo aldığınızda tekrar depresyona girmeniz için bahaneniz hazır olur ve yemek yemezseniz de hiçbir şey yapmak için enerjiniz kalmaz. Dengeli ve düzenli beslenmeye gayret edin.
Hobi edinin

Resim çizmek, enstirümanla ilgilenmek, el işi yapmak, yoga yapmak gibi benzer birçok aktivite yapabilirsiniz. Bu sayede kafanızdaki düşünceler dağılacak ve mutlu olacaksınız.
Tatile çıkın

Maalesef günümüzde tatile gitmek ihtiyaç değil lüks gibi görünse de bence kesinlikle ihtiyaçtır. Eğer maddi durumunuz el veriyorsa tatile çıkabilirsiniz veya maddi durumunuza göre bir tatil ayarlayabilirsiniz. Bu, sizi oldukça dinlendirecektir.
Doktora görünün

Eğer ne yaparsanız yapın karamsar ve üzgün durumdan, depresyondan çıkamıyorsanız kesinlikle alanında uzman birine görünmelisiniz, ilaç tedavisi gerekebilir veya gözetim altında kalmanız gerekebilir.
Umarım Bence'mi beğenmişsinizdir 🎈🧸
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar