30 derecedeki (parmak ucunu biraz ısıracak sıcaklıkta) 1 çay bardağı sütün içerisine toz haldeki kefir mayası boşaltılır ve iyice karıştırılır. Mayanın aktifleşmesi için 30 dakika beklenir.
Aktifleşen maya 30 derecedeki 5 litre sütün içerisine eklenir ve iyice karıştırılır.
Tencerenin kapağı kapatılır ve üzeri kalın sofralar veya bezlerle sıcak tutacak şekilde örtülerek 24 saat boyunca mayalanmaya bırakılır.
24 saat sonra üzeri açılan kefir buzdolabına kaldırılır ve 3 - 5 saat dinlenir.
Emeğine sağlık canım çok faydalı bir paylaşım olmuş. Çok sağlıklıdır kefir ama tadını pek sevmezler. Böyle çilekle daha güzel olmuştur tadı. Benim için tadında bir sorun yok içerim ben sadesini de :)
Yok ablam Ne kusuru😊ama Master falan boş işler gözünde büyütme 😄yok barınaktan alıcaktım ama yavru kediler çok hastaydı. benim küçük yeğenim var sürekli bize geliyor diye korktum. hasta kediyi almadım sonra bir vasıta ile cins kedi aldım 😊
Maşallah senin oğlun mu var 😊Allah bağışlasın canım🙏🏻Evet şu an 2 tane kedim var. ben petshopa karşıyım. evde kedisi Doğum yapan bir kadından aldım uygun oldu o yüzden 😊
Benim annemde almazdı emrivaki yaptım ben😄yok zor olmuyor hem arkadaş oldular birbirlerine. günde bir kez mama ve su kaplarını doldursan , kumlarını temizlesen yetiyor. çalışman ya da evde olman farketmez. ama sevgi ve oyun ihtiyaçlarını da karşılaman lazım uygun zaman ayarlayıp 😊
Yok annem hep evde , bende çoğu zaman onlarla ilgileniyorum. hiç tek kalmıyorlar yani 😊evet masraflı biraz ama zaten masraflı bir insan dğlm. canları sağolsun kedilerimin😊
sana göre öyle abla ama o pratiklik bizde yok. ben salatayı bile yarım saatte yapan biriyim. :) ayrıca sen yoğurt mayalıyorsun gibi. tarzımız değil. :)
En İyi Cevaplar