Yemek tarifleri bencelerine gülen ben, işsizlik sonucu kendimi bu benceyi yazarken buldum. Geçenlerde bir arkadaşımda yediğim ve tadına bayıldığım bir tatlı trileçe. Aslına bakarsanız en son kendi yaptığım pastadan zehirlendiğimden beri mutfağa adım dahi atmıyordum ama arkadaşımın benimle bu konuda dalga geçmesi sonucu “senin neyin eksik şundan damla!” diyerek sıvadım kolları. Tarifini buldum ve başladım;
Malzemeler:
Keki için
· 4 yumurta
· 1 su bardağı şeker
· 1 su bardağı un
· 1 paket kabartma tozu
· 2 paket vanilya

Şerbeti için
· 1 paket krema
· 5 su bardağı süt
· 4 yemek kaşığı şeker

Üzeri için
· 1 paket orman meyveli sos

Hazırlanışı
Yumurtaların sarısı ve beyazını 2 ayrı kâseye koyun.
1 su bardağı şekerin yarısını yumurtanın akı ile köpürene kadar, yarısını da yumurtanın sarısı ile ayrı ayrı karıştırın. Ayrı ayrı karıştırdığınız yumurtaları birleştirin ve un, kabartma tozu, vanilyayı ekleyip mikser yardımı ile 2 dakika karıştırın.

Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirin. Fırından çıktıktan 5 dakika sonra kare dilimler halinde kesin, kestiğiniz dilimlerin üzerine kremayı çekmesi için çatalla delikler açın.

1 paket krema, süt ve şekeri bir tencereye koyarak pişirin ve soğumaya bırakın. Kek ve krema ılık bir hal alınca; kremayı kekin üzerine yavaşça dökün ve buz dolabında dinlendirin.
Hazır sosu üzerinde yazan şekilde pişirin, kek kremayı çektikten sonra; sos ılık, kek soğukken üzerine hafifçe dağıtın.

Buzdolabında yaklaşık 2 saat kadar dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar