Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂

Malzemeler

  • 3 adet yumurta

  • 1 su bardağı şeker

  • 1 çay bardağı sıvı yağ

  • 1 su bardağı galeta unu

  • 1 su bardağı kırılmış ceviz

  • 1 su bardağı Hindistan cevizi

  • 1 paket kabartma tozu

    Kreması İçin;
    * 1 litre süt
    * 1 su bardağı nişasta
    * 1 su bardağı şeker
    * 1 paket vanilya
    * 1 paket krem şanti

    Şerbeti İçin;
    * 2 su bardağı su
    * 1,5 su bardağı şeker
    * 1 paket vanilya

Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂

HAZIRLANIŞI:

Kıbrıs tatlısının şerbeti için suyu ve toz şekeri bir tencereye aldım . Karıştırıp şerbeti kaynamaya bıraktim.Yaklaşık 10 15 dakika kaynadıktan sonra ocağı kapatıp şerbete vanilyayı ilave ederek karıştırdım soğumaya bıraktım.Tatlımın keki için yumurta ve toz şekeri bir karıştırma kabına alarak mikserle çırptım .Yumurtalar beyazlaşıp köpük köpük oluncaya kadar çırpmaya devam ettim .Sıvı yağ, galeta unu, hindistan cevizi, dövülmüş ceviz ve kabartma tozunu ekleyerek tekrar mikserle çırptım.Tabanını yağladığım borcma hamurumu her yerine eşit şekilde yaydım.Önceden 180bderece ısıttığım fırında 30 dakika boyunca pişirdim.tatlının kreması için tencereme süt, nişasta, toz şeker ve vanilyayı aldım. Muhallebi koyulaşıp kaynayıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirdim.Göz göz olduktan sonra kremayı ocaktan aldım Üzerine toz krem şanti ilave ettim sonra mikserle çırpttım.Fırından aldığım kekin üzerine soğuyan şerbeti gezdirdım soğumaya bıraktım.Şerbetli kek tamamen soğuduktan sonra hazırladığım kremayı üzerine boşalttım .Bir spatula yardımıyla kekin üzerini kremayı döktüm spatulamla duzelttim.(üzerine bolca hindistan cevizi serpemedim evde hindistan cevizi yoktu varsa bolca hindistan cevizi dök)tatlımızı en az 2-3 saat boyunca buzdolabında dinlenmeye bıraktım.dinlendikten sonra Kıbrıs tatlımın üstünü ceviz rendesi ile süsledim servis ettim.

Yapacaklara afiyet olsun. 💐

Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Enfes Bir Kıbrıs Tatlısı Yaptım! Söz Konusu Tatlı Olunca Gerçekten Kendime Çok Güveniyorum!🤭😂
Cevapla