Öncelikle herkese merhaba değerli arkadaşlarım. Paylaştığım Dubai çikolatası dedikleri şey aslında Gaziantep çikolatası olmalı, değil mi? Sorumda bir arkadaşımın bana çoğunlukla Urfa'da yetişiyor ama adı "Antep fıstığı" demesinden esinlenerek sizlere bu benceyi yazıyorum.😊

Önemli olan dostluk ve saygı sevgi çerçevesinde bunu tartışabilmemizdir. O sebepten arkadaşıma teşekkür ediyorum.😌
Gelin sizinle biraz tarihe yolculuk yapalım ve biraz da neden Gaziantep fıstığının önde olduğunu anlatayım, bir Gaziantepli olarak.

Bundan uzun yıllar önce (bize göre tabii ki.😂) Osmanlı İmparatorluğu döneminde İpekyolu üzerindeki Şam, üretilen birçok ürünün el değiştirdiği en büyük ticaret merkeziymiş. Dolayısıyla tedarik zincirinde olan ve en iyisi, en kalitelisi Antep'te yetişen fıstık da Şam'dan dünyaya pazarlanmaktaymış. Bundan dolayı o dönem "Antep Fıstığı" Şam'dan satın alındığından adı "Şam fıstığı" olarak bilinirmiş.

Tabi bir dönem sonra çeşitli sebeplerden dolayı Şam ticaret merkezi olma özelliğini kaybetmiş. İpekyolu üzerinde olan Gaziantep hızla gelişmeye başlamış; hem coğrafi açıdan (kolay ulaşılabilirlik) hem de sanayi açısından hızla ticaret merkezi olmaya başlamış. Bu gelişmede tabii ki Gaziantep insanının girişimcilik ruhu da büyük öneme sahiptir.😌😂

Gaziantep'te ve çevresinde yetişen fıstık artık Gaziantep'ten pazarlanmaya ve fıstık ihtiyacı olanlar Antep adını daha çok zikretmeye başlamışlar. İşte o yıllardan bu güne zamanla "Şam fıstığı" ismi unutulmaya başlamış, gerçek adı ve gerçek unvanı olan "Antep Fıstığı" unvanına kavuşmuş ve Antep Fıstığı ismiyle bilinir, anılır ve dillere pelesenk olmuştur.😎

Antep fıstığı, her ne kadar komşu illerde ve dünyanın birçok ülkesinde de yetiştirilse de, Gaziantep'in toprağındaki mineraller, güneşin yere eğimi, havadaki nem ve rakım farkı gibi sebeplerden dolayı diğer yerlerde yetişen tüm fıstıklardan renk, koku ve rayihası ile büyük farklılıklar gösterir. (Bilim insanlarıda bunu kanıtlamışlardır.)

Kendi adına rengi bile olan (fıstığı yeşil) fıstık, halk arasında "yeşil altın" olarak da bilinmektedir.
Biliyorum, komşu illerden bizde daha çok yetişiyor diye bu duruma itiraz edeceklerdir. Saygı kuralları içerisinde itiraz edilecek mantıklı her yoruma bizim de saygımız vardır. Önemli olan birbirimizi kırıp incitmeden medeni insanlar gibi konuşup sohbet edebilmemizdir. Bizlere de yakışan budur aslında.😊

"Birinin kalbini kıracağınıza bir avuç fıstık kırın."
Fıstık tadında kalınız efendim.😌
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar