Şerbetli, hamurlu, sütlü tatlıları sevdiğimiz kadar meyve ile yapılan tatlılarda mutfağımızın olmazsa olmazlarından. Elma, kabak, armut ve ayva. Kokusuyla aromasıyla bizi bizden alan mükemmel bir lezzet. O zaman hemen malzemelerimize bakalım.
Malzemeler
- 4 orta boy ayva
- 2su bardağı toz şeker
- 1 çay bardağı nar
- 2-3 adet kabuk tarçın
- 5-6 adet karanfil
- Kaymak
- Antep fıstığı
Öncelikle ayvalarımızı soyup derin bir tencere içine alıyoruz. Diğer malzemeleri ekleyip 1 çay bardağı su ekleyerek kısık ateşte 45 dakika pişiriyoruz.

Daha güzel renk almasını istiyorsanız ayva çekirdeklerinden ya da gıda boyasından faydalanabilirsiniz
Soğuması için bir tabağa alarak servise hazır hale getirebilirsiniz.

Deneyecek olan Kscanlara şimdiden afiyet olsun.
Bir başka lezzet bencesinde görüşmek üzere hoşça kalın💜
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
30Cevap
Bak şimdi zayıf noktama dokundun. Ayvalar iyi seçilmeli ayva önemli her ayva olmaz ekmek aybaşı olacak hafif sert yumuşak karışık az şekerli olsun birde kaymak of of
Tarif için tesekkürler.
Bende birkaç püf noktasını yazayım:
Ayva sıcakken krem şantiyi eklememliyiz çunkü erir.
Krem şantiyi dolapta en az 1 saat bekletmeliyiz
Yaklaşık 30 dakika kadar tencerede pişirdikten sonra 180 derecede önceden ısıtılmış fırında yeniden pişirerek karamelize etmeyi de deneyebilirsiniz. Bu yöntem sayesinde ayva tatlınızın daha koyu bir renge kavuşması mümkün hale gelecektir.
Tesekkur ederim. evet kremsanti eriyebilir ben kaymaktan yana tercih kullandım daha lezzetli oluyot diye
Annem de şu an ayva tatlısı yapıyor inanır mısın? :D :D
Kaymaklı ayva tatlısını çok severim.
Emeğine ve eline sağlık :)
Teşekkür ederim kış mevsiminin en güzel tatlısı
Çok güzel gözüküyor ama yapmam üsenirim, birisi yaparsa yerim tabiki 😅
Ben reçelini daha çok seviyorum, içerisinde karanfil varsa daha da çook seviyorum
en sevdiğim tatlıdır. bana bunu yapan birisiyle evlenebilirim :S
Ayvayı yiyelim ama ayva tatlısını da yiyelim. gezel olmuş güzel.☺
Ben sevmiyorum ama bizimkiler seviyor onlar kendilerine yapabilirler
Hiç ayva tatlısı yemedim nedense meyvelere hep ön yargım var ama deneyeceğim bir gün
Yarın yapacağım ki balık çorbası ıspanak kavurma ve ayva dadlusuuuu olacak. menude :)
Ellerine sağlık...
Tesekkur ederim Corba hangi balıktan
İskorpit :) en sevdiğim :)
İskorpitten denemedim hiç En son levrekten yapmıstım kremalı guzel olmustu
İskorpitte koku hicbirsekilde yapmaz lipsozde aynı şekilde ben genelde bunlardan ya da somondan yapıyorum...
İskorpitte kafa ve deriyi kullanmam direk temizler balığı derisini yüzüp lop et olarak yaparım...
Kremalı ya da un terbiye ilede oluyor sorun çıkarmıyor...
Ayvayı yemenin, en lezzetli yolu.
😂😂 çok doğru
Hep denemek istediğim tatlı
Emegine sağlık
Ayvalari aldim daha yapmadim tarifine tekrar goz atacagim ❤️
Teşekkür ederim görüntüsü güzel ama tadını beğenmediğim bir tatlı
Ayvayı mı yiyecez şimdi?
Benim için sakıncası yok😀
Eline sağlık geçen yemiştim 😋
Teşekkür ederim
Bir deneyelim o zaman
Eline sağlık güzel görünüyorlar
Eline sağlık ama sevmem
Görünüşü kabak talısına benziyor
Bu tarz tatlıları sevmiyorum
Hiç yemedim ama denemek isterdim eline sağlık
Ayvalı tatları severim.
Kaymak ile çok süper oluyor
Ellerine sağlık çok güzel görünüyo👌🏻❣️
meyveli tatlıları hiç sevmiyorum çikolata candır
Çok güzel bir tatlı ellerine sağlık
Yoda ney herkes yoda yaziyo het tarafta göruyorum
Xper seviyeniz arttikca kazaniliyor. cok matah bisey degil
Hiç yemedim ya la
Bu tatlı bana nedense çok ağır geliyor
Ayva tatlısı candır yemeyen pişmandır
Ayva tatlısı hiç sevmem
Denemeyeceğim ama sağ ol yine de.. 😄
Denesende yapamazsinn😂
İsteyince yapamayacağım şey yoktur.. Sadece istemeye üşenirim, o kadar.. :/
Yapta gorelim ayva mevsimi sjjxjd
Bu yaştan sonra kendime hamarat dedirtmem..
Hamarat olunca noluyor ki
Hamarattan erkek mi olurmuş.. :/
Canım çekti ellerine sağlık
Fena değil
Lezzetli gorunuyor bnde yspicam
Offf be
Gayet guzel
Canim cekti supeerrr
Cok severim bende
teşekkürler...
Kışların vazgeçilmezi.
Sevmem hiç
Çok seviyorum teşekkür ederim.
Güzel görünüyor
Kaymak ile çok süper oluyor
Cok severim
Oha çok güzell
Tam mevsimi ve harika bi tatlı
Canım istedi şimdide
Diyetteyim
Cok severim
Hiç sevemedim ya
offmükoo