Ve yine baş başayız...
Hazır evdeyiz şöyle tariflere saralım dedik. "Sağlıklı tarifler" diye araştırma yapınca karşıma hep bademli yulaflı toplar bilmem keçiboynuzu unundan barlar.. çıktı. Ya insanlar nasıl bulacak keçiboynuzu ununu ve yulafı.. Sinirlerim tepeme çıktı😠
Selanik Gevreği (Biscotti) Nasıl Yapılır?
Sağlıklı tarif anlayışları yulaftan öteye gitmeyen bir toplum haline mi geldik, hangi ara? Nerede bizim kuru incirli keklerimiz, portakallı anne kurabiyemiz... Selanik Gevreği tarifini zaten yapacağımı söylemiştim. Ve benim için en sağlıklı tarif olan Selanik Gevreği'ni zevkle yemekten, sizlere tarifini vermekten memnunum.💕
Selanik Gevreği için gereken malzemeler:

1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 adet yumurta
5 yemek kaşığı tereyağı
1 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı un (lütfen eleyerek ve kontrollü bir şekilde ekleyin)
İstediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz.
Ben kuru incir, kuru üzüm ve tarçın koydum.

Önden kuru incirlerin üzerine sıcak su koyup 15 dakika beklettim ve bıçakla küçük parçalara ayırdım.

Uygun bir kaba tereyağı ve şekeri alıp iyice karıştırın.

Mayonez kıvamına gelen tereyağı ve şeker ikilisine 1 adet yumurta ekleyip karıştırmaya devam edin. Yumurtaları birer birer ekleyin. Tereyağının kusmaması için..

Un koymadan önce böyle cıvık bir kıvamda oluyor.

Unu eleyerek ve yoğurarak ekleyin. Ele yapışan cıvık bir hamur çıkacak ortaya, çünkü içinde tereyağı var 😛 Hamura baton şeklini verebilmek için elinizi hafifçe yağlayın.

Mutlaka yağlı kağıt serili fırın tepsisine koyun. Üzeri nar gibi kızarınca fırından alıp soğutun. Sonra dilimleyerek yeniden fırına verin. 10 dakika daha tutun fırında (fakat yanmamasına dikkat edin)

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
24Cevap
Aha sansa bak az önce ablam. getirdi bu kaç kalori acaba falan diyordum bu. paylaşımı gördüm ama baktım 100 gram 500 kalori abi lezzetli güzel ama 500 kalori nedir ya
Elinize sağlık. teşekkür ederim harika bir tarif olmuş.
En en en sevdiğim selanik gevreği 😍 Nasıl teşekkür ettim bir bilsen 🙏
Teşekkürler 😍😘
Bunun hastasıyım, bimden alıp alıp yiyorum ellerine sağlık
Bimde satılıyor muymuş😮 Bende alıp deneyeyim bari. Teşekkürler 🌸
Senin söylediğin gibi yapılır :DDD
Ellerine sağlık :D
Sonuç çok başarılı olmuş, hep pastanelerden alırım ama evde yapmayı hiç denemedim. :D
Arnavut göcmeniyim ama bilmiyordum bumuymuş selanik gevregi 😊
Baya guzel görünüyor lezzetlide yeme fırsatım olmuştu birkac kez tavsiye ederim herkese👍😊
Tadını biliyordum ama adını bilmiyordum emeğine sağlık.
Küncü ünlü mamullerinde satılan güzel şeyin adı Biscotti imiş demek ki :) Elinize sağlık hanımefendi, sizi seneye Masterchef'te görmek dileğiyle :)
Gözüme hitap etmedi ama midemin seveceginden eminim 😂😂
Ellerine sağlık canım afiyet olsun ❤️
Bunu hep yerdim ama adını bilmezdim, bana sorsalar bisküvi der geçiştirir idim. O değil de kahvaltıda çok iyi gidiyor.
Güzel görünüyor daha önce duymamıştım..
Mm harika bir tarif, mutlaka deneyeceğim...😊🌺
Enerjiyi kesss :) ellerine sağlık yine harikasın
İlginç bir tata benziyor
Bayrağıdır yemiyorum ya hasretten ölecem
İlginç birşeye benziyor :D
Ellerine emeğine sağlık yap ta yiyelim
aa pastanelerde görüyordum bunu
Hiç yemedim ama denemek lazım
biscotti ilk defa duydum, güzelmiş :)
Vay harika biscotti bu eline sağlık.
Yiyesim geldi. Elinize sağlık
çok güzel kek eline sağlık
Yapmayin şöyle seyler canimiz cekiyor
Yemedim
Mm güzel bir kek.
İnciri koydun, kuru üzüme gerek yok.
Mutlaka deneyeceğiim
Güzel olmuş
Süper olmuş
Emeğine sağlık.