AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
125Cevap
Aynen katılıyorum zaten mahkemeye başvurdum soyad8mı annemin soyadı yapıyorum evlenirsem de onun hayatı yani ben onun allahı değilim annesi değilim babası değilim karışamam ona onun hayatı sonuçta
İsterse kullanabilir. Hatta beğenirsem ben onunkini alırım. Soyadı tamamen kişinin seçimine kalmış bişey. Kadınlara erkeğin soyadını almasının diretilmesi çok saçma.
Bir bayan hem kendi hemde eşinin soyadını kullanmalı. Evlendikten sonra kendi soyadının sonuna eşinin soyadını ekletebilirler.
Bu kadar altında derin mânâ aranacak bir şey değil bence. Tek bir soyadını kullanmak bir aile olduğunu temsil ediyor. Bu ha benim soy adım olmuş ha onunki :)
Ben imzamı bile soyismimle atıyorum ve değiştirmeyi düşünmüyorum. Ben bir adamın karısı olmadan önce babamın kızıydım, öyle doğdum ve öyle ölmeyi niyetliyorum.
Çok güzel bakış açısı 👌👌👌
saçma çocuğun soy adını ne olucak işte örneğin sevgilimle çocuğumuz oldu çocuğun adıda yağmur ne oluyo şimdi yağmur gökmen atamuradowa mı böyle saçma geliyo bana
Kesinlikle sana katiliyorum her kadın kendi soyadı olarak kalmak en temel hakkıdır bir gün evlenirsem ve eşim böyle bir istekde bulunursa asla benim soy adımı al demem kendi tercihidir özgürdür :)
Sevdigim adamin soy ismini tasimak benim icin büyük mutluluk olur. Kendimi ezik hissettirecek bisey degil.
benim karım olucaksa öylre bir özgürlüğü yok , benim soyadımı sahiplenip kendi soyadından vazgeçmeyecekse ebesinin mınna kadar yolu var
Diktatormusunuz? bence herkes birbirini ozgur birakip sevdigini oldugu gibi kabullense hic bir sorun olmaz... sen kendini her konuda ozgur buluyosan sevdigini de ozgur birakmalisin... demokrasi budur... umarim esinileride inat edip kendi soyismini tasir... ozaman bu dediklerini tekrar. okursun :) iyi gunler
@Meri_____ birgün sana evlenme teklifi edersem kabul etmezsin olur biter :D şimdi hadi canım az ötede oyna . iyi akşamlar
Bilmiyom da ben eşimin soyadını alırım. Ona ait olmak güzel bir duygu her anlamda... Aidiyetlik önemli.. 🙈
İkiside birbirininkini bile kullanabilir daha romantik olur erkekte onun soyadını kullanır kendi soyadının yanında kadında onunkini çok sorun olcak bişi değil gönüller bir olsun annesine anne babasına baba diyorum neticede
bence kendi soyadını kullanabilir bir mahsuru yok erkeğin soyadını da beraber kullandığı sürece. Yani bir kadın erkeğinin soyadını kesinlikle kullanmalı ayrıca kendi soyadını da kullanmak istiyorsa kullanabilir olması gereken bu
Kadını insan olarak görmek her şeyden önemlidir. İlişkilerde insanı birbirine bağlayan ad soya değildir zaten, gönül bağıdır.
Gerçekten eşitiz diyosan haklısın... ama ozaman işine geldiğinde ben bayanım deyip Çiçek istemeyeceksin elindeki poşetleri taşımamı beklemeyeceksin ya da arabanın kapısını açmamı👍
eşim olacak kişi isterse kullansın istemezse kullanmasın çokta umrumda değil açıkçası
soy adı üstünde
eğer kadınların soyadı kalsaydı kendlerinde veya biz alsaydık onlarınkini ilerde çok kardeş evlenirdi
Genelde babasının malı olan kızlar, kızlık soyismini önemsiyor. 😃
El oğlunun malı olmaktan iyidir.
O zaman evlenme arkadaşım 😃
eşininkini geçtim babanınkinide taşımak zorunda değilim diyorsun online oyunda nick mi değiştiyosun? :D ayarlara gir ordan kullanıcı adını değiştir felan :D dfdf
benim soyadımdan sonra kendi soy adını da kullanabilir sonuçta onun ailesinde erkek yok :) hep kız :D kayınpederin gönlü olsun ;)
Feminist olduğunu iddia eden kadınlardan nefret ediyorum ya öyle böyle değil. Dert ettiğiniz şeye bak...
İsteyen kendi soyadını kullansın tabi..
Ama böyle basit şeylere takılan kadınla ben aile kurmayı düşünmem açıkçası.. Fazla detaycılık iyi değil..
Ülkemizde illa kocasinin saoyadini alma gibi bir zorunluluk yok. Kadim isterse kizlik soyadini kullanabilir. Babasini soyadibi istemiyirsada gidip dava açabilir.
anne kızlık soyadı nolcak tüm bankacılık sistemi çöker yeminle
Bence evlenen çiftler kendilerine yeni bir ortak bir soyadı belirlemeli yeni bir aile kuruluyor sonuçta
Bu konulara pek takilmam ve bunları aşmak gerek zerdust boşuna dememiş insan aşılması gereken bir şeydir
Erkeğin soyadını almalılar eski köye yeni adete gerek yok. O zaman evlenmesinler
Siz önce bir evlenip ev geçindirin, çocuk büyütün de , sonra soyadını tartışırsınız. İki üç harften daha önemli şeyler var
okumadım başlığa göre fikrimi paylaşacağım... böyle bir kafa yok haklısın. Anlamış değilim bende sanki erkek kendi kendine hallediyor işini.
himaye altına giriyorsan o soyun devamlılığını sağlayacaksan soyadını değiştireceksin arkadaş
Soyad çok değer verdiğim bir şey değil. Evlenince ikisini de kullanırım herhalde
Soyadı çokta sıkıntı edilecek bir şey değil. Öyle acayip soy isimleri var ki anlamsız saçma. insan taşısa mı değiştirse mi bilemiyor. Kimin soyismi daha güzelse eşler o soyismi almalı.
Evleneceğim kadin icin, onun soyadını bile kullanırım. Yani öyle büyük bir mesele değil benim için.
O yanımda olduktan, beni sevdikten, güven verdikten sonra bu sadece teferruat olur..
Kadın isterse kendi soy adını taşısın ama ne o soyadını bir kaç kez değiştirme falan zaten eskiden soy isim yoktu getirene söyleyelim neden getirmiş o kaldırsın
hepsi boş işler seven insan soyadı dert etmez değişse ne değişmese ne..
diyelim ki değişmedi kadının soyadı ne olacak mutlu mu oluyor?
Değişince neden mutsuz?
evlendin mi aile oluyorsun sen beni mi var
Tamam diyelim kocanın soyadını almak istemedin anladım ama babanın soyadını neden istemiyorsun soy kelimesi ne anlama geliyor
Ne önemi var bu soyadın bu kadar bende bunu anlamlandıramıyorum. Ha eski soyadım ha eşimin soyadı.
Bu hakkı zaten Resullullah tanımış kadınlara. Çok önemli bence alt tarafı bir soyadı. Bir ahiret hatunu olup beni sevecekse , ahiretimizi yüceltecekse ben kızın soyadınız alırım.
Hem babası hem eşi olmalıdır nerden gelip nereye gittiğini gösterir😬 anne soyadı ne yaw bir de onumu çıkarmayın
Kadın, kocasına aidiyetini belli edecek durumları kabul etmeli. Biz böyle gördük, böyle biliyoruz.
ben kocam olacak adamın soyadını taşımakta bir beis görmem..
Ben evleneceğim kişinin benim soyadımı almasını isterim
evlendiyse benim soy adımı alacak o kadar bitmiştir stop THE END
Bence fark etmez ama yani sonucta cocugunzda olucak kim cocuguyla farklı soyatta olmak ister ki
Yakında, erkeklerin nefes almasında bile rahatsızlık duymaya başlayacaksınız sanırım.
Bunu tartışanlara bile uyuz oluyorum. mesela annem kendi soyadını kullansaydı ben ailemizde bir kopukluk hissederdim
Bence kadin kendi soyadini kullanabilmeli istiyosa tabii :)
Kadının soyadı diye birşey yoktur. Erkeğin soyadı vardır. Ataerkil bir aile yapısıyla yaşıyoruz ve soyisim erkekten kadına geçer : ) Doğal olarak kendi kendinize uydurduğunuz bir haktan söz edilemez.
Kendi soyadını kullanmalı bu yaşa kadar bunu kullanmisin sonradan başka bişey olmasına nasıl alisalim ayrıca bizde bir bireyiz niye soyadimiz degisiyoki herkes kendi soyadını kullansa noluyo yani
Kadına soyadı konusunda hürriyet tanınmalı katılıyorum. Böylelikle evleneceğim kadın kendi hür iradesiyle soyadımı almış olur. Bu durum onu benim gözümde daha da değerli yapar.
Soyadimi degistirmeyi dusunmuyorum evlendigimdede. :) bizde öyle şey olmaz
Yaa bu kadar mı güzel anlatılır. Seni feminist seniiii :) <3
Niye soyadı diye bir kanun var meseleye ordan başlamak lazım
oğlum almak ne kelime bütün sosyal hesaplarda soyadını büyük harflerle yazcam bu adam benim diye askdjha
Bende kendi soyismimi tasimaktan yanayim.
Ama yine de bu kadar detaya takilmam
Daha onemli seyler varken :/
Fazla abartmışsın. Benim soyadımı almak istemeyen biriyle evlenmem olur biter. Gitsin istediği türden birini bulsun onunla evlensin. Uğraşamam.
Bu kadar niye sorun ediliyor ki? Çok boş konu bence istemiyorsan almazsın olur biter. Eski köye yeni adet arkadaş
17 ülke gezdim bazılarında yaşadım. Şöyle saçma sapan konulara takılan bir bizi biliyorum.
çok haklısın, bende babamaın soyismini kullanıcam...
Ben esimin soyadini almak isterim acikcasi gurur duyarim bu durumdan
Eşim benim soyadımı kullanmak istemiyosa kendi tercihidir zorlamam
1 özel cevapSadece soran ve cevap paylaşan üye bu paylaşımları görebilir. Daha fazla bilgi için tıkla!