Yetiştirilme tarzımdan ötürü insanlarla rahat iletişim kuramıyorum?

Üniversitede tıp okuyorum 3. sınıftayım. Lütfen üşenmeden okuyun çünkü belki de bir insanın hayatını değiştireceksiniz. Eskiden normal insanlar gibi etrafındaki insanlarla rahatça konuşabilen biriydim. Lisede yüzümde sivilce problemim vardı sınıftakiler korkunç yorumlar yapardı okula gitmek istemezdim. Ağlayasım gelirdi herkesin içinde ama tutardım kendimi eve gidince annem üzülmesin diye ona da bir şey yokmuş gibi davranır gider odamda ağlardım. Hiç arkadaşım da yoktu konuşabileceğim. Aynı zamanda ailem beni mutsuz eden bana laf eden insanlara cevap vermemem gerektiğini söyleyip durdu. Aile içinde bir şey konuşulurken fikrimi söylediğimde ailem (özellikle de babam) benim fikrimi önemsemezlerdi ama dışarıdan birisi aynı konuyla ilgili yorum yaptığında onu benimser ve uygularlardı. Akrabalar, komşular benimle alay edermişcesine konuşurlardı yüzüme yüzüme ama ben hep susup kalırdım. Ne zaman ağzımı açacak olsam bizimiler yapma diye bir bakış atardı. Kızdığımda hep içime attım o insanlar konuşup durdu. Bense hiçbir zaman tepkimi ortaya koyamadım. Bu da benim karakterimi eritti. Gerçekte kimim, nasıl biriyim? Unuttum.. Nerede nasıl tepki verilir unuttum. Çünkü kızmam tepki vermem gereken yerlerde de suskundum mutlu olmam gerektiğinde de, üzüldüğümde de. Şu an üni hayatımın 3. senesi kimseyle doğru dürüst konuşmadım ders dışında. Sınıftakilerin de bir gün boyunca nasıl bu kadar suskun kalabildiğime hayret ettiğini sözlü olarak söylemeseler de hissedebiliyorum. Hoca bazen ortaya bir soru yöneltiyor bildiğim halde cevap vermiyorum veresim gelmiyor. Sınıfta hoşlandığım bir çocuk var. Onunla da aslında ders dışında pek konuşmuyorum. Ama geçenlerde tek başıma durağa giderken birden arkamdan seslendi. Normalde benimle aynı duraktan otobüse bindiğini hiç görmedim, hep yürüyerek giderdi evi de yürüme mesafesinde zaten. Anlam veremedim. Sınıfta da eskiden oturduğu yeri değiştirip bana yakın oturuyor son zamanlarda. Sabah geç gelecekse bana mesaj atıyor yine anlam veremiyorum. Herkes gruba yazıyor çünkü. Genelde devamsızlık yapmam ve erken gelirim ondan yazıyordur diyorum. Çünkü sınıfla arası iyi. İstese başka birine yazabilir. Kendimi sevilmeye layık görmediğimden beni sevebileceğine ihtimal vermiyorum. Çok derin duygular hissediyorum ona karşı, söylemek istiyorum ama cesaret edemiyorum da. Ne yapmalıyım?

Yetiştirilme tarzımdan ötürü insanlarla rahat iletişim kuramıyorum?
Cevapla