165, 72 kg. Diyete başladım ilk hedefim 65.
Kilo vermek için dans ediyorum kardiyo videoları yapıyorum.
Squat, kol egz yapmak işe yarar mı yoksa önce yağlarımı mı yakmalıyım?
165, 72 kg. Diyete başladım ilk hedefim 65.
Kilo vermek için dans ediyorum kardiyo videoları yapıyorum.
Squat, kol egz yapmak işe yarar mı yoksa önce yağlarımı mı yakmalıyım?
Squat gibi egzersizler sıkılaşmana yardımcı olur. Cardio ise daha çok kilo vermeye yöneliktir. Kilo vermek istiyorsan haftanın 2-3 gününü cardioya ayır derim dans etmekte cardio yerine geçebilir.
Kardiyo yapabilirsin elbette ancak kardiyo ve ağırlık egzersizleri arasında önemli bir fark var.
Kardiyo yaptığın süre boyunca kalori yakarsın, ancak nabız atışın normale döndüğü andan itibaren vücudunun yağ yakımı durur. 1 saatlik bir kardiyo antrenmanı hemen hemen ortalama 500 kalori kadar yakım sağlayabilir.
Öte yandan ortalama 1 saatlik güzel bir ağırlık antrenmanı 300-400 kalori aralığında enerji tüketir ancak antrenman bittikten sonra bile yağ yakımı devam eder.
Çok teşekkür ederim işin açığı evde egzersiz yapıyorum, ağırlığım yok ve hamım.
Günde iki öğün besleniyorum, mesela güzel ve ekmeksiz bir kahvaltı yaptım az önce de salcalı makarna yedim maalesef.
Onun kiloya dönüşmesini engellemek istiyorum.
Kardiyo yeterli olur mu?
Vücuduna giren hiçbir gıda yağa dönüşmez. :) Günlük alman gereken kalori miktarı eğer 2000 ise bu kalori miktarından 500 kalori açık bırakman gerekiyor. Yani günlük 1500 kaloriyi aşmasan kilo verirsin. 2000 kalori alırsan stabil kalırsın. 2000 üzerine çıkarsan kilo alırsın.
Antrenman çeşitlerine gelince vücüt ağırlığınla yapacağın egzersizlerde ağırlık antrenmanı sayılır.
2.5 litrelik ya da 5 litrelik bir su şişesini kucağına alıp 2 elinle beraber kavra, sumo squat yap.
Bunu ortalama olarak 5 set 20 şer tekrar uygularsan güzel bir kalori yakarsın.
şey, bir şey daha sorabilir miyim
Tabii ki
Kiloyu genel alıyorum ama özellikle üst bedenim alt bedenime göre daha kilolu.
Omzum ve sırt bölgem yani.
Bölgesel incelme yok diyorlar fakat sırtı calıstıran, kol calisilan bi sürü egzersiz var internette. O bölgelerimi nasıl eritebilirim sekillendirebilirim?
O egzersizler ise yarar mı kilo fazlası olan birinde?
Bölgesel yağ yakımı diye bir şey evet yoktur. Sadece istediğin bölgendeki kas kütlesini arttırırsın.
Genetik olarak omuz ve sırt bölgen daha kütleli, yağlandığında ilk yağlanacak bölgelerinde omuz ve sırtındır. Nasıl ki karnı yağlı biri 1000 mekik dahi çekse karnındaki yağları veremeyecekse, senin içinde aynı şey geçerli. :)
omuz kol egzersizi yapmayayım mı yani 🥺
Yap ama bunu bölgesel yağ yakımı için yapacaksan yapma :) Genel anlamda yağ yakımı için yap.
tamam teşekkür ederim ❤
Rica ederim <3
Cevap
6Cevap
Kilo vermek istiyorsan sadece kardiyo yap, ağırlıkları boş ver.
Kilo vermek istiyorum ama yapıdak olarak üst bedenim daha cok kilo alıyor. Sırtımı, kollarımı çalıştıran egzersizler yapmam ne işe yarar?
bölgesel kardiyo
genel anlmada vermek icin kardio berji harcaman lazim, sekillendirmek istiyorsan o bolgeye gore egzersiz
teşekkür ederim, kardiyo ağırlıklı çalışacağım.
üst bedenim daha kilolu özellikle sırt ve kollar. kardiyodan sonra sırt ve kol egzersizi şekillenmesine yardımcı olur mu?
Ne kadar kalori yakarsan o kadar kilo verirsin. yani sadece kardiyo yapmak yeterli birde beslenmene dikkat et fazla yeme.
Bu kadar kilo çok abes duruyor mu cidden bence fazla kötü durmaz
Ağırlık antrenmanı da şiddetli giderse kalori yakmakta
aldigin kaloriden cok harcarsan yeterli o da
Koşu yap ip atla mekik Çek ben oyle kilo verdim
Yağları yak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?