AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
252Cevap
Evet Televizyonda duymuştum. Yalan olmasın ama yanlış hatırlamıyorsam, bağırsak sağlığı yerindeyse 70% koruma sağlıyormuş.
Acaba bağırsak florası bozuk olan biri eski haline getire bilir mi ki?
GAPS diyetiyle getirilebiliyor eskiye. Ama sıkı bir diyet. en az 5-6 ay sürüyor bir çok karbonhidrat içerikli gıdaları kesmek zorundasın çünkü patojenlerin besin kaynağı bu.
Çok teşekkür ederim.
ricalar.
şu da var bu diyetle bağırsaklar iyileştikten sonra hazır/işlenmiş gıda ve kimyasal içeren besinlerin tamamından uzak yaşamak gerekiyor. kola gazoz vb asitli içecekler bozuyo zaten. Kısaca doğadan alıp tüketecen, insan yapımı olan, içinde ne üdüğü belirsiz besinlerden uzak yaşayacaksın.
bağırsak için son yıllarda "ikinci beyin" deniliyor, o kadar ki önemli..
aynen. öyle de.
Chron hastalığı ile ilgili bir bilgin var mı kardeşim?
kardeş duyudm ama araştırmadım o hastalığı sen hastaysan geçmiş olsun Allah şifa versin fakat önce tedbirini al gerisini Allaha bırak, herşey düzelir. Hastalıkların çoğu bağışıklık sistemi zayıflığından kaynaklanıyor. Bağırsaklarını kesinlikle düzeltmeye bak linkte diyeti anlatan linki verdim. Diyeti sabırla uygularsan Allah izin verirse iyileşirsin. 5-6 ay sabretmek gerekiyr en az.
kardeşimde var saolasın ALLAH razı olsun.
Zaten tüm canlılarda esas konu beslenmenin düzenli ve sağlıklı olması.. İyi beslenemeyenler her zaman zayıf düşerek her türlü hastalıpğa açık hale gelir..
tamda bu yüzden ilac kullanmiyorum. Ilaclar bizi basta iyilestiriyor gibi görünsede aslinda daha cok hasta ediyor.
Evt bende alternatif tedavi uzman birinin diyet yazdigini ve romatizma diye gencecik birine aylardir ilac kullandiginda ilactan bikip ona yönelip diyetle sikayetlerin azaldigini duydum..
Flora ve bağırsaklar arasında bir ilişki olabilir. Sonuçta biri rahatsızlanınca diğeride etkileniyor yani paralel olarak ilerliyorlar. Ve kesinlikle bizi iyileştiren haplar değil, katılıyorum. Çünkü çok yemek seçen bir insanım bu nedenle hastalığım uzun sürer. :)
Çok doğru tespitler. İlaçlar çok aciliyet arz etmedikçe kullanılmamalı. Ticaret ve insan hayatına saygı arasında bir denge söz konusu değil günümüzde. Paylaşımınız için teşekkür ediyorum kardeşim.
:D o kitabı okumuştum çok güzel anlatmış olayı canan karatay hocada aynı şeyleri söylüyor
evet aynen ben almadım kitabı ama alacam kısa süre içinde.
Görüşünə katılıyorum. Gida mühendisligi okumaktayim bir gidaci olarak hedefim bağırsak sağlıgi için probiyotik gıdalar üzerine bir tez yapmak hedefim...
Böyle bir soruya cevap vereyim diye davet gelmiş çok uzun ya ancak "aynen" diyebilirim
cunki modern tip ticaret anlayisni sergiliyor :D hasta ediyorlar dha cok para kazaniyorlar ilaclar uzernden.
Peki bağışıklık sistemi güçlendirmek için neler biliyorsun?
Link verdiğim diyeti yapacna başka yolu yok. mantarların ve zararlı patojenlerin sevdiği karbonhidratı iyice azaltıp onların zayıflamasını amaçlıyor bu diyet. bu patonjenler zayıflayınca yerini fermente gıdalardan aldığın faydalı mikroorganizmalarla bağırsaklarını dolduracaksın ve böylece artık aşırı üreyemeyecekler. Bağışıklık sistemi de bu zararlı patojenler yüzünden zayıflayamayacak.
Anladım teşekkürler
Bu kadar kişiyi nasıl davet ediyorsun? Var mı taktiği falan?
meslek sırrı. :d
Cidden söyler misin nasıl? Hızlı yolu var mı?
uzun iş.
Eyvallah bladerim ;-)
Ben hep diyorum arkadaş ilaçlar hep zararlı rastgele alınmamalı diye :S
rastgeleyi bırak, hiç alınmamalı durum ne olursa olsun.
Eline sağlık peki bunu onlemek icin ne yapmamiz lazim?
güncellemede link geçtim oku ordaki yazıyı.
Bende detoks yapmak istiyorum firsat bulursam. Bağırsakları vücudu temizliyor.
yazıyı uzun uzun okumadım ama hastalıkların çoğunun genel sebebi yediğimiz içtiğimiz hormonlu yiyeceklerden oluşuyor..
çok haklısınız çok güzel bir yazı olmuş
ilaç kullanmamaya özen gösteriyoruz doğal yollardan destelemeye çalışıyoruz elimizden geldiğince
Hazır gıda ve ilaç sektörünün sekteye uğramasını istemeyen koca patronlar yüzünden gerçekler anlatılmıyor
KEsinlikle doğrudur. Hiç bir hastalığın tedavisine probiyotik düzeyini normale getirmeden başlanılmamalıdır.
Vahit Dağ
Sağlıklı Yaşam Uzmanı
Bağırsaklar çok duygusal bir organdır birçok hastalığın stresten olduğunu varsayarsak görüşüne katılıyorum
dogru oldugunu dusunuyorum. ilaclar bunun disinda bir cok seye de sebep oluyor. kullanma taraftari degilim.
Hastalıklar sistem bozukluğundan olur merkezi de beyin ve etkileyici faktör ise çevrenin negatif etkisi
bagirsak problemi yasayanlar bilir zaten ne kadar onemli ve yasam kalitesini etkileyen bir problem olduğunu. katiliyorum.
Ya ilacı da çok kullanma taraftarı değilim ama böyle şeyler de bir süre gündem olup ortadan kayboluyorlar. İnanamıyorum pek.
Aslında ibni Sina ya dayanan bir ilim bu mevcut ticari sistemde bilinmesi istenmiyor...
@ans-wer peki hiç somut bir şekilde yani yakınında gördün mü?
kendim deneyimleyerek geçen kışı hasta olmadan atlattım artık... Mehmet Ali Bulut var mesela kendi deneyimlerinden yola çıkarak kaleme aldı oda. Diğer insanlarında kendi anlattıkları yazılar var. Yakın çevremde çocuk sahibi olamayan bir çift doğal olarak çocuk sahibi oldu falan ..
Yaziyi okudum. Daha once TV de duymustum. Umarim dogru diyorlardir. Cunku bilimde kafayi yedi. Surekli guncelleme aliyor :))
Çok değerli bilgiler bunlar.
Bir söz duymuştum, "insanın aklı beyinde, vücudun aklı bağırsaklarda."
Kesinlikle bu sözü doğrulamışsın.
Tekse yazdığın yazı hastalıklarla boğuşanlar için yararlı olacaktır.
Araştırman için teşekkür ederiz KS olarak.
beden hastalıklarının % 80 i hazımsizlik yani yemek bozukluğundan doğar. spor hepsini çözer. (fitnes değil)
Evet. Bir dis hekimi olaraktan bir kısmının da çürük barındıran dişten kaynaklandığını eklemek isterim
İlaçlar sadece durumu stabilleştiriyor. Neden para kaynağının iyileşmesini sağlasın ki sürekli kullanıma teşfik ediyor.
Kolay kolay ilaç kullanmam hasta olduğumda bitki çayları ihlamur nanelimon falan içmeyi tercih ederim. Sana katılıyorum
çok zor bir bağorsak hastalığım var dr gitmek bana çok uzak film ameliyat bakalım nolacak
Neyiniz Var?
bu diyeti mutlaka uygula. bağırsaklarını iyileştirirsen, evelallah düzelir herşey.
Dün Canan Karatay da bu konularda konuştu çok yüzeysel bir yazı bir şey çıkarilamaz bu yazıdan
kısa hali napalım, uzun yazmak isterdim ama millet okumuyor :)
Çok güzel yazmışsınız bunlar hakkında bilgim yoktu bu yazı çok yararlı olmuş tebrik ederim 👍🏻
Ben ilaçsız atlatmaya çalışıyorum gribi bile ilaç sevmiyorum sanırım
atalar boşa dememiş can boğazdan gelir diye canla ilgili herşey sindirim sisteminden geçiyor
şimdi mikrobiyota diye bir terim kullanılmaya başladı. tamda sen bahsettigin konuyu içeriyo. insan florası yani zararlı ve yararlı bakterilerin oranı bozuldugunda hastalık baş göstermeye başlıyo..
aslinda hersey genetik daha sen dogmadan (senin gecirecehin hastaliklar bilinoyor)
mesela akciger kanseri olucan (bunu gorebiliyolar)
ondan daha ote boyle bir durum var
Doğrudur. Yetersiz ve dengesiz beslenmemeye özen gösterelim. Teşekkürler.
Düzenli olarak probiotic kullanıyorum, tavsiye ederim
Probiyotikten önce patojen varsa onları karbonhidratı az olan GAPS diyetiyle zayıflatmak gerekiyor. Değilse mevcut patojenler, yediğin probiyotikleri de besin olarak kullanıyor.
Japon alimi Nişi de öyle yazıyor, hatta kitabıda var
Katılıyorum ancak bilmediğim bir konu üzerinde yorum yapmam hata olur
Açıkcası bence şöyle kardeş okumadım ne yalan söylim çok uzundu ya
abi ''doktorlar soruyor'' diye bir site varsa oraya sor burada buna cevap verecek adam yoh :)
Uygun bir zamanda linki okuyacağım. Güzel bir yazı olmuş. Sağolasın.
Hep ilaçların bir yeri onarırken diğer kısmı bozduğunu düşünmüşümdür. Ki öyle de. Çok faydalı bir bilgi emeğine sağlık
Çok güzel bir yazı olmuş. İlgim vardı zaten, sadece bazı bilmediğim eksiklerim vardi konuyu buradada çok güzel özetlemişsin. Teşekkürler yazı için.
Bu kesinlikle dogru. Doktor gittigimde o da bana aynisini söylemisti. Yani 3 seye dikkat etmemiz şart. Yediklerimizin helal ve temiz olmasina,. Uyku düzenimize, sogukla olan iliskimize...
kapitalist düzende kafir sana şifa verir mi? şaşırmadım
tebrikler hos bir paylasim olmus. bagirsaklar vucudun 2. beynidir cok dikkat etmek gerek
Emeğine sağlık. İlaç Sanayi para kazanmak için herşeyi yapar bencede
Ben bu konuda bilgi sahibi değilim yorum yapmaktan kaçınıyorum teşekkür.
Kardeşim eğerki bir daha beni soruna davet edersen engellicem seni bu 3. Uyarışım ona göre
Okumaya üşendim sayılır mı? Bir de bağırsaklarımdan çok ses geliyor o niye?
irritabl baģırsak sendromu olabilir. dünyada her beş kişiden birinde var
Ordan tıp terimlerine meraklı bir halim mi var? Anlıyacağın şekilde desen?
stresli hayata baglı olarak baģırsakların tepki vermesi. Stresten uzak durman gerekiyo. tamamen çözülemese de. azaltılabilir. rahatsiz etmeyecek düzeye getirilebilir. ama bir doktora görünmelisin. 3 ay falan sürer tedavisi sonra rahatlarsın
Imm stresten uzaklaşabileceğimi sanmıyorum 😌
o yüzden doktora git diyorum. ufak çaplı bir antidepresan yazarsa en azından bağırsak sorununu düşünmeyi bırakabilirsin. çok etkiler onu düşünmek. toplum içinde şimdi ses çıkıcak korkusuyla yaşamak
Ay evet o his çok kötü
işte doktora gitmen lazım hatta mümkünse gastroenteroloji doktoruna git
Tamamdır teşekkür ederim 😅
rica ederim 😊
sindirim sistemi ile psikoloji doğrudan bağlantılı değilmi zaten
öyleyse neden antidepresanları atıyor hala insanlar?
bir umut belkide onlerine başka çözüm sunulmadigi
Kendin yazmışsın zaten çoğu hastalıgı geçiren haplar değildir diye haplar sadece hafifletir yazmışsın antidepresanlardada aynı mantık var demekki..
@000G4Y Aynen Ramazan Kurtoglunun dediği gibi antidepresan toplumu haline getiriyolar.
Biyolojik savaşın daha kapsamlı bir sürümü asimetrik savaş TR üzerinde çok oyun var...
çok doğru söylüyorsun canım okurken çok onayladım :)
Peki bu flora onarımı ya da artırımı sözkonusumu?
ya da nasıl beslenmeliyiz?
Güncellemedeki yazdığım linkte GAPS diyetiyle ilgili detaylı bilgi var, oku herşeyin çaresi var.
Çok teşekkürler.
Emeğine sağlık
Bilmiyordum, yeni birsey ögrenmis oldum, güzel bir bence👍
www.facebook.com/.../