Çok az uyuyorum 4 5 saat keşke hemen uyusam uyku yok, ilaç da kullanmak istemiyorum doktor yazdı ama almadım..

Çok az uyuyorum 4 5 saat keşke hemen uyusam uyku yok, ilaç da kullanmak istemiyorum doktor yazdı ama almadım..

Ben ilaç kullanmadan önce düzeni toparlamayı denerdim. Her gün aynı saatte kalkmak, gündüz uyumamak, akşam saatlerinden sonra çay kahve ve enerji içeceğini kesmek, yatmadan önce telefonu biraz uzaklaştırmak baya fark ettiriyor. Yastığa başımı koyunca uyku gelmiyorsa da yatakta dönüp durmak yerine kalkıp loş ışıkta sakin bir şeyle oyalanmak daha mantıklı geliyor. Bir de kafam çok doluysa uyumadan önce içimdekileri not almak işe yarayabilir. Ama bu durum uzun sürüyorsa ve doktor ilaç yazdıysa tamamen kafama göre davranmaz, tekrar doktora danışırdım.
Bu sorunu çözmenin tek yolu var düzenli bir saat belirleyip uyuman ama uyumadan yarım saat önce telefon ve mavi ekrandan uzak duracaksın kesinlikle. Yatağına geç bi kitap olur ya da dergi falan bir şey al yataktayken onu oku göz gezdir uykun gelir yataktan çıkmadan uzan uyuyakalırsın bile. Bu yöntemi zamanında kullandım şu an uyku düzenim çok iyi
İlaç kullanarak yani melatonin hapları ya da melatonin takviyeleri kullanarak uyku düzenine sadece yardımcı olabilirsin onları zaten düzenli olarak kullanmaman gerekiyor ama mesela örneğin bugün uyumak istediğin saatten 1 ya da 2 saat önce bunu al daha sonra yavaş yavaş zaten uyumak istediğini fark edeceksin daha sonra uyku düzenin ister istemez yerine oturacak çünkü diğer gün sen yine o saate yakın bir saatte uyumak İstiyor olacaksın çünkü vücudun uykuya ihtiyaç duyacak o saatlerde
Çok basit bir yöntemi var egzersiz ve klasik müzik... çok ağır olmayan daha çok esneme kasları gevsetecek egzersizler yapmalısın YouTube yazarsan bir sürü fizyoterapist videoları var ve klaisk müzik özelikle çok güzel sakinleştiriyor istersen ilaç denemeden önce bunları dene
Cevap
19Cevap
Kafan bir şey mi takıyorsun acaba, ya da spor da etkili olur bunun için. Biraz yorman lazım kendini.
Kaygı, takıntı yorar beyni.
Gece kahvesini bırakacaksın sonra kafanı boşaltacan gerçi ben 15 senedir böyleyim. İlaç bile kesmiyor yani
Kafandaki düşünceleri çıkartmayı dene
Saat 17-18’den sonra kahve ve çay tüketme kafeini azalt.
Odanı temizle, yeni nevresimler ser, uyumadan önce duşa gir, rahatlatacak içecekler iç bunlar ilaçsız işe yarayacak çözümler.
Dışardan melatonin takviyesi alabilirsin birde. Melatonine sıcak bakmazsan magnezyum kullanımı da iyi gelir
Diyet spor gibi bunu da yapması çok zor ama zamanla oluyor aynı saatte her ne olursa olsun yatağa girer telefon televizyon gibi ekranlardan kendini uzak tutarsan bir aya uykunu düzene sokarsın 🌼🌼
Bunun için gün içinde yoğun tempon olsun. Yani zihnen öyle olmalı. Bazen akşam yemeği sonrası güzel bir yürüyüş bir magnezyum sonrada bir güzel uyku😅
Birde gece kahveyi bırak ayran iç😅
Abla uyku saatinden 2 saat önce kahveyi çayı içme , ağır şeyler yeme , birde telefon vs, film izle, uykun gelir , ben uyku hapı olmasa uyuyamazdım ama şimdi böyle yapıyorum uyuyorum
Rica ederim ❤️
Güzel arkadaşım akşam 8 den sonra uyarıcı kahve çay içmemelisin gece yatarken bir bardak ayran iç dişlerini fırçala yat saat da uyanacak şekilde kendini sartlandir
Kafayı bi şeylere takınca benimde öyle oluyor. Uyku öncesi egzersizleri var ama bende işe yaramadı
Kahve yerine papatya çayı rezene dene istersen birde
Sağlıklı olan şeyler neden böyle ama ya😕
Ne demek ☕☕ beraber içelim🥰
Tamamen birikmişlik ve stres kaynaklı bir durum bitki çayları daha sağlıklı Melisa, papatya, rezene, anason çayı gibi çayları deneyebilirsiniz
Kahveyi bırak meyve ye. Ki ben de 3-4 saat uyuyorum en fazla. Ama bu benim çocukluktan gelen alışkanlığım.
Afiyet olsun
Peki asıl uyutmayan şey ne kafanın içinde dönüp duran?
Bence bunların yollarını biliyorsundur ama yine de ben bir kaç madde yazmak istedim. Uykusuzluk sebebin psikolojik ya da benden dinçliğinden olabilir, psikolojik sebeplerin varsa bunu terapiler ile çözebilirsin, ama yorulmuyorsan vücudunu gün içinde yormanı, yatağa girdiğinde hemen uyumanı sağlayacak bir yol olarak sana tavsiye edebilirim
kafaya 1 tokmak şaka 1 yana şekersiz limonla tatlandırılmış ıhlamur içersen uyursun
melatonin almayı dene, işe yarayanlardan duydum
bir çeşit vitamin hapi diyelim
dene bence etkisi olabilir
eczanelerde falan vardir
Tmmdir canım 👍🏻
Kahveyi azaltmakla başlayabilirsin😅 ve stres varsa uyku zor geliyor.
Aynen öyle maalesef ve bütün her şeyin sebebi stres
Yavrum stres altında olduğun hadiselere etkilenmen uyku düzenini bozabilir sık elma yediğin zaman uykun gelebilir.
Hiçbir şey düşünmeden put gibi gözlerin kapalı yatakta durman lazım. Sonra sonra vücut kendini uykuya itiyor. Ama bunu yapman için sabırlı olman lazım.
Ya anneanneme psikiyatrı demişti. Ben de oradan biliyorum
Evet biliyorum maalesef.
bende uyuyamıyorum biri sey demisti asmr izle sırf uyumak için o vıcık vıcık ağız sesli fısıltıları dinledim cok kotu bi deneyimdi (ise yaradı)
Beden yorulmayinca kafa da dolu olunca uykular haram oluyor
Zihnini boşaltacak ve seni fiziken yoracak aktiviteler iyi gelebilir.
Uyumaya çalışırken. telefonla Rebels izle uykula dalarsın 😀
Başka çözüm aklıma gelmiyor.
Uf bende bu aralar öyleyim. 😀 umarım çözüm sunabilir biri
Kendin uyumayı denersin. Aha ayran iç gündüz gece uyku getirir. En son çare ilaç olsun
😂😂 ayran da faydalı
Geliyorum 😀
Peki kaygidan korkudan mi uyuyamıyorsun düşünceden mi
Çok düşünüyorsun o yüzden uyumuyorsun seni düşündüren nedenler biterse düzene girebilir. Bide yorulmuyorsun ondan olabilir
Kahveyi azalt:)
Psikolojik destek alarak
İlaç kullanmadan çözümü o olur gibi. Çünkü altında psikolojik sebepler yatıyordur büyük ihtimalle
Gün içinde yorulmuyor musun acaba?
Çok kahve tükeniyorsun. Azaltman lazım.
Başka zaman içtiğin kahveleri görüyoruz yani🙄
Tabi efendim🙄
Yesinlerr😏
Ayni dert bendede var maalesef
Nedir kafanı meşgul eden şey
Kanın kaynamıştır olur bazen
Erken kalk vücudu yor
Bol bol yoğurt ye yatmadan
Bunların hepsi stres
Ayran veya ılık süt iç
O dert bende de var
Yorgan öneriyorum 😂
Kahve uyku açmıyormuydu.
Senin tatil vaktin gelmiş dolu kafayı boşaltman lazım
Hareket azdır
Kahve içmeden
Magnezyum
Neden abla
Özele yazsana bişey sorucam
Çalışıyor musun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?