Erken menopoza girdim yaşım 29, Hormon replasman tedavisi gormem doğru olur mu?

Yaşım 29. Tahlil sonucumda ostojenim 13 çıkti. Zaten eksikligi belirtilerinide yasiyorum. Yuzde yanma, kalpte carpinti, dis etlerimde çekilmeler, saclarimda dokulmeler ve gec uzamasi. Adetlerimin duzensiz olluyor. Hormon replasman tedavisi kullanmak damar sertligine yol açar diyorlar ama kullanmassam da ostrojen eksikligine bağlı kalp hastaligina yakalanma ihtimalin zatdn cok yuksek. Birde meme kanseri yapma ihtimali yuksekmis, o onemli degil de felc yapmasindan korkuyorum. Erken menopoz durumunda ostrojen tedavisi gorsem zarari olur mu?

Erken menopoza girdim yaşım 29, Hormon replasman tedavisi gormem doğru olur mu?
Cevapla