Ben haftada 3 gün koşuyorum ama kardeşim yürüyüş yapıyor. Bir türlü istediği kiloyu veremedi. Yürüyüş işe yaramıyor sanırım, illa koşmak mı lazım sizce?
Yürüyüş kalori yaktırır mı yoksa illa koşmak mı lazım?
Ortalama günlük olarak 20 bin adım atan birisi yine ortalama 700 kalori yakmaktadır. Koşmak yürümeye göre daha fazla kalori yaktırır, vücuda daha fazla ter attırır. Koşan biri yürüyen birine oranla daha fazla kilo verir ama bunun asıl nedeni beslenme kısmıdır. Beslenme saatleri olsun, yediği besinlerin değerleri olsun kilo alıp-vermeye destek olmaktadır. Beslenme her zaman çok önemlidir. Spor yapan biri iyi beslenmeszse daha zor kas yapar, kaslari güçsüz düşer, kilo veremez. Onun için sadece yürüyüş yapmak değil her şeye dikkat etmeliyiz ki sağlıklı bir şekilde kilo verelim.
Yani iş sadece yürüyüşte bitmiyor. Yeme ve içmeye de dikkat etmek gerekir. Yediğim 1 ekmeğin kalorisini 45 dakikalık fitneesda koduyla vermeye çalışıyorum 😂 spor yapan vücut kendiliğinden yağ yakmaya devam eder. Koşudan 1 saat kadar önce acı kahve içmesini tavsiye ederim.
Evet. Koşmak oldukça enerji anlamında, tüketimi artıran bir aktivitedir. Uzun yürüyüşler hatta, topuk dikenine bile zarar verebilir. Koşma önemli ancak öncesinde, kas yırtılmalarını önlemek için kilo verme önemli.
hesap basit : aldığın kalori tükettiğinden fazlaysa kilo alırsın. ya daha az yiyecek ya daha çok tüketecek. yalnız yüksek nabız sporlar ileriki yaşlarda sıkıntıdır. o yüzden yürüyüş yapıp az yemek daha doğru bir metottur
Sadece yürüyüş yetmez kilo vermek istiyorsanız, yiyeceklerinizin kalorisine dikkat etmelisiniz. Her gün yaptığınız en az 1 saatlik tempolu yürüyüş ve dengeli sağlıklı beslenme kalori yaktırır illaki koşmanıza gerek yok.