AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
289Cevap
daha önce iki doz çin aşısı olanlar 3. dozu alman aşısından olmamalılar diyorlar
ben şahsen alman aşısı oldum. kaldı ki yurtdşına gideceksen alman aşısı olanları kabul ediyor ülkeler diyorlar. karar senin
Hiçbiri, mecbur kalmazsam aşı olmayı düşünmüyorum. Herhangi bir kronik hastalığım yok, coronaya hiç yakalanmadim. Üstelik şu an çalışmıyorum evdeyim gerek yok kısaca.
Kedide sarman
aşıda alman
Karida rusu tek gecerim
Asiyi biontek secerim
😂😂güzel mâni yapmışsınız
Çinli mi olmak istersiniz Alman mı? Tarafını seç :)
Şaka bir yana Biontech en iyisi olduğu gibi yan etkileri fazla olabiliyor. Alerjik reaksiyonlarınız varsa doktorunuza danışın derim.
BioNTech daha kısa sürede etki veriyor diye biliyorum ama 2 aşı içinde olumlu sonuç alındı.
Alerjik reaksiyonları olanlar için Sinovak aşısını öneriyorlar tatlım.
Ben olursam BioNTech olurum
Alerjik reaksiyon derken?
Her şeye alerjisi olanlar.
Benim ciddi alerjilerim olduğu için son ana kadar vurulmayı düşünmüyorum ama Boyle bir açıklama gormedim o yüzden sordum
Anladım.
Geçmiş olsun iyi düşünüyorsun
@PoNCiK_KeLeBeK sinovac oldum. İkisi de çıktı bana, tercihi kendim yaptim. Daha çok bilinen bir yöntemle yapıldığı için.. bende alerjik reaksiyon yaptı. Her bünye farklı. Herkes de sadece kolda kızarıklık ağrı ya da şişme yapmıyor. Ben de ilk yapildiginda mide bulantisi da yaptı. Yorgunluk ve uyku hali de yaptı. 2. gun baş ağrısı. 3-4 gün yorgunluk bitkinlik aşağı yukarı 1 haftaya yakın kötü hissettim. Ve daha da mı kötü olucam acaba diye korktum bayağı. Çünkü Biontech ile. ilgili Avrupa da ölümler ve kalpte sorunlara sebep olduğunu okumuştum. Bu da olurda ben de çok ağır bir etki mi yapacao diye panik yaşadım. 2. asim 15 Haziran'daydi gitmedim hala da olmadım asiyi.
@Kara_biberim404 cok geçmiş olsun:( bence de sinovac daha iyi gibi en azından Dediğin gibi bilinen yöntem; kötünün iyisi. Ben olmamakta ısrarcıyım. Korkuyorum zaten, birde imzalanan kağıtta tüm sorumluluğu kabul ediyorsun. Üretici firma kabul etmiyor, devlet kabul etmiyor ama sen sorumluluğu kabul edeceksin. Biraz garip geliyor:(
@PoNCiK_KeLeBeK bende aynı sizin gibi düşünüyordum ama çevrem de oturduğum yerde yasva benden büyük cok fazla kişi asi olmustu ve hepsi de Sinovac ti ve hiç bir kötü yan etkiyle karşılaşmadıklarini korkmamami söylediler sürekli...
Bu arada teşekkür ederim 😊
@Kara_biberim404 umarım hiç bir yan etkisini görmez kimse:(
Biontech mRna aşısı. Koruyuculuğu sinovaca göre daha yüksek. Bununla birlikte yan etkileri görülebilir. Sinovac Koruyuculuğu daha az yan etkisi yok. Karar sizin.
Aşı seçimi var mı anlamadım
Var evet
Bu hastalığı Çin çıkardı, panzehiri de onlarda yavrum.
Dünyada en az zararla bu işi kapatan ve geçen sene normale dönen tek ülke Çin'di, onun aşısından daha iyisi henüz üretilmedi..
Amerikalı arkadaşlarım Biontech için kötü şeyler söylüyorlar. Buradakiler Sinovac için kötü şeyler söylüyorlar. Ama tanıdıklarım ikisinden de oldu, hepsi iyi gibi duruyor, bilemiyorum :D
Sıra gelene kadar bekleyeceğim. Sıram geldiğinde doktor ve ailemin önerilerini alacağım. (Annemle babam, Şubat ve Mart aylarında 2'şer doz Sinovac aşısı oldular.)
Hepsi boş zaten gençsiniz bırakın 20 30 sene sonra yaparsınız ne gereği var
Vurulmayın aşı, kadınları kısır yapıyor.. Erkekler ereksıyon problemi. Çok zararlı aşı.
Çünkü bu aşıların amacı Dünya nüfusunü azaltmaktan ben de yapmayı hiç düşünmüyorum
@Tubaacelyaaa mecbur bırakacaklar ama napıcaz bende istemiyorum sonuna kadar beklersem de sinovac kalacak ondansa biontech tercihim olur
@Araabaaalll34 maalesef öyle gibi görünüyor umarım öyle olmaz ama asla Çin aşısı olmam
@Tubaacelyaaa hemen olacak mısınız yoksa son ana kadar bekleyecek misiniz son ana biontech kalmaz diye endişeliyim kararsız kaldım
@Araabaaalll34 hayır hemen olmayı düşünmüyorum son ana kadar direnecegim bence siz de biraz bekleyin çünkü bu aşıların hepsi tehlikeli
Belki bircok insan aşı olmak istemiyor. Ama fikrimiz alınmadan herşeyi zorunlu hale getirmişler
Ben olmadım
Olmayın zaten amaç Dünya nüfusunü azaltmak ve kadınları kısırlaştırmak
Hes kodundan aşı olup olmamak görünüyor. Ve bundan dolayı aşı olmazsak seyahat vb yapamıyoruz. Bu yuzden zorunlu haldeyiz
Ahaa aşı olmak gibi zorunlu bir yasa yok ve ben de tüm yasal haklarımı kullanırım devlet bana karışamaz
Ben de olmak istemiyorum. Zorunlu diye bir şey yok evet
Yapmayın bu aşılar yardan çok zararınızadir
Herkesin özgür iradesi ben olmayacam mecbur degilim
Genelde ilaç bile kullanmayan biriyim bir de aşı mı olacam. Hep kimyasal insan biyolojisini bozuyor
Aynen öyle oluyor
Kusura bakmayın sadece bir şey sormak istedim. Paketlenmiş yiyecek tüketiyor musunuz ya da kozmetik ürünleri kullanıyor musunuz?
Hanımlar relax olun
@YongAh maalesef tüketmek zorunda kalıyoruz şahsen ben tüketiyorum güvenilir olmadığını biliyorum ama napabiliriz ki
@Tubaacelyaaa Cevap verdiğiniz için çok teşekkürler. Mbg-chem öğrencisiyim, şahit olduklarıma dayanarak ilaç sektörünün içerdiği kimyasal konusunda diğer sektörlere nazaran daha çok sınırlamaya sahip olduğunu söyleyebilirim. Yurt dışından gelen ithal muzların kabuğuna kadar her yerden bir sürü kimyasala maruz kalıyoruz maalesef.
@YongAh ve bu maruz kaldığımız kimyasal ilaçlar yüzden kısırlaşmalara sebebiyet veriyor rica ederim efenim 🌼
Hiçbiri Bluetooth ağı gibi aygıt oluyor aşı olanlar denedim kodlar çıkıyor
Fark etmez.
Önemli olan aşı olmak. Bu aşamada seçecek durumda değilim şahsen.
Ocak ayında Aşı olduğum zaman tek sinovac vardı, eğer seçme sansım olsaydı, Biontech olurdum.
Hiçbiri biontech ileride vücuda zarar verebilir Çin de insanlara yönelik içine kimyasal koymuş olabilir aşı olmayın
Aşı olmayı düşünüyorum zorunlu olmadıkça ama olursam da Alman aşısı tercihim olurdu
biontech savunması ve yüzdesi daha fazla sanırım biontech vuruyorlar.
Biontech yan etkısı olan ve tesırı yuksek olan ılac
Çin aşısı ıse alıstıgımız bır ası cınsı oldugu ıcın yan etkılerının daha az oldugu soylenıyor
Sinovac randevusu alabiliyorsan tebrik ediyorum 👏🏻👏🏻👏🏻
BioNTech tercih ettim Hem Almanları severim, hem de aşı yaratıcıları Türk…
Sanırsam Sinovac çin aşısıydı Benim annem çin aşısını yaptırdı babamda aynı şekil bende sıram gelince çin aşısı olacağım
BioNTech ol tavsiye edilir.
Sinovac ol diyenler sen sinovac ol da biontech kendilerine kalsın istiyorlar. Samimi değiller yani. Biontech ol.
Düşünce tarzına bak vay be
Cok bilgili oldugum bir konu degil ama. Tum cehaletimle sunu soyleyebilirim, sinovacin geleneksel duz bir asi olmasi icimi rahatlatiyor biraz 🙄
Ortada tam olarak tanimlanmamis bir virus varken nasil olurda bu virus icin cikartilan asi guvenilir olabilir?
Ben sinovac olmak zorunda kaldım ama hiçbir sıkıntı olmadı şuana kadar ufak tefek yan etkileri dışında ilkinde yan etkisi oldu beni diğer 2. dozu normaldi.
Buna kendin karar ver. Bu başkasının fikri ile yapılacak bir şey değil.
Sinovac ol yan etkileri daha az burda çoğu kişi bilmeden konuşuyor
Yarın biontech olacağım eşimde biontech oldu kötü bir durum yaşamadı.
Ben Sinovac oldum, diğerlerinin ne olduğu belli değil...
Büyük ihtimalle Biontech olacağım gibi antikor daha fazla ütertiriyor, önce doktorumla görüşmem lazım.
Benim merak ettiğim, bu aşılar organlara verilen zararın da önüne geçiyor mu? Hasta olmamızı veya hastayken diğerlerine bulaşmanın önüne geçiyor mu? Yoksa sadece hastaneye yatırma olasılığı varsa bunu mu engelliyor?
Biontech oldum ben tek geçerim abi Alman aşısı herşeyi geçtim bu aşıyı bulan kişi Türk kafa rahat dostum.
24 yasa daha inilmedi diye biliyordum. Temmuz ayından itibaren 18+ asi yapilmaua başlanacak diye izledim YouTube de
İş dolayısıyla oldum dostum
Aşı olmadan şehir dışına çıkmak yasakmı ben aşı olmadım olmakta istemiyorum cevaplarsanız sevnrm :(((
Yok öyle bir yasak şu an aşı sizin kararınız terçihiniz ilerliyen zamanda ne olur bilemem ama
Çok teşekkür ederim ben haber pek takip etmiyorum eğer öyle yasak olursa bana haber verirmsnz çünkü İstanbul dışına çıkacağım da o zaman kadar ne olur bilmiyorum
Oldu hemen biz size haber ederiz. Gokhan bey İstanbul dışına çıkacaktı haberdar edelim deriz hemen aklımıza gelirsiniz çünkü hiç merak etmeyin. İsterseniz İstanbul dışına nasıl çıkabileceğinizi de anlatalım.
Pardonda düzgünce rica etttim bu kadar yaygara yapmana gerek yoktu sadece sordum ve rica ettm neyse teşekürler!!!
Çok komik elininizde telefon var google yazmak çok zor bir şey değil. Böyle bir istekte bulunmanız sizi komik duruma düşürdü
Az önce de söyledim haber takip etmiyorum haber bakan biri değilim öyle olsa bu soruyu sana sorarmıydım zaten?
hepsinin avantaj ve dezavantajı var kendine göre belirleyip vurulman lazım. youtube da detaylı video çeken doktorlardan izle
Doktora danışarak hareket edin. Ama herhangi bir sıkıntınız yoksa şayet koruyuculuk açısından Alman aşısını tercih edin
herhangibi bir şeker tansiyon falan yoksa sinovac yaparlar ama eğer hastalığın varsa biontech ama oda kolda ağrı yapıyo
Binotech ile ilgili şüphelerim var
Ben sinovac olurdum ama yerli aşının 3 faz gönüllü olarak başvuru yaptım şu an onu bekliyorum
Ankara da mı yaşıyon
Hayır, İstanbul
ankarada vurulcak gönüllüler
Bilgim yok
Ben başvurumu yaptım gerisi onların işi
Sinovac aşısı olan bir yakınım Covid’te yakalandı ben şahsen Sinovac güvenmiyorum sıram geldiğinde BionTech olacağım.
Bağışıklık sistemin çok güçlü değilse biontech vurul o daha etkili ama alerjin filan varsa sinovac vurul
ne alerjisi mesel
@vaytmoka ilaç alerjisi
Ben biontech oldum. En koruyucu aşı oymuş.Önce %100 deniyordu en son %85 koruyucu olduğunu duydum. Hayırlısı bakalım.
Hiçbiri güvenilir değil.
Ama çoğu ülkede maske takmak zorunlu değil
Uyanmışlardır, bizimkiler hâlâ uyuyor mışııll mışııll
Şu an için aşı olmayı düşünmüyorum, gerektiğinde inceler bakarız, şimdilik bir fikrim yok bu yüzden...
gerçi bize kadar sinovac biontech kalmaz ya Türk aşısı vuruluruz ya da johnson astra aşılarını alırız onları vuruluruz
Bir büyüğe danışmak gerek
https://www.youtube.com/embed/eYgIw9XA4I0Ne işe yaradığını bile bilmiyor çoğu insan çok mühim değil benim için yapılmasa da olur kesin net çözüm değil zaten işkembeden deniyorlar kobay olacak herkes
bana sıra gelene kadar epey düşünebilirim gibi geliyor :D biontech aşısına karşı daha sıcak bakıyorum ama belli olmaz
Pazar günü Biontech oldum. Zaten yurtdışına çıkma gibi durumunuz da varsa Biontech olmalısınız.
Mesela Almanya'ya gitmek için , Avrupa İlaç Ajansı tarafından onaylanan BioNTech, Moderna, AstraZeneca ve Johnson and Johnson aşıları şart.
Benim tercihim Asya kıtası olduğu için sinovac
Sinovac ol, bioNTech in yan etkisi çok. Ama yine de olmaman daha mantıklı
Hiç bitini olma olmak zorunda değilsin zorla kimse yaptıramaz sana
Hiç aşı olmak istemiyorum keşke korona geçirmiş olsaydım
ben gecirdim de noldu aga
@çağlacnm geçirenler aşı olmuyor
önemli bilgi icin cok tesekkürler :p
@çağlacnm korona geçirenler de oluyormuş yeni öğrendim 😅
Biontechin uzun vadeli yan etki potansiyeli beni biraz endişendiriyor.
Sinovac şu an için piyasa da bulunmuyor. Ben öyle biliyorum.
Çok şükür kovid geçirdim ve içeriğini bilmediğim bir aşıyı olmuyorum...
Yanlışlıkla sinovacı seçtim ama biontech ol bence herkes biontech oluyor
Aşı olupta ölenler çok oldu burada. Kime inanacagimizi şaşırdık
Allah korusun. Aşı da olsa dikkat etmeyince tam koruma sağlanmaz. Aşı olduk diye de tedbiri elden bırakmamak gerek
Verdikleri ilk ilaç tam felâket
O tek öğünde 8 tane içilen haplardan mı onların yan etkisinin çok olduğunu duydum
Annem babam o ilaçlardan sonra zor toparladı. Attım çoğunu
Allah kimsenin başına vermesin
Çok geçmiş olsun
Çok teşekkür ederim çok naziksin
Rica ederim sağlıkla kalın
biontech oldum şuana kadar sadece kolum acıyor o kadar
Annem babamda oldular dün değil önceki gün yapıldı aşı fakat annemin kronik rahatsızlığı olduğu için aşı ağır geldi sanırım yan etkileri oldu
Geçmiş olsun bu arada
bene 3 güdür bisey yok ama bilmiyorum ne olur.. size de gecmiş olsun
Şükür olmasın da teşekkür ederim 🙏
tercihim sinovaktan yana eğer herhangi birşeye alerjiniz yoksada biontech